اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات تحویل ۵۰ موشک مجهز به کلاهک‌های شیمیایی به گروه‌های تروریستی توسط متخصصان فرانسوی

  • کد خبر : 17878
  • 09 آذر 1397 - 12:31
جزئیات تحویل ۵۰ موشک مجهز به کلاهک‌های شیمیایی به گروه‌های تروریستی توسط متخصصان فرانسوی

گروه‌های تروریستی به طورکامل با عناصر تروریستی رسانه‌ای موسوم به کلاه سفیدها هماهنگ شده‌اند و حملات موشکی و خمپاره‌ای به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه را در شرق استان ادلب آغاز کرده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از شمال سوریه حاکیست، عناصر گروهک تروریستی موسوم به «حراس الدین» از مناطق اشغالی در حومه شهر راهبردی […]

گروه‌های تروریستی به طورکامل با عناصر تروریستی رسانه‌ای موسوم به کلاه سفیدها هماهنگ شده‌اند و حملات موشکی و خمپاره‌ای به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه را در شرق استان ادلب آغاز کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از شمال سوریه حاکیست، عناصر گروهک تروریستی موسوم به «حراس الدین» از مناطق اشغالی در حومه شهر راهبردی «مورک» در شمال استان حماه به مواضع نیروهای ارتش سوریه حمله کردند.

براساس اخبار به دست آمده، ایستگاه دفاعی نیروهای ارتش سوریه در منطقه «تل بزام» در حومه شهر «صوران» در شمال استان حماه با چند موشک ضد زره تاو آمریکایی هدف قرار گرفته شد؛ ۴ تن از نیروهای سوری در جریان این حملات به شدت زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، یگان موشکی ارتش سوریه در پاسخ به حمله صورت گرفته، مبداء اصلی عملیات عناصر تروریستی «حراس الدین» را به شدت هدف قرار دادند و درهم کوبیدند؛ شماری از تروریست ها در جریان این حملات کشته و زخمی شدند.

مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی تروریست ها در این حملات منهدم شد؛ یگان موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه همچنین مقرها و محل تجمع تروریست ها را را در شهرک های «الجنابره و الزیاره» نشانه رفتند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، گروهک تروریستی «حراس الدین» از تجمع گروهی از تروریست های جبهه النصره در سال ۲۰۱۶ تشکل شده و رهبری معنوی آنان، ایمن الظواهری رهبر گروه تروریستی القاعده در افغانستان است.

از شرق استان ادلب خبر می رسد، توپخانه ارتش سوریه پس از دریافت اطلاعات دقیق، کاروان نظامی و تجمع عناصر تروریستی موسوم به «اجناد قفقاز» را در شهرک های حومه غربی فرودگاه ابوظهور هدف قرار داد.

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها تن از عناصر تروریستی در این حملات کشته و زخمی شدند؛ تعدادی از خودروهای نظامی، سلاح های سنگین و سبک تروریست ها در جریان این عملیات منهدم شدند.

به گفته منابع میدانی، با جود توافق دولت های روسیه و ترکیه برای برقرای آتش بس در شمال سوریه، گروه های تروریستی در حال انتقال نیرو و تجهیزات سبک و سنگین به خط تماس با ارتش سوریه در محورهای شرقی و جنوب شرقی استان ادلب، غرب استان حلب، شمال استان لاذقیه و شمال و شمال غرب استان حماه هستند.

گروه های تروریستی به طورکامل با عناصر تروریستی رسانه ای موسوم به کلاه سفیدها هماهنگ شده اند و حملات موشکی و خمپاره ای به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه را در شرق استان ادلب آغاز کرده اند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه های تروریستی درصدد هستند سناریوی حملات شیمیایی را در مناطق شمالی سوریه اجرا کنند تا فشار بر دولت مرکزی در دمشق افزایش یابد و عملیات پاکسازی مناطق اشغالی در محاق فرو رود.

یک منبع میدانی از ادامه تحرکات مشکوک چند گروه از نیروهای متخصص فرانسوی در مناطق تحت اشغال تروریست ها در شمال سوریه خبر داد و افزود: متخصصان فرانسوی در حال تجهیز موشک ها و خمپاره ها به گازهای سمی و شیمیایی هستند.

این منبع میدانی تصریح کرد: عملیات انتقال ۵۰ موشک با کمک متخصصان فرانسوی به مقرهای گروه های تروریستی در ۵ منطقه صورت گرفته که این موشک ها دارای کلاهک آلوده به مواد شیمیایی و سمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ موشک مجهز به کلاهک شیمیایی به عناصر تروریستی «اجناد القفقاز» در منطقه «تل السلطان» و تعدادی دیگر از موشک ها به تروریست های «جیش العزه» در شهرک «کفرزیتا» تحویل داده شده است.

این منبع میدانی با بیان این که تعدادی از موشک ها به تروریست های موسوم به «حرس الدین» در شهر مورک در شمال استان حماه تحویل داده شده، افزود: دو گروه از تروریست های حزب الترکستانی هم موشک های حاوی مواد شیمیایی را دریافت کرده اند و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.
انتهای پیام/
منبع: مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.