اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جنگ علنی امارات علیه نیروهای رژیم سعودی در جنوب یمن/ خشم ریاض از شکست دوباره نیروهای منصورهادی در عدن و ابین + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22373
  • 10 شهریور 1398 - 12:10
جنگ علنی امارات علیه نیروهای رژیم سعودی در جنوب یمن/ خشم ریاض از شکست دوباره نیروهای منصورهادی در عدن و ابین + نقشه میدانی و عکس
جنگنده های رژیم امارات مواضع نیروهای منصور هادی را در جنوب یمن هدف قرار دادند و خاندان آل سعود را در شوک فرو بردند.

جنگنده های رژیم امارات مواضع نیروهای منصور هادی را در جنوب یمن هدف قرار دادند و خاندان آل سعود را در شوک فرو بردند.

 به گزارش اخبار جهادی، هفته گذشته نیروهای تحت فرمان منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری (تابع رژیم سعودی) عملیات گسترده ای را برای تسلط دوباره بر مناطق از دست رفته در جنوب یمن علیه نیروهای شورای انتقالی جنوب (تابع رژیم امارات) انجام دادند.نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی به لطف جدا شدن شماری از گروه های نظامی قدرتمند از شورای انتقالی جنوب، وضعیت را در جنوب یمن به سود خود تغییر و نیروهای تابع رژیم امارات را در موقعیت ضعف قرار دادند.

روز چهارشنبه (ششم شهریورماه) نیروهای منصورهادی پس از حملات سنگین موفق شدند سیطره خود را بر استان ابین و بخش های وسیعی از استان عدن در جنوب یمن کامل کنند و نیروهای شورای انتقالی جنوب را عقب برانند.

نیروهای تابع رژیم سعودی با پیروزی های میدانی جدید توانستند شکست های سنگین در نیمه دوم مردادماه امسال را در برابر نیروهای تحت فرمان رژیم امارات جبران کنند و یک بار دیگر ابتکار عمل را در جنوب یمن در دست گیرند.

به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی در جنوب یمن به سود نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی در حال تغییر بود که جنگنده های رژیم امارات برای نجات نیروهای شورای انتقالی جنوب وارد عمل شدند و به مواضع نیروهای منصور هادی حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های اماراتی در گام نخست مواضع نیروهای کمکی و تازه نفس منصور هادی را در ورودی های شهر عدن به شدت هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آوردند.

فقط در یک عملیات هوایی در شهر عدن ۴۰ تن از نیروهای منصورهادی کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند و ادامه حملات جنگنده های اماراتی باعث شد نیروهای شورای انتقالی جنوب از لاک دفاعی خارج شوند.

به گزارش اخبار جهادی، ۱۳ عملیات جنگنده های اماراتی در نهایت باعث شد نیروهای منصورهادی دوباره از شهر عدن (پایتخت خود خوانده) به سمت شهر «زنجبار» در جنوب غرب استان ابین عقب نشینی کنند.

به گفته منابع میدانی، پس از تسلط نیروهای شورای انتقالی جنوب بر شهر عدن، حملات جنگنده های اماراتی ادامه یافت و این بار مواضع نیروهای منصورهادی را در شهر «زنجبار» هدف قرار گرفت و خسارت های زیادی به آنان وارد آمد.

حملات سنگین هوایی در جنوب غرب استان ابین باعث شد نیروهای منصور هادی از «زنجبار» متواری و عقب نشینی کنند و نیروهای شورای انتقالی جنوب دوباره کنترل این شهر مهم و راهبردی را در دست گیرند.

جنگنده های اماراتی در ساعات گذشته نیز مواضع نیروهای منصور هادی را در مناطق مختلف استان «ابین» هدف قرار دادند و صدها تن آنان را کشته و زخمی کردند؛ در جریان این حملات هوایی، خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای منصور هادی وارد شد.

در حال حاضر، وضعیت میدانی در جنوب یمن به ضرر نیروهای منصوری هادی پیش می رود و ادامه حملات جنگنده های امارات می تواند به سیطره کامل نیروهای شورای انتقالی جنوب بر استان ابین ختم شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان با پیشروی های دوباره نیروهای شورای انتقالی جنوب در استان های عدن و ابین، تروریست های القاعده و داعش نیز برای حمایت از نیروهای منصور هادی وار میدان شدند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی القاعده و داعش (انصار الشریعه) در نخستین عملیات که در دفاع از نیروهای منصورهادی صورت گرفت، مقر نیروهای شورای انتقالی جنوب را در منطقه «الوضیع» در استان ابین هدف قرار دادند و منهدم کردند.

به گزارش اخبار جهادی، حمایت مستقیم رژیم امارات از نیروهای شورای انتقالی جنوب و حملات سنگین علیه نیروهای منصور هادی، رژیم سعودی را به شدت خشمگین کرده و اختلاف میان ریاض و ابوظبی چند برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منابع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.