اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یک شهید و ۳۰ زخمی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی غزه

  • کد خبر : 20569
  • 20 اردیبهشت 1398 - 22:02
یک شهید و ۳۰ زخمی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی غزه
نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک به پنجاه و هشتمین راهپیمایی حق بازگشت، یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و چند تن دیگر را زخمی کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک به پنجاه و هشتمین راهپیمایی حق بازگشت، یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و چند تن دیگر را زخمی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر به راهپیمایی مسالمت آمیز نوار غزه حمله کردند و یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین شامگاه جمعه (۲۰ اردیبهشت) به نقل از وزارت بهداشت نوار غزه گزارش داد که در حمله صهیونیست‌ها به پنجاه و هشتمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه، یک جوان شهید و ۳۰ فرد دیگر زخمی شده‌اند. در بین زخمی‌ها چهار کودک و یک امدادگر وجود دارند.

جمعه هفته گذشته، حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی مسالمت‌آمیز غزه منجر به واکنش گروه‌های مقاومت و وقوع جنگ دو روزه بین رژیم صهیونیستی و این گروه‌ها منجر شد که این رژیم در روز دوم، درخواست توافق آتش‌بس داد.

راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در پی اعتراض فلسطینیان به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر فلسطینی آغاز شد و چند هفته پیش،‌ وارد دومین سال خود شد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت نوار غزه، ۲۷۴ نفر در این راهپیمایی‌ها تاکنون شهید و بیش از ۲۵ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

هیأت عالی راهپیمایی های حق بازگشت بعد از راهپیمایی امروز جمعه، از همه مردم فلسطین خواست دعوت کرد چهارشنبه آینده (۲۴ اردیبهشت) در سالروز اشغالی فلسطین (یوم النکبه) در راهپیمایی میلیونی شرکت کرده و دست به تحصن گسترده بزنند.

۱۵ ماه می (۲۴ اردیبهشت) مصادف است است با سالروز «یوم‌النکبه» (سالروز اشغال فلسطین) است، این واژه  یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه انسان فلسطینی است: نخست استقرار حکومتی صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و دوم اخراج بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از وطن خود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.