اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال استان حجه/ نفس راحت نیروهای یمنی با خارج شدن بخش راهبردی «حرض» از شبه‌محاصره + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18814
  • 19 بهمن 1397 - 2:29
آخرین تحولات میدانی شمال استان حجه/ نفس راحت نیروهای یمنی با خارج شدن بخش راهبردی «حرض» از شبه‌محاصره + نقشه میدانی

‌نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از یک عملیات گسترده موفق شدند ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی در شمال استان حجه وارد آورند و مناطق مهمی را بازپس بگیرند. به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از شمال غرب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از یک عملیات گسترده موفق شدند ضربات مهلکی […]

‌نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از یک عملیات گسترده موفق شدند ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی در شمال استان حجه وارد آورند و مناطق مهمی را بازپس بگیرند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از شمال غرب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از یک عملیات گسترده موفق شدند ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی در شمال استان حجه وارد آورند.

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات در شمال استان حجه اشاره کرد و افزود: نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته توانستند در محور شمال شرق و جنوب شرق بخش راهبردی «حرض» پیشروی کنند.

این منبع میدانی گفت: نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با وجود حملات سنگین هوایی رژیم سعودی در منطقه مقاومت کردند و در نهایت حدود ۶ کیلومتر از مساحت اشغالی را به کنترل درآوردند.

وی از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها خبر داد و افزود: نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق در محور جنوب کوه «النار» نیز توانستند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند.

نیروهای ارتش و انصارالله در جریان این عملیات موفق شدند چند ایستگاه دفاعی مزدوران سعودی را به کنترل دربیاورند و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را هم به غنیمت بگیرند؛ سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند.

به گزارش اخبار جهادی، دهها تن از مزدوران سعودی در جریان پاکسازی مناطق اشغالی در جنوب کوه «النار» کشته و زخمی شدند؛ همزمان یگان‌های توپخانه نیز مواضع نیروهای مزدور سعودی را در این محور هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با انجام حملات غافلگیرانه موفق شدند رشته کوه‌های مشرف بر روستای «شلیله» را در جنوب کوه النار پاکسازی کنند و ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی وارد آورند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و انصارالله یمن در محور جنوب شرق بخش «حرض» هم با انجام حملات غافلگیرانه توانستند بخش وسیعی از کوه راهبردی «حصنین» را از اشغال مزدوران سعودی خارج و به کنترل دربیاورند.

درگیری‌ها در محور جنوب شرق بخش «حرض» حدود ۷ ساعت به طول انجامید و در نهایت نیروهای یمنی موفق شدند مناطق مهم دیگری از جمله «حوثله و شعب النبع» را به همراه نقاط حومه به طور کامل آزاد کنند.

گفته شده شماری زیادی از نیروهای تیپ اول مزدوران سعودی پس از متحمل شدن شکست‌های سنگین از این محور متواری شدند و دهها تن دیگر نیز در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

نیروهای یمنی در مجموع حدود ۲۴ منطقه، ایستگاه دفاعی و خاکریز را در محورهای شمالی شرق و جنوب شرق بخش مهم و حساس «حرض» آزاد کردند و در حال تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده (جنوب کوه النار و کوه حصنین) هستند.

به گزارش اخبار جهادی، با عملیات دقیق نیروهای یمنی و پاکسازی های صورت گرفته در ۴۸ ساعت گذشته، بخش راهبردی «حرض» در شمال استان حجه از شبه محاصره مزدوران سعودی خارج شد و خطر تا حدود زیادی برطرف شده است.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق «حیران و طوال» به اشغال نیروهای مزدور سعودی درآمده اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

از مناطق جنوبی استان جیزان عربستان خبر می‌رسد، نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق موفق شدند کاروانی از نظامیان رژیم سعودی را در نزدیکی کوه «مشعل» شناسایی کنند و آنان را در کمین گرفتار کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با حملات غافلگیرانه در این محور توانستند شمار زیادی از نظامیان سعودی را هدف قرار دهند و کشته و زخمی کنند؛ در حال حاضر بخش‌هایی از جنوب شرق استان جیزان عربستان در کنترل نیروهای یمنی است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.