اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در مناطق مرزی استان های کرکوک و صلاح الدین عراق چه می گذرد؟ / عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی کامل رشته کوه‌های حمرین + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20551
  • 19 اردیبهشت 1398 - 10:08
در مناطق مرزی استان های کرکوک و صلاح الدین عراق چه می گذرد؟ / عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی کامل رشته کوه‌های حمرین + نقشه میدانی و عکس
عملیات نیروهای عراقی در رشته کوه‌های حمرین در محدوده مرزی استان‌های کرکوک و صلاح الدین خسارت‌های سنگینی را به عناصر مخفی داعش وارد کرده است.

عملیات نیروهای عراقی در رشته کوه‌های حمرین در محدوده مرزی استان‌های کرکوک و صلاح الدین خسارت‌های سنگینی را به عناصر مخفی داعش وارد کرده است.

 به گزارش اخبار جهادی،  از رشته کوه‌های حمرین و مناطق حومه در مرزهای مشترک استان‌های کرکوک و صلاح الدین عراق خبر می‌رسد، عملیات علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش ادامه دارد.در تازه‌ترین تحولات میدانی، گروهی مشترک از نیروهای تیپ «۱۶، ۲۲ و ۵۶» بسیج مردمی و پلیس فدرال عملیات گسترده‌ای را در حدفاصل روستاهای «السلمانی، وادی سنو الکدعان» و گذرگاه «البیض» تا رشته کوه‌های حمرین انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عملیات را از دو محور آغاز کردند و در همان گام نخست موفق شدند یکی از مقرهای عناصر مخفی داعش را شناسایی و منهدم کنند.

عملیات رزمندگان عراقی در محور نخست از استان کرکوک آغاز شد و نیروهای تیپ ۱۶، ۲۲ و هنگ اول تیپ ۵۶ بسیج مردمی به همراه هنگ ویژه فرماندهی عملیات دجله و پلیس فدرال علیه تروریست‌های داعش وارد عمل شدند.

محور دوم عملیات نیروهای عراقی در رشته کوه‌های حمرین و مناطق حومه از استان صلاح الدینشروع شد و رزمندگان تیپ‌های «۶، ۹، ۲۱ و ۸۸» بسیج مردمی به همراه یگان‌های مهندسی حضور داشتند.

نیروهای عراقی در جست وجوی منطقه به منطقه درصدد هستند هسته‌های خاموش داعش را شناسایی کنند؛ هدف اصلی از انجام این عملیات در این دو محور تأمین امنیت و پاکسازی منطقه«الوعره» از لوث وجود عناصر مخفی داعش است.

همزمان گروهی از رزمندگان اطلاعات تیپ ۸۸ بسیج مردمی با کمک نیروهای پلیس فدرال موفق شدند یکی از عناصر تروریستی داعش که مسئول انتقال مواد غذایی و لباس‌های نظامی به سایر تروریست‌ها در کوه‌های حمرین بود را شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات کم سابقه روزهای اخیر نیروهای عراقی در رشته کوه‌های حمرین در محدوده مرزی استان‌های کرکوک و صلاح الدین خسارت‌های سنگینی را به عناصر مخفی داعش وارد کرده است.

رزمندگان عراقی در ۳ سال گذشته شانس خود را برای پاکسازی کامل رشته کوه‌های حمرین آزمایش کردند و به نتیجه‌ای دلخواه دست نیافتند اما در عملیات جدید که همچنان ادامه دارد پیروزهای چشمگیری به دست آورند.

نباید فراموش کرد وجود ارتفاعات صعب العبور، صخره‌ها، غارها، تونل‌ها و دره‌های مختلف سرعت عملیات را کاهش داده است و نیروهای عراقی با احتیاط و گام به گام در حال پیشروی و پاکسازی مناطق هستند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم عراق همزمان در مناطق مرزی استان‌های صلاح الدین و دیاله با قدرت در جریان است و تاکنون هسته‌های خاموش داعش از مناطق مهم و راهبردی «مطیبیجه، المیته، البوجمعه و الساده» عقب نشینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.