اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به تحریم‌های آمریکا علیه ایران

  • کد خبر : 20401
  • 07 اردیبهشت 1398 - 14:01
واکنش جهاد اسلامی فلسطین به تحریم‌های آمریکا علیه ایران
یکی از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، دور جدید تحریم‌ها علیه ایران که در ادامه گستاخی‌های آمریکا صورت می‌گیرد، جدید نیست و این تحریم‌ها از آغاز انقلاب اسلامی وجود داشته است.

یکی از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، دور جدید تحریم‌ها علیه ایران که در ادامه گستاخی‌های آمریکا صورت می‌گیرد، جدید نیست و این تحریم‌ها از آغاز انقلاب اسلامی وجود داشته است.

به گزارش اخبار جهادی، «ولید القططی» از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگو با «دنیا الوطن» اعلام کرد: ما این تحریم‌ها را مردود می‌دانیم و محکوم می‌کنیم؛ (تحریم‌های مذکور) در چارچوب گستاخی‌های آمریکا در منطقه و تحمیل خواست دولت آمریکا بر منطقه عربی و اسلامی صورت می‌گیرد، اینها برای ایران “جدید” نیست بلکه از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ تا کنون وجود داشته است.

القططی ادامه داد: اما در خصوص جهاد اسلامی فلسطین؛ “سلاح و قدرت” این جنبش از قدرت ملت فلسطین است؛ درست است ما منکر این نیستیم که ایران از تمام قوای مقاومتی در لبنان و فلسطین از جمله جهاد اسلامی حمایت می‌کند اما در نهایت امر، جهاد اسلامی “جنبش مقاومتی فلسطینی” است که ریشه‌های خود را در میان ملت فلسطین دارد و قدرت خود را از ملت فلسطین می‌گیرد؛ تحریم‌ها علیه ایران نیز جدید نیست تا بر جهاد اسلامی تأثیر بگذارد.

وی تأکید کرد، ایران از آغاز انقلاب اسلامی از جهاد اسلامی حمایت کرده و در تمام این مدت (از انقلاب تا کنون) مورد تحریم قرار گرفته اما تحریم‌ها بر حمایت ایران از جهاد اسلامی و مقاومت تأثیر نگذاشته است.

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه هفته گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، کاخ سفید در ادامه تحریم خرید نفت ایران، مهلت معافیت‌ برخی کشورها برای خرید نفت از ایران را که در اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد، تمدید نخواهد کرد.

معامله قرن

القططی درباره طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» هم گفت؛ معامله قرن در اصل، یک معامله میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هدف نابود کردن مسأله فلسطین و «گنجاندن اسرائیل در منطقه برای مشروع کردن موجودیت اسرائیل» است.

وی افزود، معامله قرن دو هدف دارد؛ اول: تسویه مسأله فلسطین از طریق نابود کردن مسأله قدس، راهکار دو دولتی و حق بازگشت و دوم: گنجاندن اسرائیل در منطقه از طریق عادی‌سازی روابط و ایجاد ائتلاف میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی.

القططی ادامه داد، تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی معامله قرن را مردود می‌دانند اما اقدامات عملی در واقعیت با شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، قصد آمریکا و رژیم صهیونیستی بر لغو حق بازگشت و انضمام شهرک‌های صهیونیستی (به اراضی فلسطینی) آغاز شده است.

وی تصریح کرد، حتما بخشی از معامله قرن، جدا کردن غزه از کرانه باختری و تبدیل کردن قضیه فلسطین از مسأله‌ای ملی به مسأله‌ای انسانی است.

«جرد کوشنر» فرستاده ویژه ترامپ اعلام کرده طرح معامله قرن را پس از ماه رمضان رو نمایی خواهند کرد.

وی به پیشنهاد حماس برای تشکیل یک هیات عالی متشکل از گروه‌های فلسطینی، عربی و اسلامی به منظور مقابله با معامله قرن نیز واکنش نشان داد و گفت، هر هیأت ملی برای مقابله با معامله قرن در مسیر درست ملی قرار دارد. هیأت مذکور در حال تشکیل است و تا کنون هیچ هیأتی به نام هیأت ملی نهایی نشده است.

القططی درباره برخورد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با معامله قرن اعلام کرد، محمود عباس در مقابل این طرح ایستاده اما رفتار سیاسی وی تا کنون نشان می‌دهد هنوز به صورت عملی در مقابل معامله قرن نایستاده است؛ هماهنگی امنیتی هنوز ادامه دارد، سرکوب مقاومت هم همینطور؛ علاوه اینکه تحریم‌های کنونی علیه غزه منجر به انفصال آن (از کرانه باختری) خواهد شد. عباس همچنان به شیوه مذاکره‌ای که شکست خورده، اعتقاد دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.