اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آمار و واقعیت‌ها؛ چهار سال دستاورد و پیشرفت نظامی یمنی‌ها در برابر عربستان

  • کد خبر : 19346
  • 08 فروردین 1398 - 11:47
آمار و واقعیت‌ها؛ چهار سال دستاورد و پیشرفت نظامی یمنی‌ها در برابر عربستان

چهار سال از تجاوز نظامی سعودی آمریکایی به یمن گذشت، اما متجاوزان در برابر دیوار مستحکم ایستادگی، اراده، عزم و پافشاری ملت و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی زمین‌گیر شدند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، آمارها و واقعیت های چهار سالی که از جنگ رژیم سعودی و متحدان و […]

چهار سال از تجاوز نظامی سعودی آمریکایی به یمن گذشت، اما متجاوزان در برابر دیوار مستحکم ایستادگی، اراده، عزم و پافشاری ملت و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی زمین‌گیر شدند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، آمارها و واقعیت های چهار سالی که از جنگ رژیم سعودی و متحدان و مزدورانش علیه یمن گذشت، گویای  دستاوردها و پیشرفت های نظامی یمنی ها در برابر دشمنان است،  چهار سال از تجاوزگری دشمنان سعودی -آمریکایی با مشارکت مستقیم رژیم صهیونیستی و ۲۲ دولت در برابر ملت یمن می گذرد؛ اما این ملت با تمام ظرفیت های خود با اراده ای آهنین در برابر آنها ایستاده است.ماهیت نبرد و جنگ، اقتضا می‌کرد تا نیروهای مسلح یمن(ارتش و کمیته‌های مردمی)دست به اقدامی عملی و همه جانبه در زمینه پیشرفت نیروی نظامی بزنند.‎

قدرت موشکی یمن دستاوردهای بزرگ و گسترده ای در زمینه تولید موشک های بالستیک ساخت داخل را به ثبت رسانده است. ‎

طی چهار سال گذشته، ۸۹۰ فروند موشک یمنی به سوی اهداف دشمنان شلیک شد که تعدادی از این موشک ها به ریاض و مقر پادشاهی سعودی و فرودگاه ابوظبی پایتخت امارات اصابت کرده است و در ادامه موشک هایی هدایت شونده دقیقی طراحی و ساخته شد که تجمعات و مواضع متجاوزان را در هم کوبید.

در دومین سال جنگ، علاوه بر اجرای متعدد عملیات اطلاعاتی با هدف جمع آوری اطلاعات از دشمن و نیز اجرای عملیات موشکی و توپخانه ای، یگان پهپادی وارد صحنه عملیاتی شد به طوری که ۱۶۴ مورد عملیات هوایی با پهبادهای یمنی علیه مواضع دشمنان متجاوز به اجرا درآمد.

در زمینه عملیات دریایی باید گفت که نیروی دریایی یمن طی چهار سال گذشته ۱۹ عملیات منحصر به فرد را به اجرا در آورد و در این عملیات ها تعدادی از کشتی و شناورهای جنگی دشمن را هدف قرار داد و از کار انداخت.

یگان  فنی -مهندسی و نیز یگان ضد زرهی یمن موفق به اجرای حدود ۹۰۰۰ عملیات علیه یگان های زرهی ، تجهیزات و پایگاه ها و تجمعات دشمن شدند.  ‎

رزمنده یمنی توانست افتخار صنایع نظامی آمریکایی – انگلیسی یعنی تانک های آبرامز و زره پوش های برادلی و مانند آنها را درهم بشکند.

از سوی دیگر ، یگان تک تیراندازهای یمنی حدود ۲۳۰۰۰ عملیات را علیه نظامیان متجاوز دشمن اجرا کرد .

نیروهای یمنی ۳۳۶۵ عملیات هجومی و غافلگیرانه را از جمله در جبهه های عسیر، نجران و جیزان در جنوب سعودی اجرا کردند.

با وجود امکانات محدود هوایی ؛ یمنی ها در زمینه دفاع هوایی توانستند، ۲۵ هواپیمای جنگی و ۱۹ بالگرد آپاچی را هدف قرار دهند و به آن آسیب برسانند و ۲۴۰ پهباد تجسسی را سرنگون کنند.

نیروهای یمنی با وجود شرایط تحریم و محاصره قادر به توسعه در زمینه های نظامی و عملیاتی شده اندو در این راستا به نیروهای داوطلب برای آموزش نظامی افزوده شدند و همچنین توانستند بیش از ۴۰۰۰ مورد حملات پیاپی دشمن به مواضع اصلی خود را خنثی کنند. در مقابل دشمن که به زعم خود خواست در اسرع وقت به اهداف تجاوزکارانه خود برسد ، در باتلاقی بزرگ و جنگی فرسایش فرو رفته است . ‎

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.