اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سقوط چند مرکز وابسته به دولت هادی در عدن +عکس

  • کد خبر : 22008
  • 18 مرداد 1398 - 14:56
سقوط چند مرکز وابسته به دولت هادی در عدن +عکس
برخی منابع نزدیک به شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات در جنوب یمن از تصرف برخی مقرهای نظامی وابسته به دولت «منصور هادی» (تحت حمایت عربستان) خبر می‌دهند.

برخی منابع نزدیک به شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات در جنوب یمن از تصرف برخی مقرهای نظامی وابسته به دولت «منصور هادی» (تحت حمایت عربستان) خبر می‌دهند.

 به گزارش اخبار جهادی، منابع خبری نزدیک به «شورای انتقالی جنوب» امروز پنجشنبه از سقوط برخی مقرهای نظامی وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» در عدن در جنوب یمن خبر دادند.شورای انتقالی از نیروهای تحت حمایت امارات در جنوب یمن است که سال ۲۰۱۷ تشکیل شده است و هم‌اکنون در شهر عدن در حال درگیری نظامی با دولت منصور هادی است که تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارد.

وبگاه خبری «عدن سبق» عصر پنجشنبه گزارش کرد که «نیروهای شورای جنوبی موفق شدند اردوگاه طارق و مقر تیپ سوم که مأمور حفاظت از کاخ ریاست جمهوری در منطقه خورمکسر در شرق عدن هستند، از نیروهای دولت [هادی] پاکسازی کنند».

این وبسایت به نقل از منابع میدانی گزارش کرد که نیروهای شورای جنوبی وارد درگیری شدیدی با نیروهای وابسته به دولت هادی شدند و موفق شدند ضربات شدیدی بر آنان وارد کنند. آنها موفق شدند اردوگاه طارق را به شکل کامل و مقر تیپ سوم را تا حدی زیاد از کنترل نیروهای وابسته به دولت [هادی] خارج و پاکسازی کنند.

درگیری‌های جاری در عدن

به گفته این وبسایت، نیروهای شورای جنوبی که از حمایت امارات برخوردارند، قصد پاکسازی کاخ ریاست جمهوری را هم دارند و معتقدند که این کاخ در اختیار عناصر حزب «الاصلاح» (شاخه اخوان المسلمین در یمن) قرار دارد.

وبگاه خبری «المشهد الیمنی» نیز گزارش کرد که فرمانده یکی از تیپ‌های مأمور حفاظت کاخ ریاست جمهوری در درگیری‌های امروز پنجشنبه کشته شد. به گفته این سایت، فرمانده تیپ سوم در درگیری‌های امروز مجروح شد و در نهایت به دلیل وخامت جراحتش کشته شد.

در مقابل همچنین «مختار النوبی» یکی از فرمانده‌هان شبه‌نظامیان شورای انتقالی نیز از ناحیه کتف مجروح شده است.

مختار النوبی

همچنین وبگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش کرد که «منابع میدانی در شهر عدن می‌گویند که بخش‌هایی از تیپ سوم که مأمور حفاظت از کاخ ریاست جمهوری در جبل حدید هستند، تحت کنترل نیروهای شورای انتقالی قرار گرفته است. این مقر، مشرف بر منطقه کاخ معاشیق در محله کریتر عدن است».

این منبع خبری افزود: منابع میدانی می‌گویند که نیروهای شورای انتقالی همچنین موفق شده‌اند که مقر نخست‌وزیری و مجتمع قضایی در شهرستان خور مکسر در شرق شهر عدن را تحت کنترل خود بگیرند و قصد دارند با حمله به مقر تیپ چهارم در دار سعد آن را نیز از کنترل نیروهای هادی خارج کنند.

بازگشت نیروهای عمالقه از غرب به جنوب یمن

در کشاکش اخبار درگیری در عدن، منابع وبسایت «المشهد الیمنی» گزارش کردند که نیروهای موسوم به «العمالقه» که در ساحل غربی یمن (الحدیده) مستقر بودند، به عدن بازگشته‌اند.

العمالقه نیروهایی تحت حمایت امارات قرار دارد.

المشهد الیمنی نوشت که هنوز علت بازگشت آنان مشخص نیست و روشن نیست که آیا قرار است در درگیری‌های جاری در عدن شرکت کنند یا خیر.

بازگشت رئیس شورای انتقالی از امارات به عدن

وبگاه خبری «بوابه الیمن الاخباریه» نیز گزارش کرد که منابع مطلع از بازگشت «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب به عدن خبر دادند.

بنا بر این گزارش، عیدروس پس از آن از امارات به عدن بازگشته است که دیروز معاون او (بن بریک) خواستار آماده باش کامل نیروها و حمله به کاخ ریاست جمهوری در عدن شده بود.

بازداشت افرادی از شورای انتقالی

وبگاه خبری «برق پرس» یمن از بازداشت شماری از عناصر «شورای انتقالی جنوب» خبر داد و گفت، یکی از سرکرده‌های کودتا علیه دولت هادی را بازداشت کرده‌اند.

این وبگاه خبری گزارش کرد که «سی و پنج نفر از شبه‌نظامیان موسوم به شورای انتقالی جدایی‌طلب که بسته‌های انفجاری داشتند، بازداشت شده‌اند. یکی از بازداشت‌شدگان قصد اقدام تروریستی داشت و تحقیق از آنان در جریان است».

طبق ادعای این وبسایت، فردی موسوم به «صالح معین» که گفته می‌شود «فرمانده کودتاچیان و از نیروهای وابسته به هانی بن بریک در کریتر عدن است» بازداشت شده است.

شهر «عدن» در جنوب یمن، که پایتخت دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن نامیده می‌شود، امروز نیز صحنه درگیری مسلحانه شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات بود.

پس از افزایش اختلافات ریاض – ابوظبی در جنوب یمن، شبه‌نظامیان وابسته به این دو کشور (نیروهای هادی – شورای انتقالی جنوب) از روز گذشته در عدن به شکل مسلحانه درگیر شدند. این درگیری‌ها امروز در سه محله «کریتر» (شرق)، «جبل حدید» (شمال) و «خور مکسر» (شمال شرق عدن) جریان داشت و دست‌کم یک غیرنظامی کشته و چند شبه‌نظامی از طرفین جان باختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.