اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شمال استان حماه ۲۴ ساعت پس از شروع عملیات «مادر نبردها»/ گام بلند نیروهای ارتش سوریه برای کوبیدن آخرین میخ بر تابوت تروریست‌ها + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21993
  • 17 مرداد 1398 - 20:30
شمال استان حماه ۲۴ ساعت پس از شروع عملیات «مادر نبردها»/ گام بلند نیروهای ارتش سوریه برای کوبیدن آخرین میخ بر تابوت تروریست‌ها + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را برای آزادسازی شمال استان حماه آغاز کرده اند که به «اُم المعارک» معروف شده و تروریست ها را در شوک فرود برده است.

نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را برای آزادسازی شمال استان حماه آغاز کرده اند که به «اُم المعارک» معروف شده و تروریست ها را در شوک فرود برده است.

 به گزارش اخبار جهادی، دوشنبه شب (پانزدهم مرداد ماه) نیروهای ارتش سوریه مرحله سوم عملیات را در شمال استان حماه علیه گروهک های تروریستی آغاز کردند و در همان گام نخست پاکسازی شهرک «اربعین» را در دستور کار قرار دادند.یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در شمال استان حماه دنبال می کند، اعلام کرد: اصرار گروهک های تروریستی به خارج نشدن از منطقه عاری از سلاح و نقض مداوم آتش بس باعث شد کاسه صبر نیروهای سوری لبریز شود.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای ارتش سوریه عملیات آزادسازی شهرک «اربعین» را از محورهای «حصرایا و مشیرفه» شروع کردند، گفت: یگان های موشکی و توپخانه همزمان مواضع تروریست ها را به شدت هدف قرار دادند.

وی با توضیح این مطلب که جنگنده ها و بالگردهای سوری و روسی در این عملیات نقش ویژه ای ایفا کردند، افزود: نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند خطوط دفاعی تروریست ها را در هم بشکنند و شهرک «اربعین» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی از تسلط نیروهای ارتش سوریه بر مزارع و ارتفاع «البان» خبر داد و گفت: دهها تن از تروریست ها در جریان آزادسازی شهرک «اربعین» و مناطق اطراف کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

وی با بیان این که تعدادی از خودروهای نظامی و مجهز به دوشکا تروریست ها در جریان پاکسازی شهرک اربعین هدف قرار گرفتند و منهدم شدند، افزود: شهرک اربعین دروازه غربی شهرک مهم و راهبردی «کفرزیتا» و دروازه شمال غربی شهرک «الزکاه» محسوب می شود.

این منبع میدانی تصریح کرد: با آزادسازی و پاکسازی شهرک «اربعین»، فشار بر گروهک های تروریستی در شهرک های «کفرزیتا و الزکاه» چند برابر شد و از سویی دیگر امنیت مناطق تازه آزاد شده «مشیرفه و حصرایا» تامین شد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه صبح روز سه شنبه (شانزدهم مردادماه) پس از تثبیت مواضع در شهرک «اربعین»، عملیات را در شمال استان حماه علیه تروریست ها ادامه دادند و به سمت شهرک مهم و حساس «الزکاه» پیشروی کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته در این محور نیز توانستند تروریست ها را عقب برانند و شهرک «الزکاه» را از اشغال خارج و به کنترل درآورند و یک پیروزی میدانی قابل توجه دیگری را به نام خود ثبت کنند.

با آزادسازی شهرک «الزکاه» مسیر کمک رسانی گروهک های تروریستی در حدفاصل شهرک های «کفرزیتا – لطمانه» تا حدود زیادی مسدود و همچنین امنیت شهرک های تازه پاکسازی شده «ابورعیده شرقی و غربی» تامین شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر جاده «کفرزیتا – لطمانه» که برای گروهک های تروریستی بسیار مهم است و اهمیت دارد زیر آتش سنگین یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه است.

با بازپس گیری شهرک های «اربعین و الزکاه»، نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی و پاکسازی شهرک های «لطمانه و کفرزیتا» وارد عمل شده اند؛ این دو شهرک به غده های سرطانی در شمال استان حماه معروف شده اند و از پایگاه های مهم تروریست ها به شمار می آیند.

به گزارش اخبار جهادی، اگر نیروهای سوری در ساعات آینده موفق شوند شهرک های «لطمانه و کفرزیتا» را به کنترل دربیاورند، تمامی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی در شمال استان حماه به صورت دومینوار سقوط می کند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.