اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین خبرها از عملیات نیروهای عراقی در غرب استان الانبار/ بازگشت امنیت به ۶ هزار کیلومتر مربع از مناطق آلوده به هسته‌های خاموش داعش + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21413
  • 13 تیر 1398 - 12:40
آخرین خبرها از عملیات نیروهای عراقی در غرب استان الانبار/ بازگشت امنیت به ۶ هزار کیلومتر مربع از مناطق آلوده به هسته‌های خاموش داعش + نقشه میدانی و عکس
رزمندگان عراقی در محور غربی استان الانبار موفق شدند ضربه سختی را به تروریست های مخفی داعش وارد کنند.

رزمندگان عراقی در محور غربی استان الانبار موفق شدند ضربه سختی را به تروریست های مخفی داعش وارد کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، از غرب استان الانبار عراق خبر می‌رسد، عملیات علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش ادامه دارد و تاکنون بخش‌های وسیعی از مناطق آلوده به طور کامل پاکسازی شده اند.رزمندگان تیپ‌های «۱۳.۱۷.۱۸.۱۹» بسیج مردمی، نیروهای فرماندهی عملیات الانبار، نیروی هوایی ارتش، یگان‌های مهندسی، زرهی و کادرهای پزشکی عراق در این عملیات حضور دارند و جست و جوی منطقه به منطقه برای شناسایی عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

نیروهای عراقی در جریان عملیات در غرب استان الانبار به پیشروی‌های قابل توجهی دست یافتند و مساحتی در حدود ۶ هزار کیلومتر مربع از مناطق آلوده را پاکسازی و برخی مسیرهای کمک رسانی تروریست‌های داعش را مسدود کردند.

آرشیو

به گفته منابع میدانی، رزمندگان عراقی در جریان این عملیات مناطق مهمی از جمله «الوزیه، العودان، مدیسیس، وادی الحلکوم، الکعره، المانعیات، دوره نعجه و الفکار» را از لوث وجود هسته‌های خاموش داعش پاکسازی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، فقط در یک مرحله از عملیات در غرب استان الانبار، ۷ تن از عناصر تروریستی داعش شناسایی و دستگیر شدند و همچنین ۴ خودروی نظامی نیز کشف و ۳ مقر تروریست‌ها منهدم شد.

به گفته منابع میدانی، قطع کامل خطوط کمک رسانی عناصر مخفی داعش در عمق مناطق غربی استان الانبار یکی از مهم‌ترین اهداف نیروهای عراقی در این عملیات به شمار می‌آید که همچنان ادامه دارد.

عملیات نیروهای مسلح عراق در مناطق مرزی مشترک با سوریه در حدفاصل گذرگاه القائم تا گذرگاه الولید که شامل مناطق مهمی از جمله «الرطبه» است علیه هسته‌های خاموش داعش ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، مناطق غربی استان الانبار (هم مرز با سوریه) به دلیل بیابانی بودن به مکان مناسبی برای آمورزش و رشد دوباره عناصر مخفی داعش تبدیل شده‌اند و این یک هشدار برای نیروهای عراقی است.

از شمال شرق استان الانبار خبر می‌رسد، نیروهای گروه دهم ارتش و اطلاعات تیپ ۴۰ پیاده نظام، عملیات دقیق و ویژه ای را در منطقه الکرمه در حومه شهر فلوجه انجام دادند و موفق شدند یکی از عناصر سرشناس داعش را دستگیر کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، این تروریست سرشناس دستگیر شده تحرکات نیروهای مسلح عراق (انتقال نیرو و تجهیزات) را در شمال شرق استان الانبار بررسی و اطلاعات را در اختیار سرکرده‌های ارشد میدانی داعش قرار می‌داد.

آرشیو

در حال حاضر، بخش‌های وسیعی از حومه مناطق «فلوجه، الرمادی، البغدادی، الحدیثه، القائم و…» که در جنوب دریاچه الثرثار واقع شده اند به عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش آلوده هستند و عملیات برای پاکسازی این نقاط در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی، الانبار بزرگترین استان عراق محسوب می‌شود که با کشورهای اردن، عربستان و سوریه مرزهای مشترک دارد و عملیات در محورهای مختلف برای تأمین امنیت تمامی مناطق ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.