اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحرکات مشکوک در شرق رود فرات با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای تحولات میدانی و جان‌گرفتن دوباره تروریست‌ها/ سناریوی جدید آمریکا برای حفظ بقایای داعش در عراق + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18801
  • 17 بهمن 1397 - 21:32
تحرکات مشکوک در شرق رود فرات با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای تحولات میدانی و جان‌گرفتن دوباره تروریست‌ها/ سناریوی جدید آمریکا برای حفظ بقایای داعش در عراق + نقشه میدانی

تحولات میدانی در شرق رود فرات به صورت مشکوکی در حال تغییر است و همین مسئله نشان می دهد در پشت پرده اتفاقاتی در حال وقوع است که شرایط را پیچیده تر می کند.  به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور […]

تحولات میدانی در شرق رود فرات به صورت مشکوکی در حال تغییر است و همین مسئله نشان می دهد در پشت پرده اتفاقاتی در حال وقوع است که شرایط را پیچیده تر می کند.

 به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست٬ درگیری میان شبه نظامیان کرد و بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.یک منبع میدانی به جزئیات درگیری‌ها اشاره کرد و افزود: تحولات میدانی در شرق رود فرات به صورت مشکوکی در حال تغییر است و همین مسئله نشان می‌دهد در پشت پرده اتفاقاتی در حال وقوع است که شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

این منبع میدانی با بیان این که شبه نظامیان کرد در روزهای گذشته بر بخش وسیعی از نوار ساحلی شرق رود فرات سیطره پیدا کرده بودند٬ گفت: بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در این مقطع زمانی فقط شهرک المراشده و مزارع خومه را در اشغال داشتند اما تحولات میدانی در این محور در زمانی کوتاهی ۱۸۰ درجه تغییر کرد.

شبه نظامیان دموکراتیک (آرشیو)

وی تصریح کرد: شبه نظامیان کرد ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست داشتند و در آستانه تصرف کامل نوار ساحلی شرق رود فرات بودند اما عناصر تروریستی داعش در بازه زمانی ۴۸ ساعته توانستند موازنه قدرت را به سود خود تغییر دهند و مساحت تحت اشغال را از ۹ به حدود ۳۰ کیلومتر مربع افزایش دهند.

به گزارش اخبار جهادی٬عناصرتروریستی داعش در جریان درگیری‌های ۲ روز گذشته توانستند شهرک‌های «صفافنه، الشجله، باغوز فوقانی، باغوز تحتانی، العرقوب، وادی علی و هرسه» را دوباره به اشغال در بیاوردند اما از شهرک المراشده عقب نشینی کردند.

با توجه به تغییرات میدانی صورت گرفته در نوار ساحلی شرق رود فرات٬ راه تروریست‌ها به سمت مرزهای عراق باز شده و به نظر می‌رسد ائتلاف غربی به سرکردگی دولت آمریکا به دنبال اجرای سناریوی جدید برای حفظ بقایای داعش است و تلاش می‌کنند آنان را به سمت غرب استان الانبار انتقال دهند.

به گزارش اخبار جهادی٬ تحرکات مشکوک در نوار ساحلی شرق رود فرات باعث شده یگان موشکی٬ توپخانه ای و زمینی رزمندگان عراقی به صورت دقیق وضعیت مناطق مرزی مشترک با سوریه را بررسی و رصد کنند و آماده جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش در این منطقه باشند و همزمان گروه فرماندهی استان الانبار با بالگرد از مناطق صحرایی و غربی از جمله «الکعره، بئر الواح، سد مدیسیسه، و ادی حوران و …» بازدید کردند.

شماری از نیروهای ویژه عراقی در جریان یک عملیات دقیق نفوذ در نوار ساحلی شرق رود فرات موفق شدند گروهی از عناصر تروریستی داعش را در شهرک باغور شناسایی کنند و اطلاعات را در اختیار یگان توپخانه و موشکی قرار دهند.

نیروهای عراقی

براساس اطلاعات به دست آمده٬ یگان‌های توپخانه و موشکی عراقی مستقر در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه پس از دریافت اطلاعات، مواضع و تجمع عناصر تروریستی داعش را به شدت هدف قرار دادند و شمار زیادی از آنان را کشته و زخمی کردند.

به گفته منابع میدانی٬ تروریست‌های داعش در شهرک باغور خود را برای حمله به نیروهای عراقی و نفوذ در خاک این کشور (استان الانبار) آماده می‌کردند که با واکنش به موقع روبه رو شدند و عملیات آنان قبل از شروع در نطقه خفه شد و ناکام ماند.

به گزارش اخبار جهادی٬ نیروهای امنیتی٬ ارتش و بسیج مردمی عراق در مرزهای مشترک با سوریه در آماده باش کامل هستند و تمامی تحرکات را به صورت دقیق در مناطق مرزی رصد و بررسی می‌کنند تا به هرگونه حمله‌ای واکنش قاطع نشان دهند و از نفوذ عناصر تروریستی داعش جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.