اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نقره‌داغ شدن دوباره نیروهای ائتلاف در جنوب یمن/ آزادی ۳۶۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در جنوب غرب استان ضالع + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20489
  • 12 اردیبهشت 1398 - 11:06
نقره‌داغ شدن دوباره نیروهای ائتلاف در جنوب یمن/ آزادی ۳۶۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در جنوب غرب استان ضالع + نقشه میدانی و عکس
نیروهای یمنی با انجام عملیات گسترده در استان ضالع ضربه سنگینی را به نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی وارد کردند.

نیروهای یمنی با انجام عملیات گسترده در استان ضالع ضربه سنگینی را به نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی وارد کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله هفته گذشته پس از چند روز درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند بخش وسیعی از مساحت اشغالی را در غرب استان ضالع و مناطق مرزی مشترک با استان «اب» آزاد کنند.براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، پیشروی‌ها در استان ضالع همچنان ادامه دارد و نیروهای یمنی عملیات جدیدی را برای بازپس گیری مناطق اشغالی بخش «الحشا» علیه نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی ترتیب دادند.

رزمندگان یمنی عملیات را در بخش «الحشا» در جنوب غرب استان ضالع از سه محور آغاز کردند و پس از ۴۸ ساعت درگیری سنگین و نفس توانستند ۱۲۴ منطقه و مقر را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

عکس: اعلام الحربی

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی در جریان درگیری‌ها با نیروهای ائتلاف موفق شدند ۳۶۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را به طور کامل بازپس بگیرند و در نهایت بخش «الحشاء» را به طور کامل پاکسازی کردند.

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات در جنوب غرب استان ضالع و چگونگی آزادسازی بخش «الحشا» اشاره کرد و افزود: نیروهای یمنی در محور نخست حدود ۳۲ منطقه را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کردند.

این منبع میدانی با بیان اینکه در محور نخست منطقه راهبردی «ضوران» در مرکز بخش «الحشا» به کنترل نیروهای یمنی درآمد، گفت: در محور دوم نیز حدود ۴۳ منطقه از لوث وجود نیروهای ائتلاف پاکسازی شد.

وی از آزادسازی و بازپس گیری ۴۹ منطقه در محور سوم عملیات خبر داد و گفت: دهها تن از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری کشته و زخمی شدند و شماری دیگر نیز پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از مناطق متواری شدند و عقب نشینی کردند.

این منبع میدانی افزود: بخش راهبردی «الحشا» از غرب به استان «اب»، از جنوب و جنوب غرب به استان «تعز»، از محور شمالی نیز به بخش «قعطبه» و از محور شرقی به بخش‌های «الازارق، الضالع، جحاف» متصل می‌شود.

عکس: اعلام الحربی

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی تلاش می‌کنند با تأمین امنیت بخش الحشا در جنوب غرب استان ضالع، امنیت مناطق شرقی استان اب و شمال شرق استان تعز را تأمین کنند و از پیشروی نیروهای ائتلاف جلوگیری کنند.

در حال حاضر، عملیات نیروهای یمنی برای پاکسازی نقاط اشغالی بخش «مریس» ادامه دارد؛ نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در تلاش هستند با پاکسازی کامل بخش «مریس» و مناطق مرکزی به سمت محور مهم «قعطبه» پیشروی کنند.

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و ۹ بخش به نام‌های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبه» دارد؛ حدود ۴۰ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیروهای ائتلاف است.

حدود ۶۰ درصد از استان ضالع شامل مناطق شمال، شمال شرق، شمال غرب، غرب و شرق استان ضالع از جمله «بخش شمالی دمت، جبن، قعطبه، الحشاء، بخش‌هایی از الازارق» در کنترل رزمندگان انصارالله و ارتش یمن است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.