اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جنگ بعدی اسرائیل و حزب‌الله به چه شکل خواهد بود؟

  • کد خبر : 13854
  • 21 بهمن 1396 - 9:37
جنگ بعدی اسرائیل و حزب‌الله به چه شکل خواهد بود؟

کارشناسان نظامی اسرائیل می‌گویند جنگ بعدی با حزب‌الله بسیار خشن و نابودکننده خواهد بود و خسارات و تلفات بسیاری از دو طرف برجای خواهد گذاشت. به گزارش اخبار جهادی،کارشناسان امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند در جنگ احتمالی بعدی با لبنان، جنبش حزب‌الله روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ راکت و موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی به بررسی اینکه جنگ […]

کارشناسان نظامی اسرائیل می‌گویند جنگ بعدی با حزب‌الله بسیار خشن و نابودکننده خواهد بود و خسارات و تلفات بسیاری از دو طرف برجای خواهد گذاشت.

به گزارش اخبار جهادی،کارشناسان امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند در جنگ احتمالی بعدی با لبنان، جنبش حزب‌الله روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ راکت و موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کند.

روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی به بررسی اینکه جنگ بعدی در جبهه شمالی به چه شکل خواهد بود پرداخته و به نقل از مقامات ارتش نوشت:

«چیزی که مشخص است این است که سومین جنگ لبنان،‌ یک نبرد خشن و سهمگین خواهد بود که جان هزاران نفر را خواهد گرفت.»

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه مرزهای شمالی فلسطین اشغالی فعلا آرام است،‌ آمده است:

«سران اسرائیل طی هفته‌های اخیر هشدارهای خود به حزب‌الله، لبنان و ایران را افزایش داده‌اند. این مسئله ۲ سوال را برمی‌انگیزد: آیا اسرائیل در آستانه نبرد سوم با لبنان است؟ و اگر بله، این جنگ به شکل خواهد بود؟ البته نامشخص است که این جنگ چه میزان طول خواهد کشید و یا از سوی کدام طرف آغاز خواهد شد.»

«گابی سیبونی» سرهنگ بازنشسته ارتش و تحلیلگر نظامی اندیشکده مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌گوید: «میزان قدرتی که (در نبرد آتی) وارد میدان خواهد شد، مشابه جنگ دوم لبنان نخواهد بود. ۲۰۰ روستا در جنوب لبنان وجود دارد که به عنوان انبار سلاح‌های حزب‌الله عمل می‌کنند. تمام این روستاها و اهداف نظامی در آنها هدف قرار خواهند گرفت.»

کارشناسان نظامی اسرائیلی تاکید می‌کنند در اولین ساعات جنگ احتمالی بعدی، حزب‌الله هزاران موشک و راکت به اراضی اشغالی شلیک خواهد کرد. اسرائیل نیز با حملات هوایی به وسیله جنگنده‌های F-۱۵، F-۱۶ و F-۳۵ به همراه بالگردهای آپاچی، سایت‌ها و زیرساخت‌های موشکی حزب‌الله را هدف قرار می‌دهد.

ژنرال «یوسی کوپرواسر» رئیس پروژه تحولات منطقه‌ای خاورمیانه در اندیشکده اورشلیم می‌گوید:

«اسرائیل تمام سامانه‌های پدافند موشکی شامل گنبد آهنین، فلاخن داوود وپیکان‌های ۲ و ۳ را فعال خواهد کرد. این یک نبرد جذاب بین موشک‌های ایرانی و سوری با پدافند موشکی اسرائیلی خواهد بود.»

کوپرواسر با بیان اینکه حزب‌الله هزاران هزار راکت و موشک در اختیار دارد، توضیح داد که این راکت‌ها طی ساعات اولیه نبرد به سمت شهرها، روستاها، نیروگاه‌های تولید انرژی و زیرساخت‌های نظامی اسرائیل شلیک خواهد شد.

تحلیلگران امنیتی رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه حزب‌الله زرادخانه‌ای شامل ۱۳۰هزار تا ۱۵۰هزار راکت و موشک کوتاه، میان و دوربرد بعلاوه نیروی انسانی ۵۰هزار سرباز در اختیار دارد، تخمین می‌زنند روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ راکت به اسرائیل شلیک شود. این در حالی است که در جنگ دوم با لبنان در سال ۲۰۰۶ روزانه ۱۳۰ تا ۱۸۰ راکت به اراضی اشغالی شلیک می‌شد.

جروزالم پست با بیان اینکه حزب‌الله موشک‌هایی با برد ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری نیز در اختیار دارد، به نقل از «یعکوف عمیدرور» مشاور امنیت داخلی پیشین اسرائیل نوشت: «ما باید آنها را به سرعت نابود کنیم.»

این کارشناساس‌ها عقیده دارند حزب‌الله در جنگ بعدی، با استفاده از تونل‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین نیز اسرائیل را هدف قرار می‌دهد. همچنین اینکه جنگ بعدی با حزب‌الله، فقط در جبهه مرزهای لبنان نخواهد بود و رزمندگان بسیاری از سوریه و غزه، به اسرائیل حمله می‌کنند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم نیز پیشتر طی سخنرانی در همایش سالانه اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل تهدید کرد:

«اگر نبرد دیگری در شمال اسرائیل رخ دهد، جبهه ما فقط لبنان نخواهد بود بلکه سوریه را نیز شامل می‌شود. آنها یک جبهه واحد هستند…نبرد جدید در جبهه شمالی، به شدت برای منطقه بد است.»

ارتش رژیم صهیونیستی قرار است ماه جاری رزمایش دوسالانه بزرگی به نام «جونیپر کبرا» را به صورت مشترک با نظامیان آمریکایی برای شبیه‌سازی جنگی تمام عیار علیه اسرائیل که در آن روزانه هزاران موشک به اراضی اشغالی شلیک شود، برگزار کند.

هفته گذشته نیز هیأت عالی‌رتبه امنیتی از روسیه به فلسطین اشغالی رفت تا رژیم اسرائیل را از حملات بیشتر به سوریه باز دارد. این هیأت یک روز پس از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به مسکو و دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور انجام شد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.