اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گسترش دامنه عملیات ارتش سوریه در صحرای سویداء؛ ارتفاعات «الرزین» و منطقه «غبشه» آزاد شد

  • کد خبر : 16014
  • 16 مرداد 1397 - 11:24
گسترش دامنه عملیات ارتش سوریه در صحرای سویداء؛ ارتفاعات «الرزین» و منطقه «غبشه» آزاد شد

ارتش سوریه برای سومین روز به عملیات خود علیه داعش در استان سویداء ادامه داد و در مرحله نخست در تلاش است که کنترل مناطق مرتفع این منطقه را به دست گیرد. به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه در جریان سومین روز عملیات علیه باقی‌مانده عناصر داعش در شرق استان سویداء (صحرای سویداء) در جنوب […]

ارتش سوریه برای سومین روز به عملیات خود علیه داعش در استان سویداء ادامه داد و در مرحله نخست در تلاش است که کنترل مناطق مرتفع این منطقه را به دست گیرد.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه در جریان سومین روز عملیات علیه باقی‌مانده عناصر داعش در شرق استان سویداء (صحرای سویداء) در جنوب این کشور، دامنه عملیات خود را گسترش داد.

منابع میدانی اعلام کردند که ارتش سوریه شبی سخت و پر از درگیری را از سر گذرانده اما موفق شده که نقاط مرتفعی را که به دیگر نقاط مشرف است، تصاحب کند.

نیروهای ارتش سوریه که از روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه عملیات پاکسازی حضور داعش در صحرای سویداء را کلید زدند توانسته‌اند از دو محور پیشروی کنند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که نیروهای سوری توانسته‌اند در شمال شرق سویداء کنترل چند موضع را به دست گرفته و در شرق سویداء ارتفاعات واقع در شرق روستای «السبکی» را آزاد کنند.


اندازه بزرگ‌تر (اینجا)

همزمان با عملیات ارتش سوریه، جنگنده‌های سوری نیز  محورهای درگیری با داعش را بمباران می‌کنند و از شامگاه یکشنبه تا به امروز شمار زیادی از عناصر داعش در جریان این حملات کشته شده‌اند.

به طور کلی عملیات ارتش سوریه بر محورهای منطقه «ملح رشیده»، «الکرع» و «الدیاثه» و چند محور فرعی دیگر در صحرای شرقی سویداء متمرکز بوده و نیروهای سوری حملات خود به سمت ارتفاعات راهبردی «دکوه» را ادامه می‌دهند.


اندازه بزرگتر (اینجا)

برخی از یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند کنترل چند ارتفاع را به دست گیرند. در واقع مرحله نخست عملیات ارتش سوریه، تسلط بر مناطق مرتفع است تا عملیات رصد منطقه آسانتر شده، از پاتک‌های ناگهانی داعش جلوگیری و مساحت گسترده‌تری مشخص شود و عملیات پیشروی به سمت سایر ارتفاعات و عمق صحرای سویداء برای پایان دادن به حضور داعش در این منطقه آسان‌تر انجام گیرد.

صفحه «السویداء ۲۴» در فیسبوک اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه از چند محور در صحرای سویداء به سمت منطقه الکراع واقع در شرق روستاهای «الرضیمه الشرقیه، عراجه و دوما» پیشروی کردند.

نیروهای سوری همچنین به عملیات به سمت منطقه «الدیاثه» از محورهای «الشریحی و الشبکی» ادامه دادند و یک منبع نظامی در همین راستا اعلام کرد: «ارتش سوریه بر شماری از ارتفاعات صحرای سویداء از جمله ارتفاعات الرزین و منطقه غبشه مسلط شده و پس از فرار عناصر داعش به سمت مناطق صعب العبور از نظر آتشباری بر [منطقه] مغر ملحه تسلط یافته است».

حمله انتحاری داعش به ایست بازرسی ارتش

برخی از منابع خبری معارض اعلام کردند که گروههای معارضی که در استان درعا با ارتش سوریه مصالحه کرده بودند، به نیروهای سوری پیوسته‌ و به این منطقه تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

همزمان با این درگیری‌ها، یکی از پست‌های بازرسی ارتش هدف حمله انتحاری قرار گرفت. منابع میدانی گفتند که این حمله نزدیک به «تل الرزین» در ده کیلومتری شرق روستای دوما انجام شد اما آمار تلفات احتمالی آن اعلام نشده است.

*  *  * 

عملیات ارتش سوریه در این محور پس از حملات خونبار و انفجارهای مهیبی آغاز شده که عناصر داعش در شهر و ریف شمال شرقی سویداء علیه غیرنظامیان انجام دادند و در پی آن دست‌کم ۲۵۰ نفر جان باختند.

برخی منابع اعلام کردند که حمله اخیر داعش به نقاطی در استان سویداء از سوی منطقه تنف انجام شد که تحت کنترل آمریکایی‌هاست. کشتار داعش در آن روز به حدی بود که آن را چهارشنبه سیاه سویداء نامیده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.