اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروی دریایی سپاه به شناور موشک‌انداز جدید با سرعت ۸۰ کیلومتر مجهز شد

  • کد خبر : 18881
  • 23 بهمن 1397 - 16:43
نیروی دریایی سپاه به شناور موشک‌انداز جدید با سرعت ۸۰ کیلومتر مجهز شد

به گزارش اخبار جهادی،نخستین شناور تندرو دو بدنه(کاتاماران) نیروی دریایی سپاه با قابلیت شلیک موشک‌های کروز رونمایی شد. این شناور تندرو از نوع دوبدنه (کاتاماران) است و ۱۶ متر طول، ۵ متر عرض و ۶۵ سانتی‌متر آبخور دارد. بر روی این قایق تندرو، مقر نصب لانچر موشک‌های کروز ضدکشتی قرار گرفته که با توجه به […]

به گزارش اخبار جهادی،نخستین شناور تندرو دو بدنه(کاتاماران) نیروی دریایی سپاه با قابلیت شلیک موشک‌های کروز رونمایی شد.

این شناور تندرو از نوع دوبدنه (کاتاماران) است و ۱۶ متر طول، ۵ متر عرض و ۶۵ سانتی‌متر آبخور دارد.

بر روی این قایق تندرو، مقر نصب لانچر موشک‌های کروز ضدکشتی قرار گرفته که با توجه به ابعاد آن به نظر می‌رسد، می تواند موشک‌های کروز «ظفر» و «نصر» را برای انهدام اهداف خود حمل و شلیک کند.


جایگاه نصب لانچر موشکهای کروز

ابعاد و ظاهر این شناور تندرو، شباهت زیادی به قایق رزمی و مین ریز ۱۴M دارد که حاکی از ایجاد تغییراتی بر روی بدنه آلومینیومی این شناور است.


قایق رزمی ۱۴M

بهره گیری از دو موتور ۱۳۰۰ اسب بخاری، سرعت ۴۵ گره دریایی معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت را برای این شناور تندرو به همراه خواهد داشت.


قسمت تحتانی بدنه قایق از نوع کاتاماران

این شناور، جدیدترین شناور تندرو رزمی ایران از نوع دو بدنه (کاتاماران) است و پیش از این شناور شهید ناظری با قابلیت حمل بالگرد توسط نیروی دریایی سپاه ساخته شده بود که هم اکنون در حال اجرای ماموریت در آبهای خلیج فارس است.


شناور شهید ناظری

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.