اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله هوایی به سوریه

  • کد خبر : 18650
  • 01 بهمن 1397 - 15:26
بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله هوایی به سوریه

ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به تجاوز هوایی بامداد امروز به سوریه، مدعی شد که این حمله در واکنش به سومین تلاش ایران برای حمله به جولان اشغالی بوده است. به گزارش اخبار جهادی، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با اذعان صریح و کم‌سابقه به تهاجم هوایی علیه اهدافی در سوریه، مدعی شد که این اهداف […]

ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به تجاوز هوایی بامداد امروز به سوریه، مدعی شد که این حمله در واکنش به سومین تلاش ایران برای حمله به جولان اشغالی بوده است.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با اذعان صریح و کم‌سابقه به تهاجم هوایی علیه اهدافی در سوریه، مدعی شد که این اهداف متعلق به ایران بوده است.

ارتش رژیم اسرائیل با صدور بیانیه‌ای درباره تجاوز بامدادی امروز علیه فرودگاه بین‌المللی دمشق، با بیان اینکه این حمله در واکنش به ورود موشک سرگردان به حریم هوایی جولان اشغالی در روز یکشنبه بود، ادعا کرد که موشک مذکور ایرانی بوده است.

در این بیانیه آمده است: «ما حمله به نیروهای ایرانی در خاک سوریه را آغاز کردیم. ما به نیروهای مسلح سوری درباره هرگونه تلاشی برای صدمه رساندن به نیروهای اسرائیلی یا قلمرو آن هشدار می‌دهیم».

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» در بیانیه ارتش اسرائیل ادعا شده است که موشک ایرانی از منطقه‌ای شلیک شده که روس‌ها وعده داده بودند هیچ نیروی تحت حمایت تهران در آن منطقه حضور نخواهد داشت.

«رونِن مانلیس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه با ادعای اینکه این سومین بار طی یک سال اخیر بود که ایران تلاش کرد به اسرائیل حمله کند، گفت: «ایران در حال سوءاستفاده از سوریه است و سوریه است که بهای سنگینی برای تسهیل اقدامات ایران پرداخت می‌کند».

مانلیس در تشریح این حمله گفت، جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به اهداف نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت ایران از جمله انبارهای ذخیره سلاح و یک اردوگاه آموزشی در فرودگاه بین‌المللی دمشق حمله کردند.

وی افزود: «در زمان حمله، ده‌ها موشک سطح به هوای سوری شلیک شد که به تبع آن (جنگنده‌های اسرائیل) چند آتشبار پدافند هوایی این کشور را هدف قرار دادند».

این نظامی صهیونیست درباره موشک سرگردان شلیک شده به بلندی‌های جولان اشغالی مدعی شد: «آن موشکی نبود که خودبه‌خود و تصادفی (به سمت ما) شلیک شود. آنها از فرصتی که دیروز پیش آمد استفاده کردند تا آن (موشک) را به سمت شمال بلندی‌های جولان شلیک کنند تا به اهداف نظامی برخورد کند».

بامداد امروز دوشنبه (اول بهمن) رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند. دقایقی بعد، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است.

وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه پدافند هوایی ارتش سوریه ۳۰ موشک متجاوز صهیونیستی را سرنگون کرده است، گفت که جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به این کشور حمله کردند (+). شبکه راشا تودی گزارش داد حملات رژیم صهیونیستی به دمشق حدود سی دقیقه طول کشیده است.

این حمله جدید در حالی است که رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه نیز قصد داشت مواضعی در جنوب سوریه را از طریق حملات هوایی مورد هدف قرار دهد اما پدافند هوایی سوریه همه این حملات را دفع کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.