اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شمال سوریه در هفته‌ای که گذشت/ آزادی ۲۰ منطقه و پاکسازی ۱۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی + محورهای عملیات، نقشه و عکس

  • کد خبر : 20630
  • 23 اردیبهشت 1398 - 15:36
شمال سوریه در هفته‌ای که گذشت/ آزادی ۲۰ منطقه و پاکسازی ۱۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی + محورهای عملیات، نقشه و عکس
نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب شکست های سنگینی را به گروه های تروریستی متحمل کردند.

نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب شکست های سنگینی را به گروه های تروریستی متحمل کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، هشت روز از عملیات یگان‌های زمینی، توپخانه ای و موشکی ارتش سوریهبرای پاکسازی مناطق اشغالی شمال استان حماه و جنوب استان ادلب با پشتیبانی رزمندگان جبهه مقاومت، مستشاران و جنگنده‌های روسی گذشت.عملیات آزادسازی مناطق اشغالی شمال سوریه زمانی آغاز شد که گروه‌های تروریستی توافق آتش بس را در مناطق کاهش تنش نقض کردند و به حملات توپخانه ای علیه نیروهای ارتش سوریه ادامه دادند.

در جریان عملیات یک هفته گذشته در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب حدود ۲۰ روستا، شهرک، ارتفاع و یک سد از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند و به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمدند.

آرشیو

شهرک‌های «کفرنبوده، الجنابره، هواش، جابریه، الحسان، افامیا، قلعه مضیق، الکرکات، التوینه، حویجات السله، الجماسیه، الشریعه، المستریحه، باب الطاقه» و سد «افامیا» از جمله مناطق آزاد شده در این عملیات به شمار می آیند.

نیروهای ارتش سوریه و در پیشاپیش آنان نیروهای فرمانده سهیل حسن (معروف به ببرهای سوریه) در جریان عملیات در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را از تصرف گروه‌های تروریستی خارج کرده‌اند.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، دهها پایگاه، مقر و انبارهای سلاح گروه‌های تروریستی در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب از جمله شهرک‌های «الهبیط، کفرنبل، دیرسنبل و…» هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

در حال حاضر، حومه شمالی «قلعه مضیق» یکی از محورهای عملیات محسوب می‌شود و نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند پیشروی‌ها را تا پاکسازی کامل دشت الغاب (شمال غرب استان حماه) و رسیدن به دروازه غربی استان ادلب (شهرک‌های القاهره، حمیدیه، المنصوره، زیاره، قسطون، عمیقه، حویز، حریه و… و.) ادامه دهند.

به گزارش اخبار جهادی، پیشروی از شهرک راهبردی «کفرنبوده» به سمت شهر خان شیخون (مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها در جنوب ادلب) محور دوم عملیات نیروهای سوری برای پاکسازی نقاط اشغال شمال به شمار می‌آید.

آرشیو

اگر نیروهای ارتش سوریه بتوانند خود را به «خان شیخون» برساننند و این شهر استراتژیک را به کنترل دربیاورند، تمامی مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی در شمال استان حماه به محاصره در می آیند و به صورت دومینوار سقوط خواهند کرد.

البته نیروهای سوری مستقر در محور جنوب شرق استان ادلب (شهرک ابودالی) نیز همزمان با نیروهای حاضر در شهرک کفرنبوده می‌توانند به سمت شهر خان شیخون پیشروی کنند و فشار را بر گروه‌های تروریستی چند برابر کنند.

شهر خان شیخون مهمترین پایگاه گروه‌های تروریستی در جنوب ادلب محسوب می‌شود و در مسیر جاده «حماه – حلب» واقع شده و همین مسئله به اهمیتش برای نیروهای ارتش سوریه افزوده است.

به گزارش اخبار جهادی، تاکنون آمار دقیقی از تعداد تلفات گروه‌های تروریستی به خصوص هیأت تحریر الشام (جبهه النصره) و جیش العزه در جریان عملیات نیروهای ارتش سوریه در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب منتشر نشده است اما نام شماری از فرماندهان ارشد میدانی تروریست‌ها از جمله «محمد عبدالکریم خاروف و موید الجاسر» در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.