اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هراس آمریکایی‌ها از طرح مشترک ایران، عراق و سوریه/« تهران – مدیترانه» جاده‌ای که اقتصاد جهانی را دگرگون می‌کند + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20384
  • 06 اردیبهشت 1398 - 23:29
هراس آمریکایی‌ها از طرح مشترک ایران، عراق و سوریه/« تهران – مدیترانه» جاده‌ای که اقتصاد جهانی را دگرگون می‌کند + نقشه میدانی و عکس
رژیم آمریکا فقط به ناامن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق بسنده نکرده و برای ناکام گذاشتن طرح تهران - مدیترانه تلاش می‌کند امنیت استان‌های دیرالزور و حمص سوریه را به چالش بکشد.

رژیم آمریکا فقط به ناامن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق بسنده نکرده و برای ناکام گذاشتن طرح تهران – مدیترانه تلاش می‌کند امنیت استان‌های دیرالزور و حمص سوریه را به چالش بکشد.

 به گزارش اخبار جهادی، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، مذاکرات و اقدامات سه جانبه ایران – عراق – سوریهبرای ساخت مسیر ارتباطی که تهران، بغداد و دمشق را به دریای مدیترانه، کشورهای اروپایی و آفریقایی متصل می‌کند، افزایش یافته است.آماده شدن ایران، عراق و سوریه برای اجرا و به سرانجام رساندن این طرح بسیار مهم و راهبردی که نتایج اقتصادی بسیار مثبتی به همراه دارد با استقبال چینی‌ها نیز روبه رو شده چرا که آنان نقشه راهی ترسیم کردند تا از شرق آسیا به دریای مدیترانه و سپس اروپا و آفریقا متصل شوند.

دولت چین تحت عنوان احیای جاده ابریشم درصدد است در مسیر مشخص به بازارهای اروپا و آفریقا دست یابد و همین مسئله باعث شده آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کند و این آمریکایی‌ها را نگران کرده چرا که نتایج فاجعه بار اقتصادی برای واشنگتن دارد.

هیأت حاکمه آمریکا که به شدت از پروژه مشترک تهران – بغداد – دمشق در هراس است به روش‌های مختلف تلاش می‌کند مانع از اجرای این طرح شود و ناامن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق یکی از راهبردی آنان محسوب می‌شود.

بیابانی بودن مناطق مرزی مشترک سوریه و عراق باعث شده تا آمریکایی‌ها با دردسر کمتری تقویت گروه‌های تروریستی را در این محور در دستور کار قرار دهند و تحرکات آنان در ماه‌های گذشته این مسئله را به خوبی نشان داده است.

رژیم آمریکا طرح نا امن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق را با کمک صهیونیست‌ها و رژیم‌های مرتجع منطقه از جمله عربستان و امارات آغاز کرده است اما این سبب نشده دولت‌های عراق، سوریه و جبهه مقاومت به آنان واکنش نشان ندهند.

به گزارش اخبار جهادی، دولت عراق عزم اش را برای تأمین امنیت مسیر ارتباطی تهران – مدیترانه در محدوده سرزمینی خود جزم کرده چرا که می‌داند راه اندازی این جاده مهم می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات اقتصادی اش را حل کند به ویژه اینکه چینی‌ها هم برای ورود به این طرح آماده هستند و قرار گرفتن در مسیر شرق آسیا، اروپا و آفریقا برایشان عواید مالی بسیاری دارد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات گسترده نیروهای امنیتی، ارتش و به ویژه بسیج مردمی عراق برای خشکاندن هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در مرزهای مشترک با سوریه به شدت و قاطعیت ادامه دارد و متوقف نشده است.

مناطق غربی و مرکزی استان الانبار نقاط اصلی تمرکز نیروهای مسلح عراقی برای نابودی عناصر مخفی داعش به شمار می آیند و عملیات برای تأمین امنیت بخش‌های مهمی از جمله «دره حوران، گذرگاه القائم و…» در جریان است.

رژیم آمریکا فقط به ناامن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق بسنده نکرده و برای ناکام گذاشتنطرح تهران – مدیترانه تلاش می‌کند امنیت استان‌های دیرالزور و حمص سوریه را به چالش بکشد و حمایت بیشتر از هسته‌های خاموش تروریستی را هم در این مناطق در دستور کار قرار داده است.

به گزارش اخبار جهادی، با افزایش تحرکات و کوشش‌های رژیم آمریکا، عناصر مخفی تروریست‌ها در بیابان‌های استان‌های دیرالزور و حمص فعال شده‌اند و حملاتی را علیه نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، محدوده عملیات هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش ار حدفاصل بیابان‌های استان حمص تا حومه شهر راهبردی «البوکمال» در جنوب استان دیرالزور سوریه امتداد دارد.

بر همین اساس، تروریست‌های مخفی داعش حملاتی را علیه مواضع رزمندگان سوری و جبهه مقاومت در حومه روستای «السیال» و منطقه «الجلاء» انجام دادند اما پس از چند ساعت درگیری سنگین ناکام ماندند و حملات به طور کامل دفع شد.

دولت آمریکا و صهیونیست‌ها راه اندازی مسیر ارتباطی تهران – مدیترانه را ادامه شکست‌های زنجیره ای در غرب آسیا می‌دانند و حمله تروریست‌های داعش در حومه شرقی شهر السخنه(شرق استان حمص) در راستای اختلال در این طرح است.

عناصر مخفی داعش در روزهای گذشته حملاتی را در نزدیکی کوه «البشری» در حومه شرقی شهر السخنه انجام دادند که منجر به شهادت شماری از نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت شد اما در نهایت ناکام ماندند و به نتیجه‌ای نرسیدند.

تلاش‌های هیأت حاکمه آمریکا برای به بن بست رساندن طرح مشترک ایران – عراق – سوریه باعث شد چند گروه از نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت برای تأمین امنیت مناطق آلوده در حدفاصل استان‌های حمص و دیرالزور وارد عمل شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات وسیع و گسترده‌ای را از محور شرقی استان السویداء و شرق استان حمص به سمت حومه شهر البوکمال آغاز کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، واشنگتن برای اینکه در طرح تهران – مدیترانه مشکل ایجاد کند فقط به حمایت از عناصر مخفی داعش در بیابان‌های حمص و دیرالزور اکتفا نکرده و درصدد است از گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه التنف استفاده کند.

منطقه و پایگاه نظامی التنف در جنوب استان حمص در اشغال عناصر تروریستی ارتش آمریکا است و برخی خبرها حاکیست تروریست‌های مستقر در این منطقه با حمایت آمریکایی‌ها خود را برای حمله به نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت آماده می‌کنند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: تجربه‌های گران بهای سال‌های گذشته و آمادگی نیروهای سوری و مقاومت در این محور به حدی است که اجرای این سناریو بسیار ضعیف است و در صورت عملی شدن در کمترین زمان ممکن به شکست ختم می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی، دولت آمریکا از باز شدن مسیر تهران – مدیترانه در هراس هستند چرا که می‌داند نتایج اقتصادی و سیاسی فاجعه باری برای واشنگتن خواهد داشت و همین مسئله باعث شد تمام تلاش را به کار گیرد اما در مقابل راهبردهای جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا به گونه‌ای پیش بینی و ترسیم شده که اجازه هیچ گونه‌ای اختلالی را در راستای اهدافش نمی‌دهد و گزینه‌های مناسب برای پاسخ گویی به هر تحرکی را در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.