اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حال و روز پایتخت لیبی ۴ هفته پس از آغاز درگیری‌ها/ خارج شدن نیروهای دولت وفاق ملی از شوک/ توقف پیشروی‌های نیروهای ژنرال حفتر در حومه طرابلس + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20477
  • 11 اردیبهشت 1398 - 8:38
حال و روز پایتخت لیبی ۴ هفته پس از آغاز درگیری‌ها/ خارج شدن نیروهای دولت وفاق ملی از شوک/ توقف پیشروی‌های نیروهای ژنرال حفتر در حومه طرابلس + نقشه میدانی و عکس
نیروهای دولت وفاق ملی پس از ۴ هفته درگیری سنگین موفق شدند پیشروی نیروهای حفتر را متوقف کنند و برخی مناطق را در حومه پایتخت بازپس بگیرند.

نیروهای دولت وفاق ملی پس از ۴ هفته درگیری سنگین موفق شدند پیشروی نیروهای حفتر را متوقف کنند و برخی مناطق را در حومه پایتخت بازپس بگیرند.

 به گزارش اخبار جهادی، حومه شهر طرابلس، پایتخت کشور لیبی نزدیک به یک ماه است روی آرامش را به خود ندیده و به میدان جنگ و آتش میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای ژنرال خلیفه حفتر تبدیل شده است.نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که از سوی دولت‌های آمریکا، فرانسه، روسیه و رژیم‌های آل سعود، امارات و مصر حمایت می‌شوند از پانزدهم فروردین ماه از ۴ محور برای تصرف پایتخت لیبی وارد عمل شدند و در همان ابتدا در برخی مناطق پیشروی کردند.

دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت ترکیه و قطر است در روزهای نخست درگیری در شوک فرو رفت و در میدان نبرد از خود تعلل نشان داد و در مقابل نیروهای حفتر از خلاء به وجود آمده استفاده کردند.

سران دولت وفاق خوب می‌دانستند نباید زمان را از دست دهند و به سرعت درصدد جبران شکست‌ها برآمدند و نیروهای خود را در مناطق مختلف مستقر کردند تا از پیشروی نیروهای تحت فرمان حفتر به سمت مرکز شهر طرابلس جلوگیری کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای تحت فرمان دولت وفاق ملی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر، ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست گرفتند و پیشروی نیروهای ژنرال حفتر را در محورهای مختلف متوقف و وضعیت را تا حدودی به کنترل درآوردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، از حومه غربی پایتخت لیبی خبر می‌رسد، درگیری‌ها در منطقه «الزهراء» در جریان است و تلاش نیروهای حفتر برای تصرف مجدد میدان راهبردی ۲۷ نتیجه نداده است.

خبرها از حومه جنوب غرب پایتخت لیبی حاکیست، بیشترین درگیری‌ها در محور شمالی منطقه «الهیره» گزارش شده و نیروهای دولت وفاق ملی در ۳ روز گذشته با عقب راندن نیروهای حفتر موفق شدند برخی نقاط را در این بخش بازپس بگیرند.

درگیری‌ها در محور «العزیزیه» در حومه جنوب غرب پایتخت لیبی ادامه دارد و نیروهای دولت وفاق ملی حملاتی را از سمت شرق انجام دادند و با عقب راندن نیروهای ژنرال حفتر موفق شدند بخشی از منطقه مهم «اسبیعه» را به کنترل درآورند.

به گزارش اخبار جهادی، منطقه راهبردی «اسبیعه» از شمال به فرودگاه بین المللی پایتخت متصل می‌شود و این امکان برای نیروهای دولت وفاق ملی فراهم شده تا نیروهای ژنرال حفتر را از محور جنوبی فرودگاه به محاصره دربیاورند.

منطقه «اسبیعه» از محور شرقی نیز به «سوق الخمیس» یا همان «امسحیل» متصل می‌شود و این برای نیروهای دولت وفاق ملی یک سپر در شرق منطقه العزیزیه ایجاد کرده است تا از پیشروی نیروهای حفتر جلوگیری شود.

نیروهای دولت وفاق ملی مواضع خود را در منطقه «السوانی» در حومه جنوب غرب پایتخت لیبی تثبیت کرده اند و حملاتی را به منظور بازپس گیری منطقه «قصر بن غشیر» در شمال شرق فرودگاه بین المللی طرابلس انجام دادند و درگیری‌ها سنگین در این محور ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای وفاق همچنین عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق «کوبری الزهراء، الطویشیه و التوغار» آغاز کردند و خبرها حاکیست بخش وسیعی از بخش «التوغار» از تصرف نیروهای ژنرال حفتر خارج شده است.

به گزارش اخبار جهادی، از حومه جنوبی پایتخت لیبی خبر می‌رسد، درگیری‌ها میان نیروهای دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر در پایگاه نظامی «الیرموک» در جریان است و مواضع در این محور میان طرفین دست به دست می‌شود.

در محور جنوبی منطقه عین زاره نیز درگیری‌ها در حومه جنوبی زندان و پایگاه گردان ۴۲ ادامه دارد؛ در حومه جنوب شرق پایتخت لیبی نیز وضعیت میدانی تغییری نکرده و شرایط در مناطق «الشرشاره و ترهور» ثابت مانده است.

در جریان درگیری‌های ۴ هفته گذشته حدود ۲۷۲ تن از نیروهای دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر کشته و هزار و ۲۸۲ تن دیگر نیز زخمی شده اند و همچنین بیش از ۳۰ هزار تن از ساکنان حومه پایتخت خانه‌های خود را ترک کرده اند و آواره شده اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.