اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جدیدترین تحولات میدانی شمال غرب لیبی/ قدرت‌نمایی دوباره دولت وفاق برای نیروهای تحت فرمان آمریکا، رژیم سعودی و امارات + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22485
  • 23 شهریور 1398 - 13:31
جدیدترین تحولات میدانی شمال غرب لیبی/ قدرت‌نمایی دوباره دولت وفاق برای نیروهای تحت فرمان آمریکا، رژیم سعودی و امارات + نقشه میدانی و عکس
نیروهای دولت وفاق ملی در جریان چند عملیات در استان طرابلس، پایتخت لیبی موفق شدند شکست‌های جدیدی را به نیروهای ژنرال حفتر وارد کنند.

نیروهای دولت وفاق ملی در جریان چند عملیات در استان طرابلس، پایتخت لیبی موفق شدند شکست‌های جدیدی را به نیروهای ژنرال حفتر وارد کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، پس از آرامش نسبی ۳۰ روز در شمال غرب لیبی، نیروهای دولت وفاق ملی (دولت مستقر در طرابلس و به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) عملیات جدیدی را علیه نیروهای ژنرال خلیفه حفتر (تحت فرمان آمریکا، فرانسه، رژیم سعودی، مصر و امارات) آغاز کردند.نیروهای دولت وفاق ملی که از سوی دولت ترکیه و رژیم قطر حمایت می شوند پس از دریافت تجهیزات نظامی جدید و اضافه کردن نیروهای تازه نفس، حملات را برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف نیروهای حفتر در دستور کار قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای دولت وفاق درگام نخست در جنوب استان طرابلس، حمله گسترده ای را از محور «الرقیعات» به سمت شرق و کارخانه سیمان علیه نیروهای حفتر ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، نیروهای دولت وفاق ملی پس از درگیری های سنگین موفق شدند کارخانه سیمان را در جنوب استان طرابلس از تصرف نیروهای ژنرال خلیفه حفتر خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان عملیات بازپس گیری کارخانه سیمان، شماری از نیروهای ژنرال حفتر کشته و زخمی شدند و نیروهای دولت وفاق ملی به تجهیزات نظامی آنان در این محور خسارت های سنگینی وارد آوردند.

کارخانه سیمان در مسیر مناطق «سوق الخمیس – سد وادی المجنین – العربان» واقع شده و با سیطره نیروهای دولت وفاق ملی بر این کارخانه، ارتباط نیروهای ژنرال خلیفه حفتر از سمت سوق الخمیس به سمت سد و العربان قطع شده است.

به نظر می رسد، نیروهای دولت وفاق ملی پس از تثبیت مواضع در کارخانه سیمان به سمت مناطق مهمی از جمله «سوق الخمیس و اسبیعه» پیشروی کنند و آزادی این دو منطقه را در اولویت قرار دهند.

از محور جنوبی شهر طرابلس خبر می رسد، نیروهای دولت وفاق ملی عملیاتی را از محورهای «عین زاره» و پایگاه نظامی «یرموک» به سمت مناطق جنوبی آغاز کردند و با عقب راندن نیروهای ژنرال خفتر موفق شدند خود را به ایستگاه برق «سویحلی» برسانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای دولت وفاق در تلاش هستند به پیشروی های میدانی در این محور ادامه دهند تا نیروهای ژنرال حفتر را از جنوب شهر طرابلس دور کنند و امنیت را به محله های جنوبی بازگردانند.

یگان توپخانه نیروهای دولت وفاق ملی نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع نیروهای ژنرال حفتر را در منطقه «السبیعه و وادی ربیع» در جنوب طرابلس هدف قرار داد و خسارت های زیادی به آنان وارد کرد.

به گزارش اخبار جهادی، خبرها از حومه شرقی شهر طرابلس حاکیست، نیروهای دولت وفاق ملی با پیشروی در محور «الزرطانه» توانستند منطقه «مثلث الزرطانه» را به همراه ایستگاه بنزین «السویحلی» و مناطق حومه بازپس بیگرند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای دولت وفاق ملی درصدد هستند منطقه «الزرطانه» را به طور کامل از تصرف نیروهای ژنرال خلیفه حفتر خارج کنند تا امنیت شهر طرابلس از محور شرق به طور کامل تامین شود.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.