اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ابعاد سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط حزب الله؛ «مقاومت» بازدارندگی هوایی را تثبیت کرد

  • کد خبر : 22457
  • 18 شهریور 1398 - 15:01
ابعاد سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط حزب الله؛ «مقاومت» بازدارندگی هوایی را تثبیت کرد
حزب الله لبنان در مرزهای این کشور و فلسطین اشغالی یک پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد؛ اقدامی که از توان بالای بازدارندگی محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی حکایت دارد.

حزب الله لبنان در مرزهای این کشور و فلسطین اشغالی یک پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد؛ اقدامی که از توان بالای بازدارندگی محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش اخبار جهادی، حزب الله لبنان صبح امروز دوشنبه یک پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی را در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی ساقط کرد.

دکتر «حکم مهز» کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد، رخداد امروز نشان داد که حزب الله –همان‌گونه که سید حسن نصر الله- وعده داد، از خطوط قرمز مبارزه با رژیم صهیونیستی عبور کرده و در حال حاضر، حزب الله است که تا حدودی زیادی کنترل قواعد درگیری را در دست دارد.

شبکه خبری العالم به نقل از مهز گزارش داد که حزب الله، پهپاد دشمن را بر فراز شهرک مرزی «رامیه» ساقط کرده است؛ یعنی به محض اینکه وارد حریم هوایی لبنان شده، حزب الله آن را سرنگون ساخته است و این مسئله بیانگر قدرت زیاد شناسایی و رصد حزب الله دارد.

وی ادامه داد، دشمن صهیونیستی پس از تهدید نصرالله، فقط حملات پهپادی به لبنان انجام می‌دهد و به این نتیجه رسیده است که ابزارهای تحت اختیار حزب الله، از آنچه رژیم صهیونیستی می‌داند، پیشرفته‌تر است و بار دیگر پی برده که ابزارهای آمریکایی-اسرائیلی در برابر آنچه مقاومت در اختیار دارد، شکست خورده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد، به عنوان مثال، روز گذشته، یک پهپاد مقاومت فلسطین، از مرزهای غزه عبور و یک خودروی متعلق به ارتش اسرائیل را هدف قرار داد و روی آن، بسته انفجاری پرتاب کرد و بدون اینکه رصد یا ساقط شود، سالم بازگشت.

مهز با اشاره به اینکه تکنولوژی پهپادهای اسرائیلی، هر چه که باشد، سامانه‌های دفاعی مقاومت آن را رصد و ساقط می‌کند، تصریح کرد، بر اساس اطلاعات واصله، این پهپاد اسرائیلی با گلوله ساقط شده نه سلاح الکترونیکی و مقاومت لبنان، تصاویر این پهپاد را منتشر خواهد کرد.

وی با طرح سؤال درباره نوع سلاح موشکی که در عملیات ساقط کردن پهپاد صهیونیستی استفاده شد، اظهار داشت، این نوع ساقط کردن، بیانگر این است که معادله بازدارندگی هوایی مقاومت نیز به معادلات بازدارندگی زمینی و دریایی آن اضافه شده است؛ بدین معنا که پوشش دفاعی حزب الله لبنان، آسمان، زمین و دریا را در بر می‌گیرد و باعث می‌شود که دشمن، دست به هیچ ماجراجوایی نزند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی جرأت نخواهد کرد پاسخ دهد؛ زیرا پاسخ آن، با پاسخ مواجه خواهد شد و اگر این پاسخ‌ها ادامه یابد، وضعیت به گونه‌ای پیش خواهد رفت که موجودیت رژیم صهیونیستی را تهدید خواهد کرد. کما اینکه محور آمریکایی-صهیونیستی نیز در وضعیت ضعف قرار داد و هر گونه تهوری، می‌تواند آن را تهدید کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.