اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به کامیون‌های حامل سلاح به مقصد غزه

  • کد خبر : 21416
  • 13 تیر 1398 - 12:44
ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به کامیون‌های حامل سلاح به مقصد غزه
رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که طی ماههای اخیر سه کامیون حامل سلاح را بمباران کرده که به مقصد غزه در حرکت بوده است.

رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که طی ماههای اخیر سه کامیون حامل سلاح را بمباران کرده که به مقصد غزه در حرکت بوده است.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم صهیونیستی مدعی است که طی ماه‌های اخیر، نیروی هوایی این رژیم چندین کامیون حامل سلاح را پیش از اینکه به منطقه «سیناء» مصر برسد، هدف قرار داده است.

شبکه خبری صهیونیستی «آی۲۴نیوز» گزارش داد که دهم نوامبر سال گذشته تا پایان ماه می سال گذشته، سه کامیون حامل سلاح را بمباران کرده است. یکی از این کامیونها در اواسط مارس سال گذشته هدف قرار گرفت که «حامل موشکهای ایرانی بود که برای [سازمان] جهاد اسلامی [فلسطین]» فرستاده شده بود.

برخی از منابع صهیونیستی در ادامه اعلام کردند که «یکی از این کامیونها، حامل موشک، سلاح و مواد منفجره قوی بود که در ساخت بسته‌های انفجاری استفاده می‌شود».

منابع مذکور مدعی شدند که این کامیون از طریق تاجران سلاح از لیبی منتقل شد و به مقصد غزه در حرکت بود تا «از طریق میانجی‌ها فلسطینی حاضر در کشورهای مختلف از جمله لیبی به جنبش حماس [فلسطین] فروخته شود».

به ادعای این منابع، یک کامیون دیگر نیز از یک کشور دیگر به سمت غزه حرکت کرد که این کامیون نیز بمباران شد.

منابع صهیونیستی همچنین تصریح کردند که «نیروی هوایی اسرائیل در پسِ این عملیاتها قرار دارد… و هدف قرار دادن آن [کامیونها] پس از دریافت اخبار اطلاعاتی بوده که غالبا از طریق برخی از کسانی که با سرویسهای اسرائیلی همکاری داشتند، از داخل سیناء جمع‌آوری شده بود».

آی۲۴ به نقل از این منابع گزارش داد که رژیم صهیونیستی عملیات گسترده‌ای را در سیناء از طریق برخی از کسانی که با سرویس‌های صهیونیستی همدست هستند، انجام می‌دهد تا «مانع از رسیدن سلاح به حماس و جهاد اسلامی شود» و اجازه ندهد برخی از افراد حاضر در سیناء از طریق قاچاق، پول به دست گروههای فلسطینی حاضر در غزه برساند.

به ادعای منابع صهیونیستی، این رژیم در برخی از کشورهای عربی که «خط قاچاق سلاح و موشک از آنها عبور می‌کند مانند سودان و لیبی و حتی از طریق دریای سرخ دست به عملیات می‌زند تا مانع از آن شود که از آنجا به کشورهای نزدیک سلاح منتقل شود».

منابع مذکور در پایان مدعی شدند که رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته بیش از ۱۳ تونل را که توسط حماس و جهاد اسلامی حفر شده بود، منهدم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.