اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا صهیونیست‌ها بهار آینده حمله می‌کنند؟

  • کد خبر : 18573
  • 25 دی 1397 - 18:06
آیا صهیونیست‌ها بهار آینده حمله می‌کنند؟

تحولات میان حزب الله و رژیم صهیونیستی روند پرشتابی پیدا کرده و همین موضوع سبب شده است که برخی از وقوع جنگ در آینده نزدیک سخن بگویند. به گزارش اخبار جهادی، اخیراً تحرکات رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان تشدید شده و این موضوع سبب شده است که برخی تحلیلگران از قریب الوقوع بودن جنگ میان حزب الله و […]

تحولات میان حزب الله و رژیم صهیونیستی روند پرشتابی پیدا کرده و همین موضوع سبب شده است که برخی از وقوع جنگ در آینده نزدیک سخن بگویند.

به گزارش اخبار جهادی، اخیراً تحرکات رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان تشدید شده و این موضوع سبب شده است که برخی تحلیلگران از قریب الوقوع بودن جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی خبر بدهند. اما از سوی دیگر حزب الله لبنان به دقت تحرکات صهیونیست‌ها را زیر نظر دارد و آماده مقابله با هر ماجراجویی احتمالی تل آویو است.

النشره به نقل از یک مسئول عالی رتبه لبنانی حمله احتمالی اسرائیل را در بهار آینده دانست.

این مسئول لبنانی اعلام کرد: حزب الله از نظر لجستیکی و نظامی آماده مقابله با صهیونیستهاست. حزب الله به دقت تحرکات آنها را زیر نظر دارد و آماده مقابله با حمله رژیم صهیونیستی است. حزب الله هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد و به عبارت دیگر در حالت جنگی قرار دارد و برنامه‌های لازم برای مقابله دارد و رزمندگان را از نظر روحی و نظامی برای آنچه صهیونیست‌ها تدارک دیده‌اند، آماده کرده است.

این مسئول لبنانی بیان کرد: آنچه اسرائیل انجام می‌دهد از عملیات موسوم به سپر شمال گرفته تا از سرگیری دیوار سیمانی در نزدیک به خط آبی در روبروی شهرک العدیسه در واقع مقدمه‌ای برای جنگ احتمالی است.

حزب الله با خونسردی تمام با تهدیدات اسرائیل برخورد می‌کند و احتمال جنگ را بعید نمی‌داند. سیکنالهایی از سوی غربی‌ها به مقامات رسمی لبنان رسیده که حاکی از چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان است اما روس‌ها به اسرائیلی‌ها درباره حمله به حزب الله و جنگ علیه لبنان هشدار دادند.

مسئول عالی رتبه لبنانی به دودستگی صهیونیست‌ها در قبال جنگ ضد لبنان اشاره کرده و در ادامه گفت: در عین حال نتانیاهو به حمایت آمریکا و چشم پوشی روس‌ها و حمایت اعراب علیه حزب الله امید بسته است.

این در حالی است که اسحاق بریک که چهارشنبه گذشته از مقامش به عنوان «مأمور پیگیری شکایت نظامیان» بازنشسته شد، در گفتگو با سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم، گفت: کاهش تعداد اردوهای نظامی، کم شدن زمان خدمت سربازی مردان باعث ایجاد شکاف میان مأموریت نظامیان و تعداد نیروها شده است که غیر قابل ترمیم است.

وی ادامه داد: اشتباه فاحش را گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل زمانی مرتکب شد که وی تمرکز بر روی مسائل مدیریتی، نظارتی و پیگیری فعالیت‌های می‌دانی جنگ را رها کرد. فرماندهان بلندپایه اسرائیل از جمله چند سرتیپ به من اعلام کردند که شرایط ارتش بسیار اسفناک است اما آنها می‌ترسند، این سخنان را به صورت علنی بر زبان بیاورند.

این سرلشکر بازنشسته ارتش صهیونیست‌ها اعتراف کرد: اگر اکنون جنگی پیش آید، خسارت و شکست ما، قابل مقایسه با جنگ سال ۱۹۷۳ (جنگ اکتبر مصر و اسرائیل) نخواهد بود.

بریک خاطرنشان کرد: جنگ آینده اسرائیل در چهار جبهه است و کرانه باختری رود اردن یک آتشفشان خاموشی است که تا الان به صورت حقیقی فعال نشده است، اما در صورت فعالیت واقعی آن، دیگر جبهه‌ها را نیز تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

این افسر بلندپایه پیشین ارتش تل آویو چندی پیش هم گفته بود: فرماندهان و افسران ارتش اقدام به گمراه کردن افکار عمومی درباره آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ می‌کنند. ارتش از ضعف و کمبودهای زیادی رنج می‌برد، اما فرماندهان نظامی اسرائیل واقعیت‌ها را پنهان می‌کنند، ما در ارتش دچار بحران شدید در نیروی انسانی، ذخیره سازی سلاح و مهمات و تعمیر ادوات نظامی چون تانک و نفربر هستیم.

هنگامی که افسر کارکشته صهیونیست از ضعف ارتش تل آویو پرده برداشت

این نخستین باری نیست که این افسر کارکشته صهیونیستی، ضعف مفرط ارتش تل آویو را فاش می‌کند، وی آگوست (مرداد / شهریور) گذشته نیز در گزارشی رسمی به فرماندهان ارتش صهیونیستی بر عدم آمادگی ارتش تل آویو برای جنگ احتمالی در آینده تاکید کرده بود.

آیزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گزارش بریک را نپذیرفت و همین امر موجب درگیری لفظی میان دو طرف در رسانه‌های صهیونیستی شد.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از «یووال اشتاینس» وزیر انرژی این رژیم اعلام کرد: «موشک های حزب الله ممکن است که کل اسرائیل را هدف قرار دهد. صهیونیست‌ها، حزب الله را دشمن بسیار خطرناک و بسیار مجرب می دانند».

پایگاه صهیونیستی «والا» با اشاره به دقت بالای موشک‌های حزب الله لبنان می‌نویسد: «حزب الله توان هدف قرار دادن اهداف و تأسیسات حساس و مهم اسرائیل را دارد و جنگ ۲۰۰۶ در مقایسه به جنگ بعدی به مثابه تفریح است».

«دنی روبین اشتاین» از شخصیت‌های رسانه‌ای اسرائیلی هم گفت: «حسن نصرالله شخصیتی بزرگ دارد. جمال عبدالناصر به مدت ۶ روز در جنگ ایستادگی کرد اما حسن نصرالله به مدت چهار هفته اسرائیلی‌ها را در پناهگاه نگه داشت.

«تامیر یدعی» فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: «حزب الله توانایی دارد که عمق سرزمین‌های اسرائیلی را به صورت انبوه موشکباران کند. سال ۲۰۱۹ سالی سخت و پیچیده برای اسرائیل است چراکه در برابر چالش‌های بزرگی قرار می‌گیرد. در کنار آنچه ما از دشمن در گذشته می‌دانستیم، امروز واقعیت ژئواستراتژیک جدیدی نیز وجود دارد که برای اسرائیل چالش و تهدید جدیدی است. من منظورم سلاح‌های معروف نیست، بلکه از قدرت روبه افزایش حزب الله حرف می زنم. حزب الله حالا زرادخانه‌ای دارد که در آن موشک‌های با دقت بالا نگهداری می‌کند و با این موشک‌ها می‌تواند همه نقاط اسرائیل را به صورت گسترده و انبوه موشکباران کند».

این در حالی است که طبق گزارش رسانه‌ها؛ براساس برآوردهای استراتژیک اسرائیلی‌ها در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ دشمن اول رژیم صهیونیستی حزب الله است و این برآورد گویا همه چیز است. هر عرب و کشور عربی باید از خود بپرسد که چه زمانی اسرائیل یاغی و عربده کش و اوباش طرح تخلیه ساکنان شهرک‌های مرزی را دست بررسی داشته است؟ این رژیم از طرح تخلیه ۲۲ شهرک نشین در شمال فلسطین اشغالی در صورت وقوع جنگ با حزب الله خبر داده است.

واقعیت آن است که زمانی که صهیونیست‌ها با آسودگی خیال به سر می‌بردند و هر گاه می‌خواستند تا بیروت به پیش می‌آمدند سپری شده است. آنچه هم اکنون به یک واقعیت مسلم تبدیل شده؛ تقویت روزافزون مقاومت لبنان از یکسو و وحشت مقامات صهیونیست از سوی دیگر است.

گیورا آیلند ژنرال صهیونیست اذعان کرد: جنگ آتی با حزب الله همانند جنگ سال ۲۰۰۶ نخواهد بود و ضربه مهلکی به اسرائیل وارد خواهد شد زیرا حزب الله توان جنگی و تاکتیک‌های جنگی خود را در سطح مطلوبی قرار داده و بهتر از اسرائیل کار کرده است. ارتش اسرائیل موفق به پیروزی و شکست دادن حزب الله نخواهد شد مگر اینکه تغییرات راهبردی انجام دهد و توان بازدارندگی خود را بهبود بخشد. چالش بزرگی که وجود دارد مربوط به تغییر ماهیت جنگهاست. پس از جنگ اکتبر ۱۹۷۳ اوضاع به گونه‌ای دیگر بوده است و بخش طراحی عملیات نظامی باید شیوه کلاسیک خود را تغییر دهد.

قدر مسلم آن است که جبهه میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان آبستن تحولات بسیار است. این در شرایطی است که تحرکات آمریکایی‌ها نیز تشدید شده است.

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.