اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شمال سوریه | پاتک ناکام تروریست‌ها به کفرنبوده؛ ارتش، نزدیک «بزرگترین مقر معارضان در شمال حماه»

  • کد خبر : 20584
  • 21 اردیبهشت 1398 - 17:32
شمال سوریه | پاتک ناکام تروریست‌ها به کفرنبوده؛ ارتش، نزدیک «بزرگترین مقر معارضان در شمال حماه»
پاتک گروه‌های مسلح به کفرنبوده ناکام ماند و ارتش سوریه در ادامه عملیات در شمال استان حماه، خود را به شهرک مهم «الهبیط» رساند.

پاتک گروه‌های مسلح به کفرنبوده ناکام ماند و ارتش سوریه در ادامه عملیات در شمال استان حماه، خود را به شهرک مهم «الهبیط» رساند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش از دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری عملیات پاکسازی شمال و شمال غربی حماه را که در مجاورت جنوب استان ادلب قرار دارد، آغاز کردند.

نیروهای سوری طی چند روز گذشته موفق شدند شهرک‌ها و مناطقی مانند «قلعه المضیق و کفرنبوده» را آزاد کنند که از مقرهای مهم ارتباطی گروههای تروریستی «جبهه النصره و جیش العزه» در حماه به شمار می‌رود.

عناصر النصره و ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» هم جمعه (روز گذشته) پاتک سنگینی برای بازپس‌گرفتن کفرنبوده آغاز کردند.

پایگاه خبری معارض «عنب بلدی» امروز شنبه گزارش داد، عناصر تروریستی از سه محور علیه ارتش سوریه دست به عملیات زدند: محور کفرنبوده، محور «سهل الغاب» به سمت منطقه «الکرات» و منطقه «الحمامیات» در شمال حماه که تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد.


محورهای عملیات تروریستها

عنب‌بلدی بدون اشاره به دفع حملات تروریستها توسط نیروهای سوری، اعلام کرد که ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در محورهای زیر ادامه می‌دهد: نخست به سمت منطقه «تل الصخر» در شمال حماه و محور دوم به سمت مناطق غربی حماه.

ارتش سوریه در پی تکمیل عملیات در شمال و غرب حماه

این پایگاه معارض در یک خبر دیگر،  اذعان کرد که ارتش سوریه در حال تکمیل عملیات خود در شمال و غرب استان حماه است. عنب‌بلدی تأکید کرد که ارتش سوریه امروز شنبه در منطقه سلسله جبال «شحشبو» توانسته است بر شهرک «المستریحه» مسلط شود.

ارتش سوریه در حال حاضر، قصد پیشروی هر چه بیشتر در این منطقه را دارد. شهرک مذکور نیز در مسیر گشتی‌های ترکیه قرار دارد و در چهار کیلومتری پست دیدبانی ترکیه در منطقه «شیر المغار» واقع شده است.

جبهه النصره هم ادعا کرد که ارتش سوریه پنج بار قصد داشته است که در محور الکرات پیشروی کند، ولی عناصر این گروه مانع از این مسئله شدند.

حملات بی‌وقفه هوایی به مواضع تروریستها در جنوب ادلب و شمال و غرب حماه

در کنار عملیات زمینی ارتش سوریه، جنگنده‌های سوری و روس نیز امروز مجددا حمله به مقرهای تروریستها در ریف جنوبی ادلب تا ریف های شمالی و غربی حماه را ادامه دادند.

نیروهای ارتش سوریه قصد دارند روستاها و مناطق سهل الغاب را آزاد کنند و عمده عملیات آنان در محور «حرش الکرکات» به سمت روستای «میدان غزال» است.

ناکامی تروریست‌ها و دفع پاتک سنگین به کفرنبوده

پایگاه خبری «المدن» لبنان نیز با اذعان به شکست تروریست‌ها در بازپس‌گیری مناطقی که ارتش سوریه اخیرا آزاد کرده است، گزارش داد که گروه‌های تروریستی از چند محور طی روزهای گذشته برای پس‌گرفتن کفر نبوده حمله کردند که نتوانستند پیشروی کنند.

المدن با این ادعا که بر اثر حملات تروریست‌ها شماری از نیروهای سوری کشته شدند، اذعان کرد که این گروه ها «نتوانستند نقشه تسلط [بر مناطق] را تغییر دهند».

این پایگاه با اشاره به ایجاد «اتاق هماهنگی» بین گروههای تروریستی در این منطقه، تأکید کرد که ارتش سوریه در ریف شمالی حماه و ریف جنوبی ادلب پاسخ حملات تروریستها را داده است و جنگنده‌ها نیز مواضع تروریستها را در کفرزیتا، خان شیخون، معره النعمان، کفرسجنه، معره حرمه، کفرومه، معرزیتا، کفرمزده، الهبیط و حرش القصابیه» منهدم کردند.

محور عملیاتهای تروریستها طی روزهای گذشته کفرنبود و الحمامیات در شمال حماه و الکرکات و الشریعه در غرب حماه بوده است که نتوانستند هیچ پیشروی حاصل کنند و عملیات آنان بیشتر مبتنی بر حمله از دور بود.

ارتش سوریه در نزدیکی «بزرگترین مقر معارضان در ریف شمالی حماه»

المدن اما گزارش داد که ارتش سوریه قصد داشته است وارد الهبیط شود که تا کنون این هدف محقق نشده است.

در واقع الهبیط خط مقدم دفاعی تروریستها از کفرزیتا و اللطامنه است. پیش از تسلط ارتش سوریه بر قلعه المضیق، این شهرک خط دفاعی آنان به شمار می‌رفت. اگر ارتش سوریه بتواند الهبیط را آزاد کند، خود را به «بزرگترین مقر معارضان در ریف شمالی حماه» رسانده است و می‌تواند این منطقه مهم را از وجود تروریستها پاکسازی کند.

«ترکی الحسن» کارشناس مسائل راهبردی در خصوص عملیات اخیر ارتش سوریه گفت که نیروهای سوری هشت ماه منتظر ماندند تا توافق «سوچی» که بین روسیه و ترکیه بر سر ادلب حاصل شده بود، اجرایی شود، ولی آنکارا «تمایل یا اراده‌ای برای اجرای این تواقفق نداشت و همیشه وقت‌کُشی می‌کرد؛ مسئله‌ای که نیروهای سوری را مجبور کرد که برای بازپسگیری ادلب وارد عمل شوند».

الحسن به شبکه خبری «العالم» گفت که ارتش سوریه طی عملیات اخیر خود توانسته است بر ۱۲ شهرک و منطقه مسلط شود و همه این مناطق مهم هستند؛ زیرا باعث قطع ارتباط بین ریف جنوب غربی ادلب با ریف شمال غربی حماه شده است.

وی در باب اهمیت کفرنبوده نیز تصریح کرد که این منطقه به منزله نقطه ارتباطی است که می‌تواند نقطه آغازی برای آزادسازی ارتفاعات «جبل الزاویه» باشد.

این کارشناس تأکید کرد که قلعه المضیق نسبت به کفرنبوده از همیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا مقر اصلی جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.