اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش واشنگتن برای ایجاد «بسیج آمریکایی» در غرب عراق

  • کد خبر : 19059
  • 05 اسفند 1397 - 11:48
تلاش واشنگتن برای ایجاد «بسیج آمریکایی» در غرب عراق

واشنگتن می‌کوشد در غرب عراق، چیزی شبیه به بسیج یا گروهی وابسته به خود ایجاد کند تا بتواند همچنان در این کشور باقی بماند و اجازه ندهد الحشد الشعبی صحرای غربی عراق را پاکسازی کند. به گزارش اخبار جهادی، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره توطئه‌های آمریکا در استان «الانبار» و سایر استانهای غربی […]

واشنگتن می‌کوشد در غرب عراق، چیزی شبیه به بسیج یا گروهی وابسته به خود ایجاد کند تا بتواند همچنان در این کشور باقی بماند و اجازه ندهد الحشد الشعبی صحرای غربی عراق را پاکسازی کند.

به گزارش اخبار جهادی، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره توطئه‌های آمریکا در استان «الانبار» و سایر استانهای غربی این کشور هشدار داد.

این کمیته تأکید کرد که هدف آمریکا از این توطئه‌ها این است که اجازه ندهد سازمان «الحشد الشعبی» صحرای غرب عراق را که در مجاورت سوریه قرار دارد، پاکسازی کند.

«علی الغانمی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که آمریکا در تلاش است بار دیگر چیزی شبیه به «بسیج آمریکایی» یا «مزدوران غربی» در استانهای غرب عراق ایجاد کند.

الغانمی بر این باور است که آمریکا از این طریق، نیروهای الحشد الشعبی را از پاکسازی مناطق صحرایی مجاور با سوریه دور و از هر گونه برخورد با این نیروها که مخالف حضور آمریکا در کشور هستند، جلوگیری خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد که واشنگتن به صورت گسترده‌ای بر طیف‌های سیاسی اعمال فشار می‌کند که پاکسازی بیابان‌های غرب عراق به دست الحشد الشعبی انجام نشود؛ زیرا واشنگتن از عدم ثبات این مناطق، به عنوان بهانه‌ای برای باقی ماندن خود در عراق استفاده می‌کند.

این عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق هدف از ایجاد بسیج آمریکایی در استانهای غربی را به وجود آوردن حامیان حضور آمریکا در خاک عراق و تأمین منافع آنان در این کشور عنوان کرد.

الغانمی در پایان خاطر نشان کرد که واشنگتن از باقی ماندن الحشد الشعبی در استانهای غربی واهمه دارد.
در همین ارتباط، «علی جبار» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق ۲۹ بهمن ماه گذشته گفته بود که نیروهای «آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد در استان الانبار و سایر استانهای غربی، در حال برنامه‌ریزی برای بیرون راندن نیروهای الحشد الشعبی از این استان‌ها هستند».

جبار تأکید کرد که این نقشه‌ها به خاطر ترس واشنگتن از درگیری با الحشد الشعبی است و اینکه موجب شکل‌گیری افکار عمومی شود که پس از اعمال فشار به دولت، خواستار بیرون راندن نیروهای آمریکایی شود که به صورت غیر قانونی از عراق شود.

 کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز چندی پیش خبر اعلام حمایت نیروهای آمریکایی از شیوخ عشایر و فرماندهان برجسته در استانهای غربی عراق را فاش کرد.

در واقع نیروهای آمریکایی با این حمایت در تلاشند که «یک پایگاه نظامی از مزدوران ایجاد کنند تا حمایت مردم را به دست آورند و مدت زمان بقای خود در کشور [عراق] را افزایش دهند».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.