اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بن بست دوباره مزدوران سعودی در خاک عربستان/ دفع حملات سنگین در شمال استان صعده با هوشیاری نیروهای انصارالله + نقشه میدانی

  • کد خبر : 19097
  • 08 اسفند 1397 - 23:59
بن بست دوباره مزدوران سعودی در خاک عربستان/ دفع حملات سنگین در شمال استان صعده با هوشیاری نیروهای انصارالله + نقشه میدانی

آخرین خبرها از جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از رزمندگان یمنی، عملیات گسترده و وسیعی را از مناطق تحت سیطره علیه نیروهای مزدور ائتلاف در منطقه «مجازه» انجام دادند.  به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات گسترده و وسیعی را […]

آخرین خبرها از جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از رزمندگان یمنی، عملیات گسترده و وسیعی را از مناطق تحت سیطره علیه نیروهای مزدور ائتلاف در منطقه «مجازه» انجام دادند.

 به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات گسترده و وسیعی را از مناطق تحت سیطره علیه نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در منطقه «مجازه» انجام دادند.براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند ضربات مهلکی را به عناصر مزدور وارد کنند و در این محور پیشروی کنند؛ شماری از مزدوران در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

همزمان شماری از نیروهای مزدور ائتلاف با پشتیبانی جنگنده‌های سعودی، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای یمنی در منطقه «مجازه» انجام دادند اما تحرکات آنان در همان گام نخست رصد شد.

منبع: اعلام الحربی

یک منبع میدانی به جزئیات درگیری‌ها در این محور اشاره کرد و افزود: رزمندگان یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات سنگین هوایی به سرعت وارد میدان شدند و پس از درگیری‌های نفس گیر چند ساعته توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند.

این منبع میدانی با بیان اینکه بخش‌هایی از منطقه مجازه در کنترل نیروهای یمنی و بخش‌هایی دیگر در سیطره نیروهای مزدور ائتلاف است، گفت: نیروهای مزدور حملات گسترده‌ای را هم علیه نیروهای یمنی در حومه کوه «مشعل» انجام دادند.

وی با توضیح این مطلب که کوه «مشعل» از توابع منطقه «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان است، تصریح کرد: نیروهای یمنی با اقدامی به موقع مانع از پیشروی نیروهای مزدور شدند و در جریان درگیری‌های سنگین شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان دفع حملات در این محور نیز تعدادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند؛ مزدوران سعودی در تلاش هستند بر مناطق از دست رفته در جنوب و جنوب غرب استان عسیر سیطره یابند تا راه برای نفوذ به استان صعده یمن از این محور باز شود.

به گزارش مشرق، تاکنون حملات مزدوران برای نفوذ به استان صعده از این محور ناکام مانده است؛ صعده در شمال یمن واقع شده و مهم‌ترین پایگاه مقاومت انصارالله به شمار می‌آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

آخرین تحولات میدانی استان صعده /

از شمالی ترین نقاط استان صعده خبر می‌رسد، دور جدیدی از حملات جنگنده‌های رژیم سعودی در روزهای اخیر علیه مناطق مسکونی در بخش «باقم» آغاز شده و خسارت‌های سنگین جانی و مالی به شهروندان یمنی در این محور وارد آمده است.

همزمان با حملات هوایی چند موشک و خمپاره به سمت مناطق مسکونی شلیک شده است؛ حملات گسترده مزدوران ائتلاف در این محور برای اشغال مرکز بخش باقم به نتیجه نرسیده است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی تاکنون موفق به دفع تمامی حملات شده اند و عناصر مزدور را در این محور زمین گیر کرده اند و با ضد حملات کوتاه اما مستمر ضربات محکمی نیز به آنان وارد کرده اند.

منبع: اعلام الحربی

در صورتی که رزمندگان یمنی موفق شوند مرکز و شمال بخش «باقم» را به طور کامل از اشغال مزدوران باز پس بگیرند، خود را از این محور به مرز جنوبی استان عسیر (گذرگاه مرزی علب) می‌رسانند و می‌توانند معادله قدرت را در این بخش تغییر دهند.

در حال حاضر، مناطقی از بخش «باقم» بخصوص نقاط شمالی و مرکزی از جمله «کوه الاسود، کوه الراس، مهدیده، الحماقی، ابواب الحدید، کوه الشعیر و …» در چند سال گذشته به اشغال مزدوران درآمده است.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان یمنی در چند ماه گذشته با دفع دهها حمله موفق شدند تا حدود زیادی مانع پیشروی بیشتر مزدوران ائتلاف شوند و صدها تن از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

حدود ۱۰ درصد از مساحت استان صعده از جمله بخش‌های کوچکی از شمال، شمال غرب و شمال شرق (البقع، الصوح، باقم، ابواب الحدید و…) که با استان‌های جنوبی عربستان هم مرز هستند در اشغال نیروهای مزدور سعودی است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.