اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یادداشت| به یاد شهید حسن طهرانی مقدم

  • کد خبر : 17638
  • 20 آبان 1397 - 19:40
یادداشت| به یاد شهید حسن طهرانی مقدم

جمهوری اسلامی ایران برای خودکفایی در حوزه نظامی، نه تنها به ساخت و تولید سلاح‌های سبک و سنگین دست زد، بلکه آغاز به کار برای دستیابی به فناوری موشکی کرد که نتیجه آن را امروز در حوزه های داخلی و خارجی می‌بینیم. اخبار جهادی – جمهوری اسلامی ایران، پس از وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، […]

جمهوری اسلامی ایران برای خودکفایی در حوزه نظامی، نه تنها به ساخت و تولید سلاح‌های سبک و سنگین دست زد، بلکه آغاز به کار برای دستیابی به فناوری موشکی کرد که نتیجه آن را امروز در حوزه های داخلی و خارجی می‌بینیم.

اخبار جهادی – جمهوری اسلامی ایران، پس از وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، نه تنها از اردوگاه غرب که رژیم شاه متحد آن شده بود خارج شد، بلکه با توجه به هویت اسلامی خود و بر اساس آموزه‌های قرآن و ائمه اطهار، قاعده نفی سبیل و حمایت از مستضعفان را سرلوحه سیاست خارجی خود ساخته و آنها را در شعار « نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی » متجلی ساخت.

مشی ضداستکباری، استقلال طلبانه و عدالت خواهانه جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا ابرقدرت‌ها، به ویژه آمریکا که موقعیت استراتژیک خود در ایران را از دست داده بود، به دشمنی با نظام اسلامی بپردازد. حادثه تسخیر لانه جاسوسی، که به دلیل فعالیتهای غیرمشروع آن در ایران و مقابله با انقلاب نوپای اسلامی، رخ داد، موجب شد تا آمریکا، در راه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، دولت‌های عرب سرسپرده منطقه، همچون عربستان سعودی و عراق بعثی را با خود همراه سازد.

به علاوه از همان زمان، آمریکا تحریم‌های یک جانبه خود را علیه ایران، ایجاد نمود و تداوم داد. همچنین عراق را به حمله به ایران ترغیب کرده و موجب شد تا جنگ تحمیلی این کشور علیه ایران به راه افتد. این جنگ نه تنها مورد حمایت آمریکا بود، بلکه حمایت شوروی، کشورهای اروپایی و اعراب را نیز برای تغییر ساختار قدرت در ایران به همراه داشت.

در راستای دستیابی به این هدف خام، این کشورها، به ویژه آمریکا نه تنها جمهوری اسلامی ایران را تحریم تسلیحاتی نمودند، بلکه حمایت مالی، تسلیحاتی و دیپلماتیک تمام عیار از عراق انجام دادند، به طوری که جنگی به ایران تحمیل شد که به جای مقابله با عراق، مقابله با کل جهان بود، به عبارت دیگر جهان به جنگ ایران آمده بود، اما با مجاهدت و جانفشانی سربازان ایران اسلامی و یمن وجود امام راحل(ره)، نه تنها به اهداف خود نرسیدند، که ایران اسلامی از این میدان پیروز و سربلند بیرون آمد.

در طول دوران جنگ تحمیلی، به دلیل تحریم‌ها، به خصوص تحریم‌های تسلیحاتی، ایران، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصمیم گرفت تا تجهیزات نظامی و تسلیحاتی مورد نیاز را خود تولید نماید و با پشتکار وارد این کارزار سخت شدند.

جمهوری اسلامی ایران از این زمان نه تنها به ساخت و تولید سلاح‌های سبک و سنگین دست زد، بلکه آغاز به کار برای دستیابی به فناوری موشکی کرد که با توجه به تحریم تسلیحات هوایی و قطعات آن در مورد هواپیماهای نظامی و نیز غیرنظامی، که تجهیزات آن می‌توانست در صنایع هوایی دفاعی نیز به کار رود، بسیار ضروری و حیاتی بود.

پس از پایان جنگ نیز، این تحریم‌ها به ویژه از سوی امریکا ادامه یافت و در نتیجه جمهوری اسلامی ایران، بر عزم خود برای دستیابی به انواع فناوری‌های نظامی از جمله موشک‌های دفاعی پیشرفته‌تر عزمی مصمم‌تر یافت. در طول دهه ۱۹۹۰ میلادی، مشخص شد که نظام سلطه که پس از فروپاشی شوروی، توسط آمریکا هدایت می‌شد، در دشمنی با نظام اسلامی، لحظه‌ای تردید نداشته و با طرح داماتو، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرد تا در صنایع نفتی ایران هم سرمایه‌گذاری صورت نگیرد و این امر موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران عزمی راسختر برای دفاع از خود با تکیه بر فناوری‌های تسلیحاتی که جوانان با اخلاص و ایمان این مرز و بوم به ایجاد آن اقدام کرده بودند، و خون هزاران شهید جنگ تحمیلی، ضامن آن بود، حرکت دفاعی خود را ادامه دهد.

حمله آمریکا به افغانستان و اشغال این کشور و نیز حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ و اشغال آن، نه تنها حقانیت ایران را در جنگ تحمیلی تایید کرد که عراق آن زمان را آغازگر جنگ و رژیمی متجاوز می‌دانست، بلکه موجب شد تا تهدید آمریکا در نزدیکترین نقاط در همسایگی ایران قرار گیرد و این امر عزم جمهوری اسلامی ایران و مقامات دفاعی کشور در سپاه و ارتش را با رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برای تقویت بنیه دفاعی و توان موشکی ایران، راسختر از پیش کرد.

تحریمهای غیرقانونی آمریکا، اروپا و جهانی بر سر توسعه فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز ایران نیز مؤیدی بر این امر بود که ایران برای حفظ امنیت خود باید به توان خویش تکیه کند و این امر نیز به توسعه فناوری موشکی مهر تایید تازه‌ای زد که با خون شهید حسن طهرانی مقدم، پدر فناوری موشکی جمهوری اسلامی ایران، آبیاری شده بود.

تلاش کشورهای عربی و آمریکا برای گسترش گروه‌های تکفیری تروریستی همچون داعش برای اینکه به زعم خود محور مقاومت را نابود کنند که البته حتی نتوانست آن را تضعیف کند، بلکه به تقویت آن انجامید و بدعهدی آمریکایی‌ها پس از برجام نیز، از دیگر مواردی است که این عزم راسخ، مورد حمایت مردم انقلابی ایران قرار داد.

در حال حاضر جمهور اسلامی ایران که محور مقاومت شامل دولت سوریه، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، دیگر جنبش‌های اسلامی شیعی در منطقه است که علیه استکبار و نظام سلطه در جریان بیداری اسلامی، فعال شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت محور مقاومت، فناوری موشکی خود را برای دفاع از خود و این محور و ایجاد هراس در دل دشمنان اسلام تقویت کرده است و اینک دارای این موشکهاست: موشک‌های بالستیک دوربرد: شهاب و سجیل. ماهواره بر سفیر. موشک‌های بالستیک میان برد: شهاب ۳، عاشورا و قدر؛ موشک های بالستیک کوتاه‌برد شهاب ۱ و۲ و فاتح ۱۱۰؛ موشک بالستیک ضدکشتی خلیج فارس؛ راکت‌های توپخانه‌ای: تندر و زلزال. موشک‌های زمین به هوای محراب، شاهین، میثاق، صیاد، شهاب ثاقب و مرصاد؛ موشک ضد بالگرد قائم؛ موشکهای ضدتانک هدایت شونده رعد، توفان، توسن و دهلاویه؛ موشکهای ضدکشتی نور، کوثر، قادر، ظفر و نصر. موشک بدون بال قیام؛ موشک های هوا به زمین شفق، شاهین ۳، ستار و عصر ۶۷؛ موشک‌های هوابه هوای فاطر و سجیل؛ اژدرهای کوسه، یاسین و حوت؛ کاتیوشای آرش، فجر ۳، فجر ۵، فلق ۱، فلق ۲ و عقاب.

با استفاده از همین موشک‌ها بود که نیروهای نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه نیز داعش و سایر تروریست‌ها را به عقب نشاند و در حال شکست کامل آنهاست و نیز ضربه محکمی به هم گروه‌های تروریستی کُرد ایرانی تجزیه طلب در عراق زده شد، به علاوه در روزهای اخیر این فناوری پهپادهای ایرانی بود که در برابر حمله تروریستی کور به رژه نظامی در اهواز که به شهادت هموطنان غیورمان منجر شد، مشت محکمی به دهانتروریست‌های داعش زد.

اینها همه، نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نیز در جهان دارد؛ کشوری با توان و بنیه دفاعی بالا که فناوری تسلیحاتی آن، از جمله موشک‌های پیشرفته و بومی آن، لرزه بر تن دشمنان آن از جمله عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیستی می‌اندازد. نصر من الله و فتح قریب.

مهدی حصارکی، کارشناسی ارشد علوم سیاسی

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.