اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز مرحله چهارم پاکسازی عراق از تروریست‌های داعش

  • کد خبر : 22266
  • 02 شهریور 1398 - 15:42
آغاز مرحله چهارم پاکسازی عراق از تروریست‌های داعش
نیروهای عراقی از صبح امروز (شنبه) عملیات وسیع پاکسازی بیابان‌های استان الانبار را آغاز کرده‌اند.

نیروهای عراقی از صبح امروز (شنبه) عملیات وسیع پاکسازی بیابان‌های استان الانبار را آغاز کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای عراقی از صبح امروز (شنبه) مرحله چهارم عملیات «اراده النصر» را در راستای پاکسازی استان الانبار از تروریست‌های داعش آغاز کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری السومریه، سرلشگر «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه اهداف مرحله سوم عملیات «اراده النصر» به طور کامل محقق شد؛ از آغاز مرحله چهارم این عملیات خبر داد.

به گفته وی در این عملیات تمامی بیابان وسیع الانبار و برخی مناطق مشخص شده دیگر، از بقایای تروریست‌های داعش پاکسازی خواهد شد. در این عملیات فرماندهی عملیات الجزیره،  فرماندهی عملیات الانبار، نیروهای عشایر و فرماندهی الحشدالشعبی در استان الانبار و نیروهای پلیس مشارکت دارند.

همچنین نیروی هوایی عراق نیز در این عملیات حضور دارند.

یک افسر اتاق عملیات مشترک در این خصوص به پایگاه العربی الجدید گفت که پس از مرحله اول عملیات «اراده النصر» که در استان الانبار انجام شد؛ برخی گزارش‌ها از تحرکات دوباره تروریست‌های داعش در بیابان‌های این استان خبر دادند که بر این اساس مرحله چهارم پاکسازی نیز در این استان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

او پیش‌بینی کرد که این عملیات تا مرزهای سوریه نیز کشیده شود تا بتوان از پاکسازی کامل استان الانبار مطمئن شد. به گفته وی یکی از دلایل عدم پاکسازی کامل عراق از هسته‌های داعش تا بدین زمان، به وجود نهادهای مختلف نظامی و امنیتی در این کشور باز می‌گرد.

عملیات «اراده النصر» (اراده‌ی پیروزی) در تاریخ هفتم ژوئیه گذشته (۱۶ تیرماه) برای پاکسازی مناطق مرکزی، بیابان‌ الانبار، مرز با سوریه و استان دیالی در شرق عراق آغاز شد. پس از آزادسازی موصل در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۷ (۲۹ تیر ۱۳۹۶) بسیاری از عناصر بازمانده داعش در قالب هسته‌های خاموش در مناطق بیابانی، مرزی و کوهستانی مستقر شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.