اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تظاهرات مردم علیه غارتگری شبه نظامیان کُرد در رقه و دیرالزور/ درخواست برای بازگشت ارتش سوریه همزمان با آتش‌زدن پرچم‌های آمریکا و فرانسه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18963
  • 28 بهمن 1397 - 11:30
تظاهرات مردم علیه غارتگری شبه نظامیان کُرد در رقه و دیرالزور/ درخواست برای بازگشت ارتش سوریه همزمان با آتش‌زدن پرچم‌های آمریکا و فرانسه + نقشه میدانی

شهروندان سوری در مناطق تحت تصرف استان های دیرالزور و رقه علیه شبه نظامیان کُرد تظاهرات گسترده ای برگزار کردند و خواستار خروج نیروهای اشغالگر خارجی از این مناطق شدند.  به گزارش اخبار جهادی، از بخش‌های مرکزی و شمالی استان‌های دیرالزور و رقه سوریه خبر می‌رسد، دور جدیدی از تظاهرات گسترده ساکنان علیه شبه نظامیان […]

شهروندان سوری در مناطق تحت تصرف استان های دیرالزور و رقه علیه شبه نظامیان کُرد تظاهرات گسترده ای برگزار کردند و خواستار خروج نیروهای اشغالگر خارجی از این مناطق شدند.

 به گزارش اخبار جهادی، از بخش‌های مرکزی و شمالی استان‌های دیرالزور و رقه سوریه خبر می‌رسد، دور جدیدی از تظاهرات گسترده ساکنان علیه شبه نظامیان کُرد و ائتلاف غربی به خصوص نیروهای اشغالگر آمریکایی آغاز شده است.براساس اطلاعات به دست آمده، اعتراض‌های مردم در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در استان‌های دیرالزور و رقه به دلیل وضعیت بد اقتصادی، کمبود مواد غذایی و بهداشتی صورت گرفته است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: ظلم و جنایت‌های شبه نظامیان کُرد در ماه‌های اخیر در این مناطق ادامه دار و تشدیده شده و همین مسئله کاسه صبر مردم را لبریز کرده است.

این منبع میدانی با بیان اینکه اعتراض‌های مردمی علیه شبه نظامیان کُرد هر روز افزایش می‌یابد، گفت: هلال احمر سوریه در ماه‌های اخیر کمک‌های زیادی را برای مردم در این محور ارسال کرده اما تمامی محموله‌ها توسط شبه نظامیان کُرد مصادر شده است.

وی با توضیح این مطلب که شبه نظامیان کُرد به بهانه‌های مختلف کمک‌های هلال احمر سوریه را به مردم تحویل نمی‌دهند، افزود: همین مسئله باعث شد تا شهروندان اعتراض‌های خود را به خیابان‌ها بکشانند و این اقدامات شبه نظامیان کُرد را به شدت محکوم کنند.

این منبع میدانی از شکل گیری هسته‌های مقاومت مردمی در برابر شبه نظامیان کُرد و ائتلاف غربی خبر داد و تصریح کرد: شهروندان معترض خواستار دخالت ارتش سوریه برای بهبود شرایط فعلی هستند.

به گزارش اخبار جهادی، شهروندان معترض تنها راه نجات خود را بازگشت نیروهای ارتش سوریه و بازپس گیری مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد می‌دانند و این مسئله در شعارهای آنان به صورت متناوب تکرار می‌شود.

از حومه جنوب شرق شهر رقه خبر می‌رسد، ساکنان روستاهای «حویجه شنان، سحلبیه، اب حماد و صفصافه» با برپایی تظاهرات گسترده نسبت به مصادره کمک‌های هلال احمر توسط شبه نظامیان کُرد اعتراض کردند.

معترضان در حالی خواستار دخالت نیروهای ارتش سوریه شدند که همزمان اشغالگری نیروهای آمریکایی و فرانسوی را محکوم و اعلام کردند عناصر خارجی باید هرچه زودتر نسبت به ترک و تخلیه مناطق اقدام کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، معترضان در استان‌های رقه و دیرالزور، پرچم‌های آمریکا و فرانسه را هم به آتش کشیدند و از سویی دیگر تهدیدهای دولت ترکیه مبنی بر اشغال مناطق شمای سوریه را محکوم کردند.

به گزارش اخبار جهادی، شهروندان معترض که دیگر تحمل جنایت نیروهای اشغالگری خارجی و شبه نظامیان کُرد را ندارند، از آمادگی خود برای طرد عناصر بیگانه و وابسته با همکاری نیروهای ارتش سوریه خبر دادند.

به گفته منابع میدانی، حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف غربی به مناطق مسکونی با بمب‌های ممنوعه (فسفری)، غارت اموال، اهانت به زنان و کودکان و… و. توسط شبه نظامیان کُرد از جمله عواملی دیگری به شمار می آیند که باعث شده مردم از دولت و ارتش سوریه درخواست کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.