اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادامه قدرت‌نمایی رزمندگان یمنی در استان عسیر عربستان/ ضربات مهلک به مزدوران سعودی در بخش «الربوعه» + نقشه میدانی

  • کد خبر : 19297
  • 05 فروردین 1398 - 17:31
ادامه قدرت‌نمایی رزمندگان یمنی در استان عسیر عربستان/ ضربات مهلک به مزدوران سعودی در بخش «الربوعه» + نقشه میدانی

رزمندگان یمنی در جریان عملیات جدید در جنوب استان عسیر عربستان موفق شدند ضربات سنگین دیگری به نیروهای مزدور سعودی وارد آورند.  به گزارش اخبار جهادی، استان عسیر در جنوب عربستان همچنان شاهد عملیات‌های متعدد نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن است و نظامیان و نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی ضربات سنگینی را متحمل […]

رزمندگان یمنی در جریان عملیات جدید در جنوب استان عسیر عربستان موفق شدند ضربات سنگین دیگری به نیروهای مزدور سعودی وارد آورند.

 به گزارش اخبار جهادی، استان عسیر در جنوب عربستان همچنان شاهد عملیات‌های متعدد نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن است و نظامیان و نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی ضربات سنگینی را متحمل شده‌اند.یک منبع میدانی که از نزدیک در جریان درگیری‌های جنوب استان عسیر است از حملات جدید و غافلگیر کننده نیروهای یمنی خبر داده و اعلام کرده شکست‌های دیگری به نیروها و مزدوران سعودی وارد شده است.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار ما قرار داده است، نیروهای یمنی حملات خود را علیه نیروهای مزدور سعودی در بخش «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر انجام داده‌اند.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که خطوط دفاعی مزدوران رژیم سعودی در همان گام نخست عملیات درهم شکسته شد، افزود: نیروهای یمنی پس از درگیری‌های نفس گیر و سخت موفق شدند چند ارتفاع، مقر و ایستگاه دفاعی را در منطقه «العلم» در بخش «الربوعه» به کنترل دربیاورند.

به گزارش اخبار جهادی، دهها تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ شماری از نیروهای سعودی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند.

بخش راهبردی «الربوعه» دروازه ورود به جنوب غرب استان عسیر عربستان به شمار می‌آید و همچنین نقطه اتصال به استان جیزان است؛ این بخش همچنین دروازه ورود به شمال استان صعده (بخش باقم) محسوب می‌شود.

گروهی از نیروهای یگان تک تیرانداز در جریان یک عملیات دقیق و منحصر به فرد در مناطق جنوبی استان عسیر موفق شدند ۲۳ تن از نیروهای مزدور سعودی را از پای درآورند و به هلاکت برسانند.

نام یکی از نظامیان سعودی در لیست کشته شدگان دیده می‌شود؛ یگان تک تیرانداز در ۴ سال گذشته بیش از ۲۲ هزار عملیات در جبهه‌های داخلی و خارجی (مناطق تحت کنترل در جنوب عربستان) انجام داده‌اند که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران تن از نیروهای مزدور چند ملیتی و نظامیان سعودی شده است.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، رزمندگان یمنی درصدد هستند با نفوذ بیشتر در مناطق جنوبی استان عسیر، فشار را بر رژیم سعودی افزایش دهند و همزمان امنیت مناطق مرزی استان صعده یمن را با استان عسیر تأمین کنند.

محاصره نیروهای مزدور سعودی در مناطق شمالی بخش «باقم» در شمال استان صعده هدف دیگر نیروهای یمنی از انجام عملیات در مناطق جنوبی استان عسیر است که همچنان جریان دارد.

مساحت زیادی از بخش «باقم» در شمال استان صعده به خصوص مناطق شمالی و مرکزی از جمله «کوه الاسود، کوه الراس، مهدیده، الحماقی، ابواب الحدید، کوه الشعیر و …» در سال‌های گذشته به اشغال مزدوران سعودی درآمده است.

در حال حاضر، بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق استان عسیر در کنترل رزمندگان یمنی قرار دارد و عملیات‌های مزدوران سعودی برای سیطره مجدد بر این مناطق ناکام مانده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان یمنی در ماه‌های گذشته دهها حمله گسترده نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی را به طور کامل دفع کرده‌اند و مانع از تسلط دوباره آنان بر مناطق از دست رفته شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.