اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادامه پیشروی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در مرزهای مشترک با عربستان/ انهدام تجهیزات نظامی آمریکایی در شمال استان الحجه + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 16402
  • 11 شهریور 1397 - 21:15
ادامه پیشروی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در مرزهای مشترک با عربستان/ انهدام تجهیزات نظامی آمریکایی در شمال استان الحجه + نقشه میدانی و تصاویر

عملیات گسترده نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای باز پس گیری گذرگاه «الطوال» در شمال استان حجه و مرزهای مشترک با عربستان ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی،تازه ترین خبرها از تحولات میدانی شمال غرب یمن حاکیست، عملیات گسترده نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای باز پس گیری گذرگاه «الطوال» در شمال استان حجه و […]

عملیات گسترده نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای باز پس گیری گذرگاه «الطوال» در شمال استان حجه و مرزهای مشترک با عربستان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی،تازه ترین خبرها از تحولات میدانی شمال غرب یمن حاکیست، عملیات گسترده نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای باز پس گیری گذرگاه «الطوال» در شمال استان حجه و مرزهای مشترک با عربستان ادامه دارد.
براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیرهای سنگین و نفس گیر موفق شدند چند پایگاه نیروهای شورشی را به کنترل دربیاورند؛ این پایگاه ها توسط رژیم آل سعود به انواع تجهیزات نطامی مجهز شده بود.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در جریان درگیری ها برای پاکسازی این پایگاه ها موفق شدند مقادیر زیادی تجهیزات سبک و سنگین نظامی ساخت کشورهای آمریکا و چین را منهدم کنند.
این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی به نزدیکی گذرگاه «طوال» در مرزهای مشترک با استان جیزان عربستان رسیده اند، افزود: نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله درصدد هستند ارتفاعات منطقه را بازپس بگیرند تا بر گذرگاه اشراف کامل پیدا کنند.

به گزارش اخبار جهادی، صدها تن از نیروهای شورشی با پشتیبانی جنگنده های رژیم آل سعود، حملاتی را از سمت استان جیزان و مناطق مرزی مشترک برای دور کردن نیروهای یمنی از گذرگاه «طوال» انجام دادند.
نیروهای یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات هوایی در مقابل نیروهای شورشی مقاومت کردند و اشراف کامل آنان بر منطقه باعث شد، پیشروی ها پس از ۵ ساعت درگیری سنگین، متوقف شود.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در ادامه عملیات معکوسی را انجام دادند و توانستند نیروهای شورشی را در منطقه زمین گیر کنند و آنان را به سمت گذرگاه «طوال» مجبور به عقب نشینی کنند.
نیروهای یمنی در جریان درگیری ها حدود ۴۰ تن از نیروهای شورشی را کشته و زخمی کردند؛ ۳ خودروی نظامی نیروهای شورشی هم در این درگیری ها هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.
به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در جریان درگیری ها یک پهپاد شناسایی نیروهای شورشی را هم هدف قرار دادند و منهدم کردند؛ این پهپاد ساخت کشور چین و از مُدل CH-۴  است.

از محور مرکزی منطقه «حیران» و جنوب غرب بخش «حرض» در شمال غرب استان الحجه خبر می رسد، درگیری سنگین میان نیروهای یمنی و نیروهای شورشی همچنان در جریان است و مناطق میان طرفین دست به دست می شود.
اگر منطقه حیران سقوط کند، نیروهای یمنی در منطقه «حرض» از سه محور محاصره می‌شوند؛ ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی با کمک نیروهای شورشی در تلاش است مناطق شمال غرب و شمال استان حجه را به طور کامل اشغال و به استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) نفوذ کند.

در حال حاضر، بخش هایی از شمال غرب و شمال استان حجه از جمله «صحرای میدی، بندر میدی، حومه جنوب گذرگاه طوال و بخش های غربی و مرکزی حیران» تحت اشغال نیروهای شورشی است.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.