اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در قلب رشته کوه‌های صعب العبور حمرین عراق چه خبر است؟/ تلاش ناکام تروریست‌های فراری داعش برای تشکیل نقطه سرطانی جدید + عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 20427
  • 08 اردیبهشت 1398 - 17:18
نیروهای عراقی عملیات گسترده ای را علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در رشته کوه های حمرین آغاز کرده اند.

نیروهای عراقی عملیات گسترده ای را علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در رشته کوه های حمرین آغاز کرده اند.

 عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم عراق علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در رشته کوه‌های حمرین در محدوده خط مرزی استان کرکوک و صلاح الدین وارد دومین هفته متوالی شده است.براساس اعلام منابع میدانی، عملیات نیروهای عراقی به صورت دقیق در حدفاصل جنوب غرب استان کرکوک (محور غربی منطقه الرشاد) و شرق استان صلاح الدین (محور شرقی شهر بیجی و جنوب شرق منطقه الفتحه) در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها روستا از جمله «المحمودیه، یاسین کلامش، الیوسفیه و…»، منطقه صعب العبور و دره (الشهه، سلمیانی، الزرزور، جاسم محمد صالح و…) در محدوده عملیات نیروهای عراقی واقع شده است.

یک منبع میدانی از پیشروی نیروهای مبارزه با تروریسم در این عملیات خبر داد و افزود: عملیات نیروهای عراقی در قلب رشته کوه‌های حمرین در حال انجام است و تاکنون ۱۰ هدف اصلی از تروریست‌های داعش هدف قرار گرفته اند.

این منبع میدانی افزود: تعدادی زیادی از هسته‌های خاموش داعش در جریان عملیات چند ماه گذشته رزمندگان عراقی از استان‌های مجاور به خصوص دیاله متواری شدند و در رشته کوه‌های حمرین مخفی شدند.

آرشیو

وی از تلاش تروریست‌های داعش برای تشکیل یک پایگاه جدید در قلب رشته کوه‌های حمرینخبر داد و گفت: نیروهای عراقی پس از اطلاع از این موضوع به سرعت وارد عمل شدند و طرح آنان را با انجام عملیات در محدوده خط مرزی استان کرکوک و صلاح الدین ناکام گذاشتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شمار زیادی از فرماندهان بلند پایه گروهک تروریستی داعش در قلب رشته کوه‌های حمرین حضور دارند و البته نیروی هوایی عراقی در روزهای گذشته مواضع آنان را به شدت هدف قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان حملات سنگین جنگنده‌های عراقی، «محمد سلمان داوود»، فرمانده تروریست‌های داعش در رشته کوه‌های حمرین به همراه ۳ تن از معاونانش به هلاکت رسید.

به گفته منابع میدانی، نیروهای مبارزه با تروریسم در جریان عملیات در رشته کوه‌های حمرین موفق شدند ۴ مقر تروریست‌های داعش را شناسایی و منهدم کنند؛ عملیات برای پاکسازی مناطق آلوده همچنان ادامه دارد.

وجود صخره‌ها، ارتفاعات، دره‌ها و غارهای متعدد در رشته کوه‌های حمرین باعث شده عملیات نیروهای عراقی با احتیاط بیشتری ادامه یابد اما تلاش‌ها برای پاکسازی مناطق آلوده همچنان در جریان است تا از ایجاد نقطه سرطانی جدید در عراق جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.