اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان ضالع یمن؛ دست و پا زدن ائتلاف و اماراتی‌ها برای حفظ شهر راهبردی «قعطبه» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20972
  • 11 خرداد 1398 - 18:05
آخرین تحولات میدانی استان ضالع یمن؛ دست و پا زدن ائتلاف و اماراتی‌ها برای حفظ شهر راهبردی «قعطبه» + نقشه میدانی و عکس
ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی تمامی امکانات خود را برای حفظ مناطق اشغالی در استان ضالع در جنوب یمن بسیج کرده است.

ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی تمامی امکانات خود را برای حفظ مناطق اشغالی در استان ضالع در جنوب یمن بسیج کرده است.

 به گزارش اخبار جهادی، از استان ضالع در جنوب یمن خبر می‌رسد، درگیری‌ها میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در حومه غربی شهر راهبردی «قعطبه» همچنان ادامه دارد.نیروهای یمنی در جریان درگیری‌ها موفق شدند شماری از نیروهای ائتلاف را از پای درآورند که نام چند فرمانده میدانی از جمله «عبدالله محمد قاسم عبید و ریاض یحیی المحلنی» در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، «شلال الشوبجی»، فرمانده سابق بندر عدن در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسید؛ وی در روزهای اخیر مسئولیت متوقف کردن پیشروی‌های نیروهای یمنی را در استان ضالع برعهده گرفته بود.

یک منبع میدانی اعلام کرد: اماراتی‌ها این فرمانده میدانی را به استان ضالع اعزام کرده بودند و امید زیادی داشتند که با حضور وی در میدان نبرد از پیشروی نیروهای یمنی جلوگیری شود.

این منبع میدانی با بیان اینکه ائتلاف به سرکردگی اماراتی و عربستانی‌ها نیرو و تجهیزات نظامی زیادی را وارد شهر قعطبه کرده است، گفت: نیروهای ائتلاف با پشتیبانی جنگنده‌ها درصدد هستند نیروهای یمنی را از محور غربی شهر قعطبه دور کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ائتلاف در جریان درگیری‌های روزهای گذشته توانستند برخی مناطق را در حومه غرب و شمال غرب شهر قطعبه از کنترل نیروهای یمنی خارج کنند و دوباره به اشغال درآورند.

به گزارش اخبار جهادی، مناطق «نقیل الشیم، قردح»، پایگاه نظامی «العله» و کوه «حمر» از جمله نقاطی در حومه شهر قعطبه به شمار می آیند که در روزهای گذشته به اشغال نیروهای ائتلاف درآمدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ائتلاف در روزهای گذشته حملاتی را علیه رزمندگان یمنی در منطقه و کوه «خشب» انجام دادند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده اند و درگیری‌ها همچنان میان طرفین ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف در عملیات علیه رزمندگان یمنی در منطقه و کوه خشب از نیروهای گروه به اصطلاح «مقاومت، مقاومت مریس، توپخانه تیپ ۸۳ و تیپ چهارم» استفاده کرده که راهی به جایی نبرده است.

ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی خوب می‌داند اگر نیروهای یمنی کنترل بخش و شهر راهبردی قعطبه را در دست گیرند راه برای پیشروی به سمت استان لحج باز می‌شود و استان عدن (مهم‌ترین پایگاه ائتلاف) در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

برخی منابع میدانی اعلام کرده اند، افزایش فشار نیروهای یمنی در استان ضالع در نهایت باعث می‌شود ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی شمار قابل توجهی از نیروهای خود را از نوار ساحلی استان الحدیده به سمت استان عدن انتقال دهد تا از سقوط دومینوار مناطق اشغالی جلوگیری کند.

به گزارش اخبار جهادی، اگر ائتلاف بخشی از نیروهای خود را از سواحل غربی به جنوب یمن اعزام کند یک فرصت مناسب برای رزمندگان یمنی مهیا می‌شود تا مناطق اشغالی را نوار ساحلی استان الحدیده پاکسازی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.