اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نگاه تردیدآمیز صهیونیستها به نبرد آینده با محور مقاومت

  • کد خبر : 18744
  • 13 بهمن 1397 - 21:53
نگاه تردیدآمیز صهیونیستها به نبرد آینده با محور مقاومت

مقامات رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که در صورت ارتکاب هرگونه حماقت علیه محور مقاومت در منطقه پاسخی سخت، دندان‌شکن و دردناک در انتظارشان خواهد بود. به گزارش اخبار جهادی، مدتی است که فاز جدیدی از تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت ـ چه حزب الله در لبنان و چه حماس و جهاد اسلامی […]

مقامات رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که در صورت ارتکاب هرگونه حماقت علیه محور مقاومت در منطقه پاسخی سخت، دندان‌شکن و دردناک در انتظارشان خواهد بود.

به گزارش اخبار جهادی، مدتی است که فاز جدیدی از تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت ـ چه حزب الله در لبنان و چه حماس و جهاد اسلامی در فلسطین ـ کلید خورده است.

مقامات مختلف صهیونیستی اعم از سیاسی و نظامی، گروه های مقاومت را به اتخاذ گزینه نظامی علیه آنها تهدید می کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با پرونده های مختلف فساد مالی دست و پنجه نرم می کند، در رأس تهدیدکنندگان علیه مقاومت قرار دارد و تلاش می کند تا از این رهگذر ضمن سرپوش نهادن بر سلسله شکست های نظامی ـ امنیتی تل آویو در برابر مقاومت، با کسب یک دستاورد سیاسی و یا میدانی، خود را در رأس هرم قدرت همچنان حفظ کند.

دیگر مقامات جنگ طلب صهیونیست نیز در مطرح کردن تهدیداتِ البته توخالی علیه مقاومت چیزی کمتر از نتانیاهو ندارند. ازجمله این مقامات می توان به «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی اشاره کرد که بارها خواستار انجام عملیات نظامی گسترده علیه مقاومت در غزه و ریشه‌کن کردن گروه هایی نظیر حماس و جهاد اسلامی شده است. تمامی این ها درحالی است که صهیونیستها تاکنون جرأت عملیاتی ساختن این تهدیدات را نکرده اند.

پاسخ مقاومت محکم‌تر از هر ضربه احتمالی

البته نکته ای که وجود دارد آن است که با توجه به تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع گروه های مقاومت اسلامی در لبنان و همچنین اراضی اشغالی فلسطین، مقامات رژیم صهیونیستی نیک می دانند که پیش از انجام هرگونه حمله احتمالی به این گروهها، می بایست خود را برای تحمل پاسخی به مراتب محکم تر و دردناک تر از تجاوز نظامی‌شان، آماده سازند.

صهیونیست ها طی سال های گذشته و به ویژه از سال ۲۰۰۶ که شکست در جنگ ۳۳ روزه را تجربه کردند و پس از آن نیز به صورت متوالی در جنگ های مختلف علیه حزب الله و گروه های مقاومت فلسطینی متحمل شکست های ننگینی شدند، به خوبی دریافته اند که استراتژی محور مقاومت برای مقابله و مواجهه با تل آویو مبتنی بر «سیلی در برابر سیلی» است و به عبارت دیگر، دوران «بزن در رو» برای تل آویو به پایان رسیده است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به خوبی به این مسأله اشاره کرده و صراحتا از آمادگی محور مقاومت برای پاسخگویی به هرگونه تجاوز نظامی احتمالی به حزب الله سخن می گوید. نصرالله در پاسخ به این سوال که شما چه زمانی تشخیص می‌دهید که اسرائیل قصد عملیات محدود یا جنگی فراگیر دارد، گفت: «ما همیشه آماده این احتمالات هستیم. نشانه‌ها روشن است. در چنین وضعی ممکن است نتانیاهو بخواهد خود را قهرمان جلوه دهد و برای فرار از اتهامات فساد، ممکن است وضعیت را به سوی جنگ پیش ببرد با این هدف که نشان دهد او مسئول یا وزیر دفاع محکمی است.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهارات خود در گفتگو با شبکه لبنانی المیادین که پایان بخش سکوت استراتژیک سه ماهه‌اش بود، تصریح کرد: «ممکن است بنیامین نتانیاهو در این ماه‌ها دچار اشتباهاتی شود اما ما و کل محور مقاومت برای همه احتمالات آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها باید متوجه باشند که نتانیاهو ممکن است دچار اشتباهاتی شود. مقاومت و کل محور مقاومت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند».

تجاوز نظامی به مثابه ناامنی در سراسر اراضی اشغالی

قدرت دفاعی و موشکی گروه های مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین امروز به درجه ای رسیده است که درصورت ارتکاب هرگونه حماقت توسط مقامات رژیم صهیونیستی، این گروه های مقاومت خواهند بود که ابتکار عمل را به دست خواهند گرفت و تمامی نقاط واقع در اراضی اشغالی را برای صهیونیستها ناامن خواهند کرد. این همان چیزی است که البته فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی نیز نسبت بدان هشدارهای لازم را به مقامات سیاسی داده اند.

در همین راستا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تأکید می کند: «یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی گفت در جنگ آینده اگر رخ بدهد دیگر مثل گذشته نیست که در مرز بجنگید و در تل‌آویو در کافی‌شاب چای بنوشید، باید در کل اسرائیل بجنگید». بنابراین، پر واضح است که حتی فرماندهان و مسئولان نظامی رده بالای صهیونیستی نیز به قدرت موشکی فوق العاده مقاومت واقف بوده و به خوبی می دانند که دامنه جغرافیایی پاسخگویی مقاومت به حملات احتمالی آنها به یک یا چند منطقه محدود و محصور نمی شود.

درحال حاضر زرادخانه موشکی حزب الله ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد که برخی از آنان موشک های هوشمند هستند که با دقت کامل به اهداف مورد نظر اصابت می کنند و میزان خطای آنها کمتر از ۲ درصد است. این درحالی است که اخیرا نیز دبیرکل حزب الله لبنان از برخورداری خود از موشک های نقطه زن پرده برداشت تا بار دیگر نوعی از ترس و هراس را بر صفوف صهیونیست ها حاکم سازد و آنها را در اتخاذ هرگونه تصمیم احمقانه علیه مقاومت، به تفکر وادارد.

نشریه آمریکایی درباره قدرت مقاومت چه گفت؟

چندی پیش بود که نشریه «آتلانتیک» آمریکا هشدار داد که حزب‌الله لبنان بیش از هر زمان دیگری برای وارد کردن خسارات به اسرائیل آماده است. این نشریه آمریکایی یادآور شد، سلاح‌های حزب‌الله توسعه یافته و از دقت کافی برخوردار شده است‎ پس این حزب قادر به حمله به «زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی اسرائیل» است.

در همین راستا، آتلانتیک به‌نقل از «الحاج محمد» از رزمندگان حزب‌الله در جنگ «تموز» (معروف به جنگ ۳۳روزه)، نوشت: قواعد بازی از سال ۲۰۰۶ تا امروز کاملاً تغییر کرده است. ما این‌بار اهداف‌مان را از پیش انتخاب کرده‌ایم و با بارانی از موشک‌هایی با دقت نقطه‌زنی حمله خواهیم کرد». این نشریه هشدار داد، حملات اسرائیل علیه حزب‌الله در سوریه ممکن است فتیله‌های جنگ را شعله‌ور سازد.

ضعف و ناکارآمدی سامانه موشکی «گنبد آهنین»

علاوه بر آنچه که گفته شد، در کنار افزایش قدرت نظامی و موشکی مقاومت، به همان میزان سامانه موشکی طرف مقابل یعنی رژیم صهیونیستی دچار ضعف و سستی است و این مسأله نیز خود به تنهایی یکی از عوامل تغییر دهنده سناریوهای متحمل برای جنگ احتمالی آینده است.

روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی با اشاره به اخباری که از فعالیت این سیستم دفاع موشکی به دست آورده نوشت: این سیستم در یک بازه زمانی کوتاه ۷ موشک پرتاب شده از سوی حماس را سرنگون کرده اما دست کم در ۱۱ مورد نتوانسته این موشک‌ها را ردیابی کند. گاردین به نقل از یکی از کارشناسان نزدیک به این پروژه نوشت، این سیستم ممکن است در آینده موفقیت‌هایی داشته ‌باشد اما فعلا با محدودیت‌هایی روبه‌روست که کارایی آن را زیر سوال می برد.

از سوی دیگر روزنامه لوفیگارو در گزارشی درباره سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین با اشاره به اینکه هر بار رهگیری موشک های دشمن با این سامانه پنجاه هزار دلار هزینه دارد، نوشت: با این حال این سامانه  در برابر موشک های جنبش حزب الله کارایی ندارد.

لوفیگارو افزود: این سامانه فقط می تواند موشک های حمله برنده را تا شعاع ۷۵ کیلومتری رهگیری کند و بر این اساس نمی تواند از مناطق نزدیک محل شلیک دفاع کند. به همین علت این سامانه در برابر حمله موشکی احتمالی حزب الله کارایی ندارد. این جنبش با ظرفیت افزون بر شصت هزار راکت وموشک های قوی می تواند کل سامانه دفاع موشکی اسراییل را بر باد دهد.

بر اساس آنچه که گفته شد، بدون شک اگر صهیونیستها در صدد اجرایی ساختن تهدیدات خود علیه مقاومت برآیند، این محور مقاومت خواهد بود که دست برتر را در هرگونه نبرد نظامی آینده خواهد داشت و سیلی محکمی را به تل آویو خواهد زد.

انتهای پیام/

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.