اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات پهپادی مقاومت یمن برفراز عربستان سعودی

  • کد خبر : 19483
  • 14 فروردین 1398 - 11:49
عملیات پهپادی مقاومت یمن برفراز عربستان سعودی
ائتلاف سعودی از رهگیری دو پهپاد مقاومت یمن که به سمت شهر «خمیس مشیط» در عربستان حرکت می‌کردند، خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، یگان‌های پهپاد مقاومت یمن بامداد چهارشنبه با استفاده از دو فروند هواپیمای بدون سرنشین برفراز کشور عربستان سعودی عملیات انجام دادند.

رسانه‌های سعودی به نقل از «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی مهاجم به یمن، گزارش دادند که دو فروند پهپاد یمنی در حال پرواز به سمت شهر «خمیس مشیط» بودند که توسط پدافند هوایی سعودی رهگیری شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» البته برخی از رسانه‌های عربی این دو شئ پرنده و در حال نزدیک شدن به خمیس مشیط را دو فروند موشک بالستیک یمن گزارش دادند. در هر حال، گفته می‌شود بعد از هدف قرارداده شدن این دو شئ، ۵ سعودی در این شهر مجروح شدند.

تصاویر منتشر شده از محل حادثه، وارد آمدن خسارت به چندین ساختمان و خیابان را به‌تصویر می‌کشد که این خود نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن عملیات پهپادی یمنی‌ها است.

سخنگوی ائتلاف سعودی نیز اعلام کرد که این دو پرنده مهاجم، توسط سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکا هدف قرار گرفتند.

شهر خمیس مشیط در ۶۰ مایلی شمال مرزهای یمن است، که در نزدیکی آن پایگاه هوایی «ملک خالد» و تاسیسات نیروی هوایی سلطنتی قرار دارد.

جنگ تحمیلی رژیم سعودی علیه یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری ریاض ادامه دارد، تاکنون بیش از ۵۰ هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.

روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشت، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر ۱۰ هزار کشته را ذکر می‌کنند.

طبق اعلام قبلی نهادهای حقوق بشری یمنی، بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در نتیجه غیرمستقیم جنگ جان باخته‌اند که عمده آنان بیمارانی هستند که به دلیل محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم سعودی، یا داروی کافی دریافت نکرده‌اند یا موفق نشده‌اند برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.