اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری ارتش سوریه و تروریست‌ها پیش از برگزاری مذاکرات «آستانه»

  • کد خبر : 20074
  • 26 فروردین 1398 - 11:39
درگیری ارتش سوریه و تروریست‌ها پیش از برگزاری مذاکرات «آستانه»
همزمان با هدف قرار گرفتن تحرکات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه، پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات «آستانه» گفت‌وگوهایی در دمشق صورت گرفت.

همزمان با هدف قرار گرفتن تحرکات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه، پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات «آستانه» گفت‌وگوهایی در دمشق صورت گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای شناسایی ارتش سوریه شامگاه یکشنبه (روز گذشته) موفق شدند تحرکات عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب و جنوب شرق ادلب را رصد کنند.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای ارتش سوریه با بیش از ۴۰ موشک عناصر النصره را در محور شهر «خان شیخون» در جنوب ادلب هدف قرار دادند.

تروریست‌ها قصد داشتند در این محور تجهیزات نظامی انتقال دهند و نیروهای خود را گرد هم آورند که حملات ارتش سوریه موجب کشته شدن شماری از آنان شد.

روزنامه «الاخبار» لبنان نیز با اشاره به حملات راکتی و موشکی تروریست‌ها به خیابان «النیل» و محله «الخالدیه» شهر حلب اعلام کرد که یازده غیر نظامی بر اثر این حملات کشته شدند.

این روزنامه تأکید کرد که بعید است حداقل تا پیش از برگزاری دور بعدی مذاکرات «آستانه» بین ایران، روسیه و ترکیه بر سر سوریه، این حملات باعث فعال شدن سایر جبهه‌های عملیاتی تروریستها در استان ادلب شود.

پیش از برگزاری این مذاکرات، «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به دیدار «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه رفت و طرفین «تلاشهای مدام برای احراز پیشرفت در روند سیاسی… از جمله کمیته بررسی قانون اساسی» را بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، پدرسون تا کنون اعلام نکرده است که قصد دارد در دور جدید آستانه حضور یابد یا خیر؛ به ویژه اینکه برخی مسئولان روس اعلام کردند که احتمالا وی دراین دور از مذاکرات حضور خواهد داشت.

پدرسن تنها مهمان دمشق نبود؛ بلکه «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق نیز به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت. اسد در این دیدار تأکید کرد که «تحکیم روابط بین دو کشور به سود دو ملت برادر است تا نابودی کانونهای تروریسم تکمیل شود».

به گزارش الاخبار، هر چند اطلاعات زیادی در خصوص مسائل مطرح شده در این دیدار منتشر نشده، ولی نکته قابل توجه این بود که «الفیاض در حالی وارد دمشق شد که به صورت غیر علنی به آنکارا سفر و در جریان آن با چند مسئول تُرک دیدار کرده بود».

رئیس جمهور سوریه در این دیدار درباره «شکستن موانع مختلف و تحمیلی» بین سوریه و عراق سخن گفت که به گفته این روزنامه، این اظهارات در موازات تلاشهای بغداد و دمشق در راستای «کمیته وزارتی مشترک» برای حل مسائل بین طرفین به ویژه بازگشایی گذرگاههای مرزی و تأمین امنیت مسیر حمل و نقل تجاری است.

«عماد خمیس» نخست وزیر سوریه نیز چند روز قبل در دیدار با «محمد هاشم العانی» وزیر بازرگانی عراق بر اهمیت آغاز اجرای معاهدات کمیته سوریه و عراق تأکید و تصریح کرد که این اقدام در «توسعه همکاری در زمینه‌های انرژی، نفت، برق، حمل و نقل و تبادل تجاری سهیم است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.