اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعزام کماندوهای ترکیه به مرزهای سوریه

  • کد خبر : 20404
  • 07 اردیبهشت 1398 - 14:07
اعزام کماندوهای ترکیه به مرزهای سوریه
ارتش ترکیه در راستای تقویت نیروهای مرزی، نیروهای ویژه (کماندو) خود را به مرز با سوریه اعزام کرده است.

ارتش ترکیه در راستای تقویت نیروهای مرزی، نیروهای ویژه (کماندو) خود را به مرز با سوریه اعزام کرده است.

به گزارش اخبار جهادی،ارتش ترکیه در حال ارسال تجهیزات و اعزام نیرو به مرز مشترک با سوریه است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که ارتش این کشور جمعه (روز گذشته) یگانهای خود را که در مرز با سوریه مستقر هستند، تقویت کرده است.

این خبرگزاری تأکید کرد که در راستای تقویت نیروهای مرزی، ارتش ترکیه نیروهای ویژه (کماندو) خود را به مرز با سوریه اعزام کرده است.

خبرنگار آناتولی در توضیح جزئیات این مسئله، اعلام کرد که یک کاروان از خوردوهای زرهی که نیروهای کماندو در آن حضور داشتند، وارد شهرستان «ریحانلی» شدند.

این خبرنگار تصریح کرد که این نیروها از پایگاههای مختلف و در میان تدابیر شدید امنیتی وارد این شهرستان شدند و استقرار یافتند. ریحانلی در استان «هاتای» در جنوب ترکیه واقع شده است.

در همین ارتباط، آناتولی ۲۸ فروردین ماه گذشته گزارش داد که ترکیه و آمریکا قصد دارند در شمال سوریه منطقه موسوم به «منطقه امن» ایجاد کنند.

این خبرگزاری به نقل از «ریچ اوتزین» مستشار ارشد وزارت خارجه آمریکا در عملیات سوریه گزارش داد که اگر «منطقه امن» ایجاد شود، نظامیان تروریست آمریکا گروه YPG را از مرزهای سوریه و ترکیه دور خواهد کرد.

 

YPG یا «یگان‌های مدافع خلق» هسته اصلی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را تشکیل می‌دهند و این گروه نیز در سوریه تحت الحمایه آمریکا قرار دارد. یگان‌های مدافع خلق نیز از نظر ترکیه تروریستی به شمار می‌رود.

اوتزیندور کردن نیروهای کُرد از مرزهای سوریه و ترکیه را منوط به «تشکیل صحیح منطقه امن» دانست و عنوان کرد که «با این شیوه سلاح سنگین را از مرزها دور کرد‌ه‌ایم».

وی اظهار داشت که آمریکا و ترکیه اتفاق نظر دارند که باید در مناطقی که اکثر ساکنان آن عرب هستند، نیروهای بومی در آن مناطق حضور داشته باشند (نه نیروهای کُرد).

در تأیید اظهارات اوتزین، «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا به سوریه اعلام کرد که کشورش با ترکیه در تلاش است که بتوانند منطقه امن خالی از حضور یگانهای کُرد تشکیل دهد.

روزنامه القدس العربی نیز به نقل از جفری گزارش داد که «ترکیه و آمریکا مشارکت ژئوپلتیک مهمی در گذشته و حال حاضر داشته و دارند… ترکیه در کنار روسیه و ایران، عضو گروه [کشورهای ضامن مذاکرات] آستانه و صدای معارضان سوری است… این وضعیت از حیث اهداف سازمان ملل درباره فرآیند سیاسی در سوریه مهم است».

ترکیه و آمریکا از مدتها پیش در تلاشند که بتوانند منطقه موسوم به امن را در شمال سوریه تشکیل دهند. دمشق نیز با این مسئله کاملا مخالف است و آن را نقض حاکمیت خود می‌داند.

از آنجایی که تروریست‌های تحت حمایت ترکیه و آمریکا در سوریه شکست خورده‌اند، کارشناسان بر این باورند که دو کشور از این طریق در تلاشند که بخشی از شکست خود را جبران کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.