اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی پایتخت لیبی به تفکیک محورهای درگیری + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20624
  • 22 اردیبهشت 1398 - 21:40
آخرین تحولات میدانی پایتخت لیبی به تفکیک محورهای درگیری + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ژنرال حفتر پس از درگیری‌های سنگین مناطق «اسبیعه، بیمارستان عمر العسکر، سوق السبت و بئتر علاق» را به تصرف درآورند.

نیروهای ژنرال حفتر پس از درگیری‌های سنگین مناطق «اسبیعه، بیمارستان عمر العسکر، سوق السبت و بئتر علاق» را به تصرف درآورند.

 به گزارش اخبار جهادی، از حومه شهر طرابلس، پایتخت لیبی خبر می‌رسد، درگیری میان نیروهایدولت وفاق ملی (به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) که مورد حمایت دولت‌های ترکیه و قطر هستند با نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که از سوی دولت‌های آمریکا، فرانسه و رژیم‌های سعودی، اماراتی و مصر پشتیبانی می‌شوند ادامه دارد.براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تحولات میدانی در حومه غربی استان طرابلس تغییری نکرده و درگیری‌ها میان نیروهای دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر به صورت پراکنده در نزدیکی منطقه «الزهراء» در جریان است.

خبرها از حومه جنوب غرب استان طرابلس حاکیست، درگیری‌ها میان طرفین در حومه شمالی منطقه «الهیره» در جریان است اما وضعیت در منطقه الهیره (حومه جنوبی العزیزیه) ثابت مانده است.

در حال حاضر، منطقه الهیره در محور جنوب غرب استان طرابلس در تصرف نیروهای ژنرال خلیفه حفتر است اما پایگاه تیپ چهارم و منطقه العزیزیه در کنترل نیروهای دولت وفاق ملی هستند.

آرشیو

به گزارش اخبار جهادی، از جنوب غرب استان طرابلس خبر می‌رسد، نیروهای ژنرال حفتر پس از تجدید قوا، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای دولت وفاق ملی ترتیب دادند و چند منطقه را در این محور دوباره تصرف کردند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای ژنرال حفتر پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر با عقب راندن نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند مناطق «اسبیعه، بیمارستان عمر العسکر، سوق السبت و بئتر علاق» را به تصرف درآورند.

این منبع میدانی با بیان اینکه درگیری‌های سنگین در حومه جنوب غرب استان طرابلس جریان دارد، گفت: نیروهای ژنرال حفتر درصدد هستند به پیشروی‌ها در این محور ادامه دهند و وارد استان العزیزیه شوند.

وی با توضیح این مطلب که تصرف دوباره شهر العزیزیه در دستور کار نیروهای حفتر قرار گرفته است، افزود: عقب راندن نیروهای دولت وفاق ملی برای تأمین امنیت مناطق جنوبی فرودگاه بین المللی نیز هدف دیگر نیروهای حفتر در این محور است.

به گزارش اخبار جهادی، خبرها از حومه جنوب غرب شهر طرابلس حاکیست، درگیری‌ها در محور غربی فرودگاه بین المللی میان نیروهای دولت وفاق ملی و حفتر در جریان است و مناطق میان طرفین دست به دست می‌شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، کانون درگیری‌ها در حومه جنوب غرب شهر طرابلس در نزدیکی منطقه «الطویشه» بوده است؛ در منطقه «الرمله» نیز درگیری‌ها میان طرفین همچنان ادامه دارد.

وضعیت میدانی در فرودگاه بین المللی طرابلس و مناطق شمالی تغییری نکرده و نیروهای ژنرال حفتر همچنان منطقه «قصر بن غشیر» را در تصرف دارند؛ نیروهای دولت وفاق ملی از حومه پایگاه «النقلیه» تلاش می‌کنند خود را به منطقه «قصر بن غشیر» برسانند تا فرودگاه را از محور شمال و شمال شرق به محاصره در بیاورند.

منطقه راهبردی «قصر بن غشیر» سپر شرقی و شمال شرقی فرودگاه بین المللی طرابلس محسوب می‌شود و از محور شمال به شهر طرابلس و از شرق به منطقه مهم «وادی الربیع»متصل می‌شود و این موقعیت به اهمیتش افزوده است.

آرشیو

از حومه جنوب شهر طرابلس خبر می‌رسد، نیروهای ژنرال حفتر منطقه «السویحلی» را دوباره به تصرف درآوردند و در تلاش هستند به سمت منطقه «خله الفرجان» پیشروی کنند تا نیروهای دولت وفاق ملی را در پایگاه نظامی «الیرموک» از محورهای شرق و شمال شرق به محاصره درآورند.

نیروهای ژنرال حفتر اگر منطقه «خله الفرجان» را به تصرف دربیاورند، ارتباط نیروهای دولت وفاق ملی در پایگاه نظامی الیرموک با جاده متصل به شهر طرابلس مسدود می‌شود؛ در حال حاضر نیز درگیری‌ها در حومه جنوب و جنوب شرق پایگاه الیرموک در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری‌ها در جنوب زندان و پایگاه گردان ۴۲ در حومه جنوبی منطقه «عین زاره» میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای ژنرال حفتر در جریان است و مناطق میان طرفین دست به دست می‌شود.

خبرها از حومه جنوب شرق استان طرابلس حاکی از آن است، نیروهای ژنرال حفتر مواضع را در منطقه «الزرطانه» در حومه شرقی «بئر العالم» تثبیت کرده‌اند و در تلاش هستند منطقه «النشیع» را به تصرف دربیاورند تا ارتباط نیروهای دولت وفاق ملی را در شهر طرابلس با مناطق شرقی قطع کنند.

به گفته منابع میدانی، در حومه جنوب شرق استان طرابلس نیز وضعیت در مناطق «الشرشاره و ترهور» ثابت است و تغییر خاصی به وجود نیامده است و طرفین به پیروزی چشمگیری در این محور دست نیافته‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان درگیری‌های ۳۵ روز گذشته در حومه استان طرابلس (پایتخت لیبی) حدود ۴۴۵ تن از نیروهای دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر کشته و ۲ هزار و ۱۱۰ تن دیگر از طرفین زخمی شده‌اند و حدود ۶۰ هزار تن از شهروندان آواره شده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.