اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیام «راه‌اندازی سریع موشک‌های مقاومت فلسطین» چیست؟

  • کد خبر : 19362
  • 09 فروردین 1398 - 12:43
پیام «راه‌اندازی سریع موشک‌های مقاومت فلسطین» چیست؟

کارشناسان سیاسی و نظامی اتفاق نظر دارند که اعلامیه گردان‌های القسام- شاخه نظامی جنبش حماس- درباره «فعال‌سازی سریع موشک‌های مقاومت»، که تصمیمی برای بالا بردن سطح آمادگی رزمی مقاومت بوده است، پیام‌های چند وجهی زیادی دارد. به گزارش اخبار جهادی، به نقل از فلسطین الیوم، گردان‌های شهید عزالدین قسام، روز گذشته از آمادگی خود برای […]

کارشناسان سیاسی و نظامی اتفاق نظر دارند که اعلامیه گردان‌های القسام- شاخه نظامی جنبش حماس- درباره «فعال‌سازی سریع موشک‌های مقاومت»، که تصمیمی برای بالا بردن سطح آمادگی رزمی مقاومت بوده است، پیام‌های چند وجهی زیادی دارد.

به گزارش اخبار جهادی، به نقل از فلسطین الیوم، گردان‌های شهید عزالدین قسام، روز گذشته از آمادگی خود برای جنگ با رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

یکی از مسئولان گردان‌های قسام در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الجزیره» تاکید کرد که «خود فعال‌سازی سریع موشک‌ها از غزه» تصمیمی از جانب فرماندهان مقاومت برای بالابردن سطح آمادگی مبارزاتی این گردان‌ها بود.

این مسئول قسام اظهار داشت که این گردان‌ها در پی تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه قبل از انتخابات پیش‌روی کنست(پارلمان)، خود را کاملا برای جنگ آماده کرده است.

در همین راستا، «رامی ابو زبیده» کارشناس نظامی تصریح کرد، اعلامیه گردان‌های قسام درخصوص «فعال‌سازی سریع موشک‌های مقاومت» در پی تصمیم رژیم اشغالگر به آغاز اقدام تجاوزکارانه به نوار غزه قبل از انتخابات اسرائیل، مطرح شده است.

ابو زبیده در پیامی در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: «منظور از وضعیت آماده‌باش و آمادگی رزمی مشخص کردن تدابیر و اقدامات ویژه‌ای است که رهبری نظامی مقاومت مطابق با موقعیت سیاسی و نظامیِ حال حاضر اتخاذ می‌کند.»

وی یادآور شد، شاخص اصلی برای آمادگی رزمی هر نیروی نظامی عبارت است از توانمندی رزمی، زمان‌بندی‌های خاص و آغاز اجرای ماموریت‌های رزمی مطابق با هدف مطلوب.

ابوزبیده خاطرنشان کرد که افزایش آمادگی در فراهم و مشخص کردن سطح بالای رزمی سهیم است، هم‌چنان‌که این امر برای انجام حمله‌ای مناسب با زمان و مکان، و نیز آماده ساختن شرایط برای تحقق بخشیدن به عنصر غافلگیری و دستیابی به اهداف ضرورت دارد.

از سوی دیگر، «ایمن الرفاتی» کارشناس سیاسی فلسطینی تصریح کرد، اعلامیه القسام «نشان‌دهنده تقبل مسئولیتش در شلیک موشک‌هایی به تل‌‌آویو است و این در تنگا قرار دادن آشکار نتانیاهو( نخست‌وزیر اسرائیل) و اجرای عملی اقداماتی‌ست که او را به رعب می‌اندازد.»

الرفاتی در حساب کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: «موشک، حتی اگر به اشتباه شلیک شده باشد، دال بر این است که آمادگی‌های اولیه برای پاسخ دادن به هرگونه خیانت اشغالگران،( شلیک موشک) حتی فراتر از تل‌آویو خواهد بود.»

وی افزود: «قدرت اطلاعاتی فزاینده القسام، این گردان‌های را قادر به شناسایی اهداف پیشگیرانه رژیم اشغالگر و خنثی کردن توطئه‌های آن کرده است.»

«شرحبیل الغریب» نویسنده و کارشناس سیاسی نیز در این‌باره ابراز عقیده کرده است: پیام این اعلامیه واضج است: مقاومت غزه در کمین شماست و وضعیت آماده‌باش همچنان در فهرست اولویت‌ها برای مقابله با شما قرار دارد در صورتی‌که فکر پیشروی به سمت غزه داشته باشید راهی به جز مرگِ زشت نخواهید یافت.»

فعالان در شبکه‌های مجازی نیز با راه‌اندازی هشتگی با عنوان #التفعیل- الذاتی #( فعال‌سازی سریع)، تصاویری از موشک‌های مقاومت بازنشر دادند و بر روی آنها نوشته‌ها و ابیات شعری، که مایه فخرشان به مقاومت فلسطین را نشان می‌دهد، نوشته‌اند که این امر نشان می‌دهد مقاومت گزینه‌ای است که می‌تواند از ملت فلسطین حمایت و حقوق سلب‌شده آنها را بازگرداند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.