اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نماز عید قربان در قدس؛ حضور هزاران نمازگزار، حمله صهیونیست‌ها و واکنش حماس

  • کد خبر : 22049
  • 20 مرداد 1398 - 12:35
نماز عید قربان در قدس؛ حضور هزاران نمازگزار، حمله صهیونیست‌ها و واکنش حماس
هزاران فلسطینی نماز عید قربان را در مسجد الاقصی برگزار کردند اما نیروهای رژیم صهیونیستی با دخالت خود سبب درگیری و مصدومیت چندین نمازگزار شدند.

هزاران فلسطینی نماز عید قربان را در مسجد الاقصی برگزار کردند اما نیروهای رژیم صهیونیستی با دخالت خود سبب درگیری و مصدومیت چندین نمازگزار شدند.

به گزارش اخبار جهادی، اداره اوقاف اسلامی در شهر قدس اشغالی اعلام کرد بیش از یکصد هزار نماز گزار نماز عید قربان را در صحن‌های مسجد الاقصی برگزار کردند.

نماز هزاران نفری و درگیری صهیونیست‌ها

بر اساس گزارش وبگاه خبری «غزه الان»، همزمان از زائران و نمازگزاران در مسجد الاقصی خواسته شده پس از خاتمه نماز هم مسجد را ترک نکنند تا مانع ورود غیرقانونی احتمالی شهرک‌نشینان صهیونیست به آنجا شوند.

منابع محلی در بیت‌المقدس گفتند نمازگزاران تلاش‌ ده‌ها شهرک نشین را برای ورود به مسجد الاقصی ناکام گذاشتند. این صهیونیست‌ها به مناسبت سالروز «تخریب هیکل» مقابل باب المغاربه تجمع کرده بودند.

نظامیان رژیم اشغالگر هم صبح امروز یکشنبه با یورش به مسجد الاقصی به سمت زائران و محافظان مسجد گلوله‌های گاز اشک آور پرتاب کردند. خبرنگار روزنامه العربی الجدید گزارش کرد که نظامیان اسرائیلی به چندین نمازگزار تعدی کرده‌اند. آنها سعی کرده‌اند که شماری از جوانان فلسطینی را از مسجد اخراج کنند.

طبق گزارش‌های خبری، چندین فلسطینی به دلیل حمله نظامیان اسرائیلی و ضربات آنان مصدوم و برخی نیز با گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند. یک کودک نیز در میان مصدومان دیده می‌شود. همچنین یک جوان فلسطینی نیز بازداشت شد.

بنا بر این گزارش، یک سرباز صهیونیست نیز در درگیری‌های امروز مصدوم شده است.

نماز در اردوگاه‌های غزه؛ واکنش حماس و جهاد

از سوی دیگر صدها فلسطینی هم در نوار غزه نماز روز عید قربان را در اردوگاه‌های «العوده» در نزدیکی مرزهای شرقی شهر غزه و «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه برپا کردند.

رهبرانی از گروه‌های ملی و اسلامی مختلف در نماز عید امروز  در غزه شرکت داشتند.

«خالد البطش»، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در خطبه‌های عید در شرق شهر غزه گفت: ملت فلسطین همچنان به برپایی راهپیمایی‌های بازگشت، مخالفت با معامله قرن و نقشه‌ها برای نابودی مسئله فلسطین متعهد هستند.

وی افزود: وضعیت گرسنگی و محاصره نوار غزه باعث تغییر باورهای مردم و یا پایبندی آنها به اصول و آرمان‌هایشان نمی‌شود. آنها همواره مدافع این اصول هستند.

به گزارش وبگاه خبری رای الیوم، البطش گفت: ملت فلسطین پایبند به فلسطین کامل و نه ناقص هستند و طرح‌های اسکان (فلسطینی‌ها) در کشورهای عربی را رد می‌کنند.

البطش اوضاع در قدس و مسجد الاقصی را خطرناک خواند و گفت: رژیم اشغالگر امری واقع در قدس اشغالی و مسجد الاقصی  را تحمیل کرده است، اما ملت فلسطین با آن مقابله می‌کند. این رهبر جهاد اسلامی تحقق وحدت ملی به منظور رویارویی با چالش های روبروی مسئله فلسطین را خواستار شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم امروز یکشنبه در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تعرض به مسجد الاقصی یا تلاش برای تغییر هویت اسلامی آن از طریق تقسیم زمانی و مکانی آن هشدار داد.

این مسئول حماس تاکید کرد: تحولات مسجد الاقصی افشاگر واقعیت بعد دینی مناقشه با اسرائیل است از همین رو از همه می‌خواهیم دست از توهم سازش و همکاری امنیتی بردارند و هر گونه عادی سازی با دشمن را متوقف و با اصلاح جهت قطب نمای خود مقاومت را احیا کنند.

هنیه از امت عربی و ملت فلسطین خواست به مسئولیت خطیر خود در قبال قدس و مسجد الاقصی عمل کرده و از صبوری و مقاومت محافظان این مسجد حمایت کنند.

گروه‌ها و نهادهای افراط گرای صهیونیست از نخست وزیر این رژیم خواسته بودند به یهودیان در جریان عید قربان اجازه ورود به مسجد الاقصی داده شود با اینکه این روزها عید مسلمانان است.

شنبه شب پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینیانی که در راهپیمایی برای محکومیت حمله شهرک نشینان به محله‌های بخش قدیمی قدس اشغالی شرکت کرده بودند حمله کرد.

نیروهای پلیس صهیونیستی در جریان این حمله شعارهایی نژادپرستانه به مناسبت سالگرد تخریب مجسمه هیکل سر دادند.(نهم آگوست بنا به تقویم عبری روز تخریب هیکل است) که هر ساله در این روزها یورش بزرگ شهرک نشینان به مسجد الاقصی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.