اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استان لحج در جنوب یمن در آستانه سقوط/ نیروهای مزدور سعودی و اماراتی به یک قدمی جنوب شرق استان تعز رسیدند + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20065
  • 25 فروردین 1398 - 21:09
استان لحج در جنوب یمن در آستانه سقوط/ نیروهای مزدور سعودی و اماراتی به یک قدمی جنوب شرق استان تعز رسیدند + نقشه میدانی و عکس
نیروهای مزدور سعودی و اماراتی در آستانه اشغال کامل استان لحج در جنوب یمن هستند.

نیروهای مزدور سعودی و اماراتی در آستانه اشغال کامل استان لحج در جنوب یمن هستند.

 به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی استان لحج یمن در هفته‌های گذشته به سود نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله نبوده و نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی و اماراتی تحت فرمان ائتلاف غربی – صهیونیستی پیشروی‌های قابل توجه‌ای را در این محور به دست آورده‌اند.براساس اطلاعات به دست آمده، عقب نشینی‌های نیروهای یمنی باعث شده استان لحج در آستانه سقوط کامل قرار گیرد و نیروهای تحت فرمان ائتلاف درصدد هستند این استان را به طور کامل به اشغال دربیاورند.

نیروهای مزدور سعودی و اماراتی در جریان درگیری‌های روزهای گذشته نیز توانستند مناطق مهم و راهبردی «کرش و الحویمی» را به اشغال درآورند و شرایط را برای نیروهای یمنی در استان لحج به مراتب سخت و پیچیده‌تر کنند.

روند پیشروی نیروهای مزدور به گونه‌ای بوده که نیروهای یمنی در مقطع فعلی فقط مناطقی از شمال استان لحج (نقاطی از بخش‌های قبیطه و المسیمیر) را در کنترل دارند و وضعیت به شرایط خطرناک رسیده است.

نیروهای یمنی در تلاش هستند معدود مناطق تحت کنترل را در استان لحج حفظ کنند تا از نفوذ نیروهای مزدور به جنوب شرق استان تعز جلوگیری کنند و مانع از تشدید فشارها در این محور مهم و حساس شوند.

در حال حاضر، نزدیک به ۹۵ درصد از مساحت استان لحج از جمله مناطق مرکزی، غربی، شرقی و جنوبی در اشغال نیروهای مزدور سعودی و اماراتی است؛ استان لحج دروازه شمالی استان عدن محسوب می‌شود.

استان لحج حدود ۱۲ هزار و ۶۴۸ کیلومتر مربع مساحت دارد که نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر مربع از آن به اشغال نیروهای مزدور سعودی و اماراتی تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی درآمده و حدود ۶۵۰ کیلومتر مربع همچنان در کنترل نیروهای یمنی است.

به گزارش اخبار جهادی، استان لحج با ۱۵ بخش به نام‌های «قطیبه، المسیمیر، لحد، الحوطه، المضاربه، العاره، المفلحی، المقاطره، الملاح، تبن، حالمین، حبیل جبر، ردفان، طور الباحه، بافع ویهر» در جنوب یمن واقع شده است.

آخرین تحولات میدانی استان لحج

دهها تن از نیروهای مزدور سعودی و اماراتی حمله گسترده‌ای را از سه محور علیه مواضع رزمندگان یمنی در بخش «قبیطه» در شمال استان لحج انجام دادند؛ حملات مزدوران از مناطق «عیریم، مغنیه و حماله» صورت گرفت.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین و گسترده در منطقه ماندند و مقاومت کردند و در نهایت پس از یک عملیات معکوس موفق شدند پیشروی نیروهای مزدور سعودی و اماراتی را در این محور متوقف کنند.

درگیری‌ها در بخش «قبیطه» بیش از ۸ ساعت به طول انجامید اما نیروهای یمنی با عقب راندن نیروهای مزدور توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند؛ شمار زیادی از مزدوران سعودی و اماراتی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدند خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ در حال حاضر، نیروهای یمنی در تلاش هستند استحکامات دفاعی را در این محور تقویت کنند تا در برابر حملات احتمالی مزدوران با مشکلی روبه رو نشوند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.