اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مروری بر چهار روز جنگ تن به تن در شمال سوریه/ از قدرت‌نمایی نیروهای سوری در جنوب استان ادلب تا بن بست تروریست‌ها در شمال استان حماه + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21136
  • 19 خرداد 1398 - 1:37
مروری بر چهار روز جنگ تن به تن در شمال سوریه/ از قدرت‌نمایی نیروهای سوری در جنوب استان ادلب تا بن بست تروریست‌ها در شمال استان حماه + نقشه میدانی و عکس
شمال استان حماه و جنوب استان ادلب در روزهای گذشته به یک میدان جنگ واقعی میان نیروهای ارتش سوریه و گروهک های تروریستی تبدیل شده است.

شمال استان حماه و جنوب استان ادلب در روزهای گذشته به یک میدان جنگ واقعی میان نیروهای ارتش سوریه و گروهک های تروریستی تبدیل شده است.

 به گزارش اخبار جهادی، جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در ۴ روز گذشته شاهد درگیری‌های نفس گیری بود و گروه‌های تروریستی مانند آنچه که در یک ماه قبل گذشت باز هم در مقابل نیروهای ارتش سوریه ناتوان بودند و متحمل شکست‌های سنگینی شدند.نیروهای ارتش سوریه صبح روز سه شنبه (چهاردهم خردادماه) پس از تثبیت مواضع در شهرک تازه آزاد شده «القصابیه»، عملیات غافلگیرانه دیگری را علیه گروهک‌های تروریستی در شمال شهرک‌های «الهواش و الشیخ ادریس» ترتیب دادند.

رزمندگان سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و با آزادسازی شهرک‌های «الحمیرات، القیروطیه و الحردانه»، پیروزی مهم دیگری را در جنوب استان ادلب به دست آوردند.

نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی این سه شهرک، امنیت را در شهرک «هواش» به طور کامل برقرار کردند؛ تأمین امنیت شهرک راهبردی «کفرنبوده» از محور شمال غرب نیز یکی دیگر از نتایج این عملیات بود.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه پس از اینکه شهرک‌های «الحمیرات، القیروطیه و الحردانه» را در جنوب استان از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند بر روی حملات موشکی، توپخانه ای و هوایی متمرکز شدند.

از صبح روز چهارشنبه (پانزدهم خردادماه) تا بعدازظهر روز پنج شنبه (شانزدهم خردادماه)، پایگاه‌های عناصر تروریستی در مناطق اشغالی جنوب و جنوب غرب استان ادلب و شمال و شمال غرب استان حماه به شدت هدف قرار گرفتند.

جنگنده‌های روسی و سوری در نخستین حمله کاروان یکی از فرماندهان ارشد گروهک تروریستی احرارالشام را در شمال استان حماه هدف قرار دادند؛ ۳ تن از همراهان فرمانده ارشد گروهک تروریستی احرارالشام در این حملات به هلاکت رسیدند و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

یگان‌های موشکی و توپخانه ای نیز دومین حمله را در دستور کار قرار دادند و کاروانی از عناصر تروریستی را در حومه شهرک «کفرزیتا» در شمال استان حماه هدف قرار دادند؛ در این حملات تعدادی زیادی از خودروهای نظامی تروریست‌ها منهدم شد.

به گزارش اخبار جهادی، کشته و زخمی شدن دهها تن از تروریست‌ها در جریان این حملات تأیید شد؛ نام ۱۱ تن از فرمانده میدانی گروه تروریستی جبهه النصره در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

یگان‌های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه همچنین بیش از ۲۰۰ موشک و خمپاره را به سمت مواضع گروه‌های تروریستی در شهرک‌های «لطمانه، کفرنبل، الزقوم، قلیدین و الزکاه، ترملا و النقیر» در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب شلیک و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

جنگنده‌های روسی و سوری نیز مواضع گروهک‌های تروریستی را در شهرک‌های «کفرسجنه، ارینبه، الشیخ مصطفی، کرسعه، اریحا، خان شیخون، معره الصین، سفوهم، کنصفره، کفرعوید و حزارین» در هم کوبیدند.

در مجموع تا بعدازظهر روز پنج شنبه (شانزدهم خردادماه) دهها تن از عناصر تروریستی در جریان حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای کشته و زخمی شدند و خسارت زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی از عصر روز پنج شنبه تغییر کرد و عناصر تروریستی حملات سنگینی را برای اشغال شهرک‌های «کفرهود، تل ملح و جبین» در شمال استان حماه آغاز کردند و برای ساعاتی موفق شدند بر این شهرک‌ها سیطره پیدا کنند.

اما نیروهای سوری از صبح روز جمعه (هفدهم خردادماه) عملیات را با پشتیبانی یگان‌های هوایی، موشکی و توپخانه ای برای بازپس گیری شهرک‌های اشغال شده شروع کردند و پس از درگیری‌های سنگین توانستند شهرک «کفرهود» را به کنترل دربیاورند.

همزمان با ادامه درگیری‌ها در شهرک‌های تل ملح و جبین، عناصر تروریستی از عصر روز گذشته (جمعه) جبهه جدیدی را برای فشار بیشتر بر نیروهای سوری باز کردند و حملاتی را برای اشغال شهرک‌های «الکرناز و الحمامیات» ترتیب دادند.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی و سوری، یگان‌های موشکی و توپخانه به سرعت وارد عمل شدند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند حملات را به طور کامل دفع و پیشروی تروریست‌ها را متوقف کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در ۴ روز گذشته ابتکار عمل را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب در دست داشتند و روند تحولات میدانی نشان می‌دهد ضد حملات تروریست‌ها نمی‌تواند نتیجه را در میدان نبرد تغییر دهد.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.