اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فعالیت رسانه ای داعش؛ از ظهور تا سقوط (قسمت اول)

  • کد خبر : 19668
  • 15 فروردین 1398 - 13:55
فعالیت رسانه ای داعش؛ از ظهور تا سقوط (قسمت اول)
این مطلب برای آشنایی عزیزان با فعالیت های رسانه ای گروه تروریستی داعش جمع آوری و نوشته شده است.قسمتی از این نوشته، تحلیل و تجربه شخصی بنده است و قسمتی دیگر اطلاعات منتشر شده از این گروه تروریستی می‌باشد.

این مطلب برای آشنایی عزیزان با فعالیت های رسانه ای گروه تروریستی داعش جمع آوری و نوشته شده است.قسمتی از این نوشته، تحلیل و تجربه شخصی بنده است و بخشی دیگر، اطلاعات منتشر شده از این گروه تروریستی می‌باشد.

داعش؛ ریشه این گروه تروریستی به جماعت توحید و جهاد می رسد.این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از تروریست های جداشده از شبکهٔ القاعده تأسیس شده و با دولت‌های عراق، سوریه و دیگر گروه‌های تروریستی مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده‌است.عده ای از این گروه به عنوان وحشی ترین گروه تروریستی تاریخ یاد می کنند.

تجهیز گسترده تروریست های داعش به انواع سلاح ها توسط  دشمنان اسلام و محور مقاومت باعث شد این گروه تروریستی در مقطعی پیشروی های زیادی در عمق خاک سوریه و عراق کند.
یکی از این سلاح ها،سلاح رسانه است و رسانه برای دشمنان مقاومت یعنی جنگ با هزینه کمتر.مجهز کردن تروریست های داعش به تکنیک های رسانه،توسط غربی ها باعث شد تا آنها در بُعد رسانه ای هم پیشروی کنند.

شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی، گروه های تروریستی مانند داعش را قادر می ساخت تا با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای مانند: توییتر، فیس بوک و یوتیوب پیام های خود را منتشر کرده و مخاطبان جهانی بیابد.

یکی از ویژگی هایی که داعش را از دیگر گروه های تروریستی متمایز می کند، نوع بهره برداری از ابزارهای تبلیغاتی، با هدف جذب نیرو و هوادار از سراسر جهان است.استفاده داعش از توییتر برای انتشار پیام های خود، موجب جذب دوهزار نیروی غربی به این گروه تروریستی شد.تروریست های داعش توانستند به وسیله عکس و فیلم با دیگران در ارتباط باشند تا افکار، اخبار و در مواقعی هم موفقیت های وهمی خود را ترویج دهند.

رسانه ها (چه داخلی و چه خارجی) در نشر جنایات، اخبار و فعالیت های این گروه تروریستی با یکدیگر مسابقه گذاشتند و برخی از رسانه ها هم برای افزایش بازدید و مخاطب و تعدادی دیگر از رسانه ها هم برای معرفی این گروه جنایتکار تروریستی اقدام به نشر محصولات داعش و پوشش جنایات نمودند که در هر دو صورت، کمک به شهرت این گروه تروریستی محسوب می شود و داعش به هدفش، یعنی پخش صحنه های جنایتش از رسانه ها و شهرت رسیده بود.

ادامه دارد…

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.