اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موج سوم حملات آل سعود در شمال یمن به ساحل نرسید/ بن بست جدید برای مزدوران بن سلمان این بار در استان الجوف یمن + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20695
  • 30 اردیبهشت 1398 - 8:35
موج سوم حملات آل سعود در شمال یمن به ساحل نرسید/ بن بست جدید برای مزدوران بن سلمان این بار در استان الجوف یمن + نقشه میدانی و عکس
نیروهای مزدور رژیم سعودی پس از شکست های سنگین در استان های نجران و جیزان عربستان این بار در استان الجوف یمن نقره داغ شدند.

نیروهای مزدور رژیم سعودی پس از شکست های سنگین در استان های نجران و جیزان عربستان این بار در استان الجوف یمن نقره داغ شدند.

 به گزارش اخبار جهادی، از استان الجوف یمن خبر می‌رسد، شماری از نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «الظهره» در غرب بخش «خب والشعف» انجام دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مستقر در منطقه متوجه تحرکات مزدوران سعودی شدند و به سرعت وارد میدان شدند و پس از ۵ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و نیروهای یمنی خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان در این محور وارد کردند.

اعلام الحربی

خبرها از حومه شرقی رشته کوه‌های «صبرین، خلیفین و عقبه» حاکیست، درگیری‌های پراکنده در جریان است؛ نیروهای مزدور سعودی در ماه‌های گذشته چندین مرتبه تلاش کردند منطقه و رشته کوه‌های صبرین و نقاط حومه را در بخش «خب والشعف» به اشغال دربیاورند که با واکنش نیروهای یمنی ناکام ماندند.

نیروهای یمنی مستقر در محور صبرین با وجود امکانات حداقلی، حملات مزدوران سعودی را دفع کرده‌اند؛ منطقه و رشته کوه‌های صبرین به دلیل قرار گرفتن در مسیر راهبردی شمال شرق استان صعده به بخش «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش اخبار جهادی، جاده راهبردی «البقع» در شمال شرق استان صعده به منطقه «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف از منطقه و رشته کوه‌های «صبرین» می‌گذرد و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

در حال حاضر، بخش‌های وسیعی از رشته کوه‌های «صبرین» که بر جاده راهبردی البقع – الحزماشراف کامل دارد بر کنترل نیروهای جبهه مقاومت انصارالله است و نیروهای مزدور سعودی به همین دلیل برای اشغال این محور تلاش می‌کنند.

از بخش «الغیل» در جنوب غرب استان الجوف خبر می‌رسد، واحد زرهی نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق توانست خودروی نظامی مزدوران را در منطقه «الساقیه» با موشک‌های حرارتی هدف قرار دهد و منهدم کند.

به گفته منابع میدانی، تمامی سرنشینان این خودروی نظامی کشته یا زخمی شده‌اند؛ خبرها از بخش «المتون» حاکیست، شماری از مزدوران سعودی عملیاتی را علیه مواضع نیروهای یمنی در منطقه «عنبره» انجام دادند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور سعودی درصدد بودند به منطقه «عنبره» نفوذ کنند که نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند آنان را در کمین تله‌های انفجاری گرفتار و این حمله را به طور کامل دفع کنند.

به گزارش اخبار جهادی، تعدادی از مزدوران رژیم سعودی در جریان این کمین کشته و زخمی شدند؛ از بخش «المصلوب» نیز خبر می‌رسد نیروهای یمنی حملات غافلگیر کننده‌ای را علیه مواضع مزدوران انجام دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد آوردند.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.