اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سودان یک ماه پس از تظاهرات گسترده مردمی/ عمرالبشیر: قدرت را به ارتش واگذار می‌کنم/ کشاندن مردم به خیابان‌ها توطئه است + عکس

  • کد خبر : 18609
  • 28 دی 1397 - 12:11
سودان یک ماه پس از تظاهرات گسترده مردمی/ عمرالبشیر: قدرت را به ارتش واگذار می‌کنم/ کشاندن مردم به خیابان‌ها توطئه است + عکس

خبرها از شهرهای مختلف سودان حاکیست اعتراص مردم به وضعیت بد اقتصادی ادامه دارد و مردم خواهان کناره گیری رئیس جمهور از قدرت هستند.  اخبار جهادی، خبرها از کشور سودان حاکیست، مردم از یک ماه قبل در اعتراض به وضعیت گرانی و معیشتی به خیابان‌ها آمده‌اند و تظاهرات‌های گسترده‌ای را در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند.براساس آخرین اخبار […]

خبرها از شهرهای مختلف سودان حاکیست اعتراص مردم به وضعیت بد اقتصادی ادامه دارد و مردم خواهان کناره گیری رئیس جمهور از قدرت هستند.

 اخبار جهادی، خبرها از کشور سودان حاکیست، مردم از یک ماه قبل در اعتراض به وضعیت گرانی و معیشتی به خیابان‌ها آمده‌اند و تظاهرات‌های گسترده‌ای را در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند.براساس آخرین اخبار به دست آمده، افزایش قیمت نان و غلات، کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید از دلایل اصلی اعتراض‌های مردمی در سودان است و در روزهای گذشته شعارها بیشتر علیه عمرالبشیر رئیس جمهور سودان بوده و تندتر شده است.

به گفته منابع میدانی، بیشترین اعتراض‌ها و تظاهرات علیه رئیس جمهور سودان در شهرهای مهم از جمله خارطوم (پایتخت) و ام درمان صورت گرفته است و مردم خواستار استعفای عمرالبشیر شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، بخشی از معترضان در شهر خارطوم با خروج از مساجد، تظاهرات خود را آغاز می‌کنند و علیه مقامات دولتی به خصوص رئیس جمهور سودان شعار می‌دهند و خواهان کناره گیری وی از قدرت هستند.

گفته شده، گروه‌های معارض سودانی با برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستند هر جمعه را به اسم و عنوان خاص اعتراضی نام گذاری کنند و تعداد بیشتری از مردم را به خیابان‌ها بکشانند و فشارها را علیه عمرالبشیر افزایش دهند.

همزمان با اعتراض‌های مردمی و گسترده‌شدن تظاهرات‌ها، نیروهای امنیتی و پلیس هم به خیابان‌ها آمده‌اند و با شلیک گاز اشک آور تلاش می‌کنند معترضان را در مناطق مختلف متفرق کنند.

به گزارش اخبار جهادی، یک ماه از تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف سودان می‌گذرد و آمار دقیق از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان منتشر نشده است اما برخی منابع میدانی از جان باختن و زخمی شدند ۴۸ تن خبر داده‌اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از تظاهرات‌کنندگان در شهر خارطوم تلاش کردند به سمت پارلمان حرکت کنند اما در نهایت با شلیک گاز اشک‌آور متفرق شدند و نیروهای امنیتی و پلیس هم خیابان‌های منتهی به مجلس را مسدود کردند.

نیروهای امنیتی به مقر یکی از احزاب معارض سودانی هجوم آوردند و چند تن از رهبران معارض را بازداشت کردند؛ در لیست دستگیر شدگان نام «فاروق ابوعیسی» رئیس ائتلاف تجمع ملی، «وجدی علاوه و هیثم تاج السر» از رهبران حزب البعث سودان دیده می‌شود.

به گفته منابع میدانی، اگرچه عمرالبشیر در جمع گروهی از طرفدارانش در پایتخت سخنرانی کرد تا در برابر معترضان قدرت نمایی کند اما در عین حال وی اعلام کرده که حاضر است از قدرت کنار برود و پست ریاست جمهوری را به ارتش این کشور تحویل دهد.

به گزارش اخبار جهادی، عمرالبشیر اعتراض‌ها را در شهرهای مختلف سودان سازماندهی شده دانسته و اعلان کرده که مواضع وی باعث شده تا برخی کشورهای منطقه برای حفظ منافع خود علیه او توطئه کنند و درصدد ساقط شدن دولت سودان برآیند.

۲۲ حزب معارض از عمرالبشیر درخواست کرده اند که تدابیر جدی و سریعی را برای حل بحران اقتصادی کشور اتخاذ کند و یکی از بندهای پیشنهادی آنان تشکیل یک مجلس انتقالی برای کنترل وضعیت است.

تظاهرات در شهرهای مختلف سودان به ویژه در شهر خارطوم از اواخر آذرماه امسال به اوج رسیده و در برخی مناطق هم حالت فوق العاده اعلام شده و برخی از دستگاه‌های دولتی و مدارس هم تعطیل شده اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.