اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

توافق کُردهای تحت حمایت آمریکا با داعش در شرق سوریه

  • کد خبر : 18629
  • 29 دی 1397 - 13:21
توافق کُردهای تحت حمایت آمریکا با داعش در شرق سوریه

یک شبکه خبری اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با عناصر داعش در استان دیرالزور به توافق دست یافته‌اند. به گزارش اخبار جهادی، منابع خبری امروز شنبه اعلام کردند که ۳۵ اتوبوس متعلق به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (تحت الحمایه آمریکا) وارد مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش […]

یک شبکه خبری اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با عناصر داعش در استان دیرالزور به توافق دست یافته‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، منابع خبری امروز شنبه اعلام کردند که ۳۵ اتوبوس متعلق به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (تحت الحمایه آمریکا) وارد مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در شرق سوریه شدند.

شبکه خبری «اسکای نیوز» به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی گزارش داد که این اتوبوسها پس از توافق بین داعش و شبه‌نظامیان کُرد وارد شهرکهای «السوسه، المراشده، الباغوز و السفافنه» واقع در شرق دیرالزور شدند.

اسکای نیوز می‌گوید که هدف از ورود این اتوبوسها، انتقال عناصر داعش و خانواده‌هایشان از این منطقه به سمت صحرای سوریه در دیرالزور است.
عناصر داعش در یک محدوده کوچک که از شهرک «هجین» تا السوسه، الباغوز و چند روستای دیگر در رود فرات امتداد دارد، متمرکز بودند.

بنا بر این گزارش، در این منطقه بیش از ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان محاصره شده حضور داشتند که در میان آنان شمار زیادی از آوارگان عراقی حضور دارند.

در همین ارتباط، «طلال سلو» سخنگوی پیشین و جدا شده از نیروهای دموکراتیک سوریه اواخر آذر ماه ۱۳۹۶ پس از تسلط این گروه بر شهر رقه گفته بود که هزاران نفر از عناصر داعش با یک توافق پنهانی که با موافقت واشنگتن انجام شد، شهر رقه را ترک کردند.

سلو اعلام کرد که شمار عناصر داعشی که به آنان اجازه داده شد، رقه را ترک کنند، بسیار بیشتر از آن چیزی بود که گفته شد و «آنچه درباره نبرد پایانی گفته شد، تخیل محض بود و هدف از آن دور نگاه داشتن خبرنگاران بود تا عملیات انتقال [عناصر داعش] به پایان برسد».

البته منابع خبری در همان زمان انتقال داعش اعلام کرده بودند که صف کاروان داعش ۷ کیلومتر بود و شامل ۵۰ کامیون، ۱۳ اتوبوس و ۱۰۰ خودروی وابسته به این گروه بود که در حال ترک رقه بودند.

عناصر داعش پس از خروج از رقه، به مناطق تحت اشغال خود در اطراف دیرالزور رفتند تا در آن منطقه با ارتش سوریه بجنگند.

البته همکاری داعش با کُردهای تحت حمایت آمریکا پیش از این مسئله نیز وجود داشت؛ به گونه‌ای که داعش اوایل آبان ۱۳۹۶ کنترل میادین مهم نفتی را در اختیار کُردها قرار داد.

در آن زمان، ارتش سوریه فاصله زیادی با این میادین نفتی، به ویژه میدان نفتی «العمر» -بزرگترین میدان نفتی سوریه- نداشت و نیروهای کُرد که فاصله بیشتری با آن داشتند، توانستند بر این چاه مسلط شوند.

منابع خبری با اشاره به توافقهای پیاپی آمریکا و کردهای تحت حمایت این کشور با داعش، پیش‌بینی کرده بوند که چنین توافقهایی باز هم ادامه خواهد داشت.

در حالی چنین اخباری از توافق بین کُردها و داعش بارها منتشر شده است، که نیروهای دموکراتیک و ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی هستند که با داعش مبارزه می‌کنند.

گفتنی است که داعش نفسهای آخر خود را در دیرالزور سوریه می‌کشید و بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که آمریکا در پی  احیای داعش است و تصمیم خروج نظامیان آمریکایی که صرفا تا کنون جنبه تبلیغاتی داشته و عملی نشده است، در راستای قدرتمند کردن داعش است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.