اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش |پایان چهارمین سال جنگ یمن با آماری تکان‌دهنده؛ ۱۴۶۰ روز ایستادگی و مقاومت

  • کد خبر : 19312
  • 06 فروردین 1398 - 14:43
گزارش |پایان چهارمین سال جنگ یمن با آماری تکان‌دهنده؛ ۱۴۶۰ روز ایستادگی و مقاومت

امروز سه شنبه ششم فروردین، چهارمین سال جنگ اقتصادی و نظامی رژیم سعودی اماراتی ضد ملت یمن با آماری وحشتناک به پایان می‌رسد و در سایه بی‌تفاوتی جامعه جهانی و حمایت‌های مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر از آل سعود وارد پنجمین سال پیاپی خود می‌شود. به گزارش اخبار جهادی، ۲۶مارس سال جاری(ششم فروردین ۹۸) چهارمین […]

امروز سه شنبه ششم فروردین، چهارمین سال جنگ اقتصادی و نظامی رژیم سعودی اماراتی ضد ملت یمن با آماری وحشتناک به پایان می‌رسد و در سایه بی‌تفاوتی جامعه جهانی و حمایت‌های مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر از آل سعود وارد پنجمین سال پیاپی خود می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی، ۲۶مارس سال جاری(ششم فروردین ۹۸) چهارمین سال تجاوز سعودی اماراتی به یمن که در سایه سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت‌های جنگی و انسانی ضد ملت یمن دنبال شده، به پایان می‌رسد.

طی چهار سال گذشته متجاوزان در روند موشک باران و تخریب و کشتار مردم هیچ تفاوتی میان نظامیان و غیرنظامیان قائل نشدند و در حملات موشکی و توپخانه‌ای خود از انواع مختلف سلاح‌ها از جمله سلاح‌های غیر متعارف استفاده کردند.

سرزمین یمن نیز در مناطق مختلف خود از شمال گرفته تا جنوب و شرق تا غرب هدف این حملات قرار داشت و اقدامات بسیار ضعیف برخی سازمان‌ها و جمعیت‌های انسان‌دوستانه نیز نتوانست باعث توقف جنایت‌های زشت و غیر انسانی متجاوزان در یمن شود.

جنایت‌های عربستان سعودی با هدف تسلیم کردن مجدد یمنی‌ها و از بین بردن انقلاب آنها صورت گرفت. بر اساس آماری که مرکز حقوق و توسعه یمن (ORG LCRDYE ) منتشر کرد، با گذشت هزار و ۴۶۰ روز از آغاز تجاوز سعودی اماراتی به یمن بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۸۵ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های رژیم آل سعود به شهادت رسیده‌اند که ۳۵۲۷ نفر از آنها کودک و ۲۲۷۷ نفر زن هستند. همچنین در نتیجه این حملات بالغ بر۲۳۸۲۲ غیرنظامی زخمی شده‌اند که از میان آنها می‌توان به۳۵۲۶ کودک و ۲۵۸۷ زن اشاره کرد.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که ۲۳۸۲۲ نفر شامل ۳۵۲۶ کودک و ۲۵۸۷ زن از کمبود دارو و مایحتاج پزشکی رنج می‌برند و اعمال محاصره شدید متجاوزان مانع از رسیدن دارو به آنها می‌شود.

بر اساس گزارش این مرکز، در نتیجه محاصره و تحریم ملت یمن دست‌کم ۱۶۰۰۰غیر نظامی یمنی شامل کودکان و افراد بیمار و مجروحان و بیماران مزمن در نتیجه فقدان داروهای مناسب و خدمات بهداشتی و پزشکی مطلوب به علت محاصره ظالمانه ملت یمن جان خود را از دست داده اند. همچنین ۲۲۰۰ نفر در نتیجه انتشار ویروس وبا از بین رفته‌اند. این موضوع را گزارش‌های بهداشتی منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و یونیسف نیز تأیید کرده است.

به گزارش سازمان مذکور در نتیجه حملات هوایی و توپخانه ای رژیم متجاوز آل‌سعود به یمن بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های این کشور تخریب شده است که از جمله آن می‌توان به تخریب ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۲۵۵۹ مسیر مواصلاتی و پل، ۱۹۱ ایستگاه مولد برق، ۷۸ منبع و شبکه آبرسانی، ۴۲۶ شبکه ارتباطاتی، ۱۸۱۸ تاسیسات دولتی و ۴۲۱۹۱۹ منزل مسکونی اشاره کرد.

بخش قابل توجهی از موسسات خدماتی نیز در نتیجه موشک باران رژیم آل سعود آسیب دیده یا به کلی تخریب شده‌اند که از جمله آن می‌توان به ۹۳۰ مسجد، ۳۲۷ درمانگاه و مرکز بهداشتی، ۸۸۸ مدرسه و آکادمی تحصیلی ، ۱۵۲ مرکز دانشگاهی، ۱۱۲ تاسیسات ورزشی ، ۳۸ مرکز اطلاع رسانی ، ۲۱۹ مرکز باستانی و ۳۲۸۸ مزرعه کشاورزی اشاره کرد.

در خصوص تاسیسات اقتصادی نیز باید گفت که در نتیجه حملات متجاوزان به ملت یمن ۳۳۱ کارگاه و ۵۲۸ بازار تجاری ، ۷۳۷۳ مرکز تجاری ، ۷۴۹ انبار اغذیه ، ۶۲۱ کامیون حمل مواد غذایی ، ۳ ایستگاه سوخت رسانی و ۲۶۵ تانکر حمل سوخت منهدم شده‌اند.

جنگ اقتصادی متجاوزان ضد ملت یمن

از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم آل سعود به ملت بی‌پناه یمن، جنگ اقتصادی نیز در کنار تجاوز نظامی در دستور کار متجاوزان قرار گرفت. پایگاه خبری انصارالله در گزارشی به بررسی تجاوز آمریکایی صهیونیستی خلیجی ضد ملت یمن در ابعاد نظامی، تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی پرداخته و می‌نویسد که با وجود گذشت چهار سال از محاصره و جنگ اقتصادی ملت یمن و مسدود کردن تمامی گذرگاه های زمینی و دریایی و هوایی؛ تخریب زیرساخت‌های موسسات اقتصادی در یمن ادامه دارد و منابع واردات این کشور نیز با کنترل گروه‌های متجاوز بر منابع و چاه های نفت و گاز متوقف شده است.

این در حالی است که محدودیت‌های متعددی ضد صادرات کشاورزی و حیوانی ایجاد شده و صیادی در یمن نیز به تعطیلی کشانده شده و به تبع آن صادرات آبزیان نیز متوقف شده است. علاوه بر این‌ها انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن و قطع حقوق کارمندان دولت و چاپ چندین میلیارد پول ملی یمن بدون در نظر گرفتن پشتوانه مالی با هدف از بین بردن ارزش ریال یمن انجام شده تا بازارها از ارز خارجی خالی شود.

تخریب گسترده زیرساختهای اقتصادی یمن

جنگاقتصادی صورت گرفته ضد ملت یمن با تخریب گسترده زیرساخت‌های اقتصادی در این کشور دنبال شده و این اتفاقات تأثیر گسترده‌ای بر واردات دولتی دارد. در همین رابطه کارخانه‌ها و شرکت‌ها و بندرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های زمینی نیز هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند و دولت یمن از چندین میلیارد ریال درآمدهای مالیاتی و گمرکی محروم شده است.

از همان آغازین روزهای تجاوز آمریکایی صهیونیستی سعودی به یمن روند تخریب زیرساخت‌ها، فرودگاه‌ها ، بنادر ، مراکز تجاری ، ایستگاه‌های برق و سوخت ، مزارع تولید ماکیان و علوفه مورد هدف قرار گرفته و از کار افتاد. این موضوع خسارت‌های زیادی اقتصادی به یمن وارد کرده و بحرانهای اجتماعی شامل فقر و بیکاری در این کشور به راه انداخت.

بر اساس آماری که مرکز انسانی عین وابسته به بخش حقوقی یمن منتشر کرده، تجاوز سعودی‌ها طی چهار سال گذشته باعث تخریب ۱۵ فرودگاه ، ۱۶ بندر ، ۲۸۴ ایستگاه مولد برق ، ۹۷۲۴ مرکز دولتی ، ۴۸۶ شبکه و ایستگاه ارتباطات ، ۳۲۱۶ پل و مسیر مواصلاتی ، ۳۲۷ مرکز گردشگری ، ۹۷۲۴ مرکز تجاری و ۵۶۱۷ وسیله نقلیه شده است.

همچنین مراکز تولیدی و تجاری نیز یکی از اهداف اصلی متجاوزان قرار داشت. به طوری که در جریان حملات متجاوزان سعودی ۸۰۰ انبار غذا ، ۶۸۹ کانتینر حمل مواد غذایی ،۱۶۲۳ منبع و شبکه آبرسانی ، ۶۴۹ بازار و مجتمع تجاری ، ۳۷۶ ایستگاه سوخت رسانی ، ۳۶۸ کارگاه و ۲۸۵ تانکر نفت‌کش ، ۳۸۲ مزرعه پرورش ماکیان ، ۱۵ انبار غله ، ۵۴۶۰ مزرعه کشاورزی و ۴۴۵ قایق صیادی هدف حمله متجاوزان قرار گرفتند.

نیروهای متجاوز و مزدوران داخلی آنها همچنین تلاش داشتند ضمن اعمال محاصره و مجازات دسته جمعی ملت یمن، بانک مرکزی این کشور را به تعطیلی بکشانند. آنها همچنین سعی کردند مانع از صادرات نفت و گاز مایع یمنی ها شوند و جلوی دریافت مبالغ صادرات این تولیدات به یمن را بگیرند. آنها همچنین تلاش کردند برخی منابع مالی دولت یمن از جمله صادرات و کمک‌های انسان دوستانه و استقراض و حتی منابع محلی نظیر مالیات و گمرک را نیز بگیرند.

انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن از اقدامات غیرقانونی بود که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن انجام داد و با وجود اینکه با گذشت نزدیک به دو سال از تجاوز سعودی‌ها به یمن، حقوق کارمندان این کشور بدون تاخیر پرداخت می‌شد، اما این اقدام غیر قانونی مانع از انجام این اتفاق شد و تلاش کرده با سخت گرفتن زندگی شهروندان یمنی، از این ترفند به عنوان ابزاری برای شکست دادن مقاومت ملت یمن استفاده کند.

در همین رابطه سعودی ها و اماراتی ها با پشتیبانی آمریکا تلاش کرد با چاپ چندین تریلیون ریال پول ملی یمن بدون پشتوانه مالی باعث افزایش بی سابقه قیمت مواد غذایی و دارو و مشتقات نفتی در این کشور شود. آنها تلاش داشتند از این طریق مصیبت ملت یمن را افزایش دهند و از اهرم‌های اقتصادی برای تسلیم کردن آنها استفاده کنند. در همین رابطه سفیر آمریکا در عمان یک هیئت یمنی را تهدید کرده بود که می‌‌تواند باعث شود ارزش پول ملی یمن از ارزش کاغذ آن نیز پایین‌تر بیاید و یک دلار به هزار ریال برسد.

تمامی این اقدامات با سکوت سازمان‌های مالی بین‌المللی و به ویژه صندوق بین المللی پول مواجه شد. این در حالی بود که سازمان مذکور به خوبی می‌دانست که چاپ پول بدون پشتوانه باعث فروپاشی ارزش پول ملی می‌شود و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد، اما از آنجا که آمریکا بر تصمیم‌گیری‌های این صندوق احاطه دارد، مانع از موضع گیری آن در برابر این اقدامات غیرقانونی شد.

تحت کنترل گرفتن صادرات نفت یمن

نیروهای متجاوز همزمان با تمامی اقدامات غیرقانونی خود تلاش کردند مناطقی را تحت اشغال خود بگیرند که از ذخایر نفت و گاز برخوردار است. از جمله این مناطق می‌توان به مأرب و شبوه و حضرموت و سایر بخش‌های یمن اشاره کرد. به این ترتیب صادرات نفت و گاز این کشور متوقف شد و دولت فراری یمن فروش نفت و گاز را به صورت غیرقانونی و قاچاق ادامه داده و منابع مالی ناشی از آن را نیز در اختیار خود گرفت. به این ترتیب ملت یمن نتوانستند از منابع مربوط به فروش نفت و گاز این کشور استفاده کنند. همچنین امارات تلاش کرد تمامی منابع نفتی یمن را با تقویت موجودیت نظامی خود در تاسیسات نفت «پترو مسیله» یمن در اختیار خود بگیرد.

بنابر اعلام منابع مطلع در شرکت پترو مسیله ، این شرکت ماهیانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام سنگین تولید می کند که از طریق بندر نفتی الضبه در شهر المکلا و زیر نظر دولت امارات صادر می‌شود. این اتفاق بدون انجام مناقصه رسمی و بدون مداخله دولت دست نشانده منصور هادی و زیر نظر یک افسر اماراتی به نام ابو سلطان الشحی اتفاق می‌افتد و منابع مالی آن به بانک سعودی الاهلی واریز می‌شود.

انتهای پیام/

 منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.