اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله عناصر مسلح تحت حمایت امارات به کاخ معاشیق در عدن

  • کد خبر : 13894
  • 28 بهمن 1396 - 20:19
حمله عناصر مسلح تحت حمایت امارات به کاخ معاشیق در عدن

منابع محلی یمنی در عدن از حمله مجدد نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن به کاخ المعاشیق خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی، منابع آگاه در جنوب یمن اعلام کردند که عناصر مسلح وابسته به «شورای انتقالی جنوب» یمن تحت حمایت امارات به کاخ «المعاشیق» شهر عدن که در آن مسئولان محلی و نظامی وابسته به […]

منابع محلی یمنی در عدن از حمله مجدد نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن به کاخ المعاشیق خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی، منابع آگاه در جنوب یمن اعلام کردند که عناصر مسلح وابسته به «شورای انتقالی جنوب» یمن تحت حمایت امارات به کاخ «المعاشیق» شهر عدن که در آن مسئولان محلی و نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان، حمله کردند.

به گفته منابع آگاه، عناصر وابسته به «شورای انتقالی جنوب» یمن به محض سفر «احمد عبید بن دغر» نخست وزیر دولت مستعفی این کشور به عربستان، به سمت کاخ المعاشیق حرکت کردند و بر این کاخ که مقر دولت بن دغر است، تسلط یافته‎اند.

منابع محلی تاکید کردند که عناصر وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، تعدادی از وزراء و فرماندهان نظامی دولت بن دغر را که در کاخ المعاشیق حضور دارند، بازداشت کردند.

از سوی دیگر، یک منبع بلندپایه وابسته به دولت بن دغر، شورای انتقالی جنوب یمن به ریاست «عیدروس الزبیدی» را به تلاش برای ناامنی شهر عدن متهم کرد تا به دولت مستعفی برای اجرای مطالبات و طرح‌های امارات فشار وارد شود.

یک منبع نزدیک به شورای انتقالی جنوب یمن در توجیه حملات خود به کاخ معاشیق گفت که عناصر مسلح آن در صورتی که دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به مطالبات شورای انتقالی جنوب که پس از درگیری‌های خونین ژانویه گذشته با اجرای آن متعهد شده بود، پایبند نباشد، بار درگیر به عدن حمله خواهند کرد.

اگرچه درگیری مسلحانه میان نیروهای اماراتی و سعودی در جنوب یمن کاهش پیدا کرده، اما تنش و کشمکش میان دو طرف همچنان وجود دارد.

منابع محلی یمن می‌گویند که نیروهای امنیتی استان «الضالع» واقع در جنوب یمن وابسته به دولت مستعفی یمن که تحت نظر عربستان قرار دارد، اخیرا ۶۶ نفر از افسران بلندپایه گارد رئیس جمهور مستعفی یمن طرفدار علی عبدالله صالح را که زیر نظر امارات قرار دارند، دستگیر کردند.

از سوی دیگر، امارات تهدید کرد که در صورت عدم آزادی ۶۶ افسر بلندپایه، پایگاه های عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی را هدف قرار می دهد.

منابع محلی جنوب یمن می گویند که نیروهای اماراتی در عدن و رئیس شورای انتقالی جنوب یمن خواستار آزادی این افراد شدند.

امارات اخیرا تهدید کرد که در صورت عدم موافقت با آزادی افراد بازداشت شده، جنگنده‎های آن مجبور به حمله به مواضع عناصر طرفدار عبدربه منصور هادی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، ۶۶ افسر بلندپایه گارد ریاست جمهوری یمن قصد عبور از استان ضالع به عدن را داشتند تا خود را به پادگان متعلق به «طارق صالح» برادر زاده علی عبدالله صالح برسانند.

تنش میان عربستان و امارات دو هفته قبل در جنوب یمن به‌ویژه عدن شکل مسلحانه به خود گرفته بود و هفته گذشته نیز به آرامش شکننده‎ای بازگشت. شبه‌نظامیان وابسته به «شورای انتقالی جنوب» تحت حمایت امارات حدود ۱۵ روز گذشته به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی (مورد حمایت عربستان) حمله و حتی کاخ ریاست جمهوری را نیز محاصره کردند(جزئیات بیشتر).

درگیری مسلحانه نیروهای وابسته به امارات و عربستان در عدن که ده‎ها کشته و زخمی بر جای گذاشته بود، با ایفای نقش میانجی‎گری ائتلاف سعودی و صدور بیانیه‎ای، مانع بروز درگیری بیشتر و در نتیجه بازگشت آرامش به عدن شده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.