اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

صدای مردم این شهر را کسی نمی‌شنود/ آیا فاجعه شهرک‌های « فوعه و کفریا» سوریه این بار در غرب یمن تکرار می‌شود؟ + عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 20647
  • 24 اردیبهشت 1398 - 17:25
صدای مردم این شهر را کسی نمی‌شنود/ آیا فاجعه شهرک‌های « فوعه و کفریا» سوریه این بار در غرب یمن تکرار می‌شود؟ + عکس و نقشه میدانی
این شهر حدود نُه ماه هست که در محاصره است و مدعیان حقوق بشر در خصوص آنان فقط سکوت می کنند.

این شهر حدود نُه ماه هست که در محاصره است و مدعیان حقوق بشر در خصوص آنان فقط سکوت می کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، جبهه مقاومت انصارالله یمن روز شنبه (بیست و یکم اردیبهشت ماه) به صورت یک جانبه نیروهایش را از بندرهای «الحدیده، رأس عیسی و الصلیف» خارج کرد تا دوباره حُسن نیت خود را برای اجرای توافق استکهلم که بیست ودوم آذرماه سال گذشته به دست آمده بود، نشان دهد.با وجود اینکه مقاومت انصارالله پایبندی خود را به توافق استکهلم به صورت عملی برای دستیابی به راه حل سیاسی به نمایش گذاشت اما ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی همچنان به نقض آتش بس و کارشکنی‌ها ادامه می‌دهد که نمونه واضح آن محاصره شهر الدریهمی در استان الحدیده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، وضعیت انسانی در شهر محاصره شده «الدریهمی» رو به وخامت است و کمبود مواد غذایی، بهداشتی و درمانی شرایط را برای شهروندان یمنی در این شهر بحرانی کرده است.

آرشیو

یک منبع میدانی اعلام کرد: گرسنگی و سو تغذیه مردم به خصوص زنان و کودکان از یک سو و شیوع بیماری‌های واگیردار و افزایش آمار مرگ و میر وضعیت را در الدریهمی فاجعه بار کرده است.

این منبع میدانی با بیان اینکه مشکلات مردم الدریهمی فقط ناشی از نتایج زیان بار محاصره نیست، گفت: نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به سرکردگی رژیم‌های سعودی و اماراتی از زمین و هوا مناطق مختلف الدریهمی را هدف قرار می‌دهند.

وی با توضیح این مطلب که حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای سعودی‌ها و اماراتی‌ها همزمان با محاصره بیشتر به یک تراژدی شبیه است، افزود: وضعیت زمانی دردناک‌تر می‌شود که مدعیان دفاع از حقوق بشر در خصوص این جنایت سکوت می‌کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهای مدعی حقوق بشر نه تنها برای رسیدگی به وضعیت شهر محاصره شده الدریهمی اقدامی نمی‌کنند بلکه تمام تلاش و تمرکز خود را به خروج نیروهای انصارالله از بندرهای «الحدیده، رأس عیسی و الصلیف» معطوف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انصارالله در تصمیمی خودخواسته برای خروج از این سه بندر وارد عمل شده است، گفت: در حال حاضر ۷ هزار تن از شهروندان حدود نُه ماه است که در الدریهمی در محاصره هستند و سازمان ملل نیز به این مسئله بی تفاوت است.

این منبع میدانی افزود: نیروهای تحت فرمان رژیم‌های سعودی و اماراتی حتی به بیماران و سالمندانی که به کمک‌های فوری درمانی احتیاج دارند، اجازه خروج نمی‌دهند و با هدف قرار دادن مستمر مسیرهای خروجی، وضعیت را در شهر محاصره شده الدریهمی پیچیده‌تر کرده‌اند.

آرشیو

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای تحت فرمان رژیم‌های سعودی و اماراتی تنها فقط در یک مورد ۲۲ تن از کودکان و زنان یمنی را در حمله به منطقه «الکوعی» در شهر محاصره شده الدریهمی به شهادت رساندند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های شهر محاصره شده الدریهمی (مناطق مسکونی، فروشگاه‌ها و…) در جریان حملات صورت گرفته مورد هدف قرار گرفتند و تخریب شده است.

به گفته منابع میدانی، ۷ مسجد، ۲ مرکز پزشکی و منبع اصلی آب شهر محاصره شده الدریهمی در جریان حملات تخریب شدند؛ یگان‌های توپخانه ای، موشکی، هوایی و دریایی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به صورت مستمر شهر الدریهمی را هدف قرار می‌دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.