اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

واکنش قاطع به حملات پهپادی به پایگاه نظامی حمیمیم روسیه / حملات سنگین موشکی و توپخانه‌ای علیه گروه‌های تروریستی در شمال سوریه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 15942
  • 08 مرداد 1397 - 10:51
واکنش قاطع به حملات پهپادی به پایگاه نظامی حمیمیم روسیه / حملات سنگین موشکی و توپخانه‌ای علیه گروه‌های تروریستی در شمال سوریه + نقشه میدانی

یگان موشکی و توپخانه ارتش سوریه در ساعات گذشته با هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در جنوب غرب استان ادلب و شمال شرق استان لاذقیه، خسارت سنگینی را به آن ها وارد کرده است. به گزارش اخبار جهادی،یگان موشکی و توپخانه ارتش سوریه در ساعات گذشته پایگاه ها، انبارهای سلاح و مسیرهای انتقال و تجهیزات گروه […]

یگان موشکی و توپخانه ارتش سوریه در ساعات گذشته با هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در جنوب غرب استان ادلب و شمال شرق استان لاذقیه، خسارت سنگینی را به آن ها وارد کرده است.

به گزارش اخبار جهادی،یگان موشکی و توپخانه ارتش سوریه در ساعات گذشته پایگاه ها، انبارهای سلاح و مسیرهای انتقال و تجهیزات گروه های تروریستی «تحریر الشام و تحریر سوریه» را در غرب و جنوب استان ادلب هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه با موشک های زمین به زمین مواضع گروه های تروریستی را در شهرهای «جسرالشغور و خان شیخون» در هم کوبیدند؛ شهرک های «ناجیه و بداما» زیر آتش سنگین توپخانه و یگان موشکی ارتش سوریه قرار گرفت.

به گفته منابع میدانی، در جریان حملات گسترده توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه، خسارت های سنگینی به گروه های تروریستی در غرب و جنوب استان ادلب وارد شد؛ یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه همچنین شمال استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه را هدف قرار دادند.

ارتفاعات «کبانی» در شمال شرق استان لاذقیه و شهرک «السرمانیه» در شمال استان حماهمناطقی به شمار می آیند که به شدت هدف قرار گرفته شدند؛ به نظر می رسد حملات ارتش سوریه علیه تروریست ها در استان ادلب، لاذقیه و استان حماه در واکنش به حملات به پایگاه نظامی روسیه صورت گرفته است.

شهرک های «بداما و ناجیه» در غرب استان ادلب، مبداء اصلی حملات پهپادی گروه های تروریستی به پایگاه نظامی حمیمیم روسیه در غرب استان لاذقیه به شمار می آیند؛ پدافند هوایی روس ها در پایگاه حمیم در دوماه گذشته، دهها پهپاد شناسایی و انتحاری تروریست ها را منهدم کرده است.

با توجه به حملات ادامه دار پهپادی گروه های تروریستی به پایگاه نظامی روسیه در غرب استان لاذقیه، عملیات آزادسازی مناطق اشغالی در حدفاصل شمال شرق استان لاذقیه تا جنوب غرب ادلب (جسرالشغور) در اولویت قرار گیرد.

هدف دوم حملات موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه مقدمه ای برای آغاز عملیات گسترده علیه گروه های تروریستی در استان های ادلب، حماه و لاذقیه به شمار می آید و براساس اطلاعات به دست آمده شمار زیادی از نیروهای ارتش به مناطق شمالی اعزام شده اند.

آخرین وضعیت میدانی شمال سوریه

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در محور جنوب شرق ادلب در آماده باش کامل هستند تا عملیات علیه گروه های تروریستی را آغاز کنند؛ درگیری میان گروه های تروریستی (هیات تحریرالشام، تحریر سوریه) و کشته شدن ۸ هزار تن از آنان در ۸ ماه گذشته زمینه را برای آغاز عملیات در شمال سوریه فراهم کرده است.

رفتارهای وحشیانه و جنایت های گروه های تروریستی در سال های گذشته باعث شده مردم در مناطق اشغالی به نیروهای ارتش سوریه گرایش پیدا کنند و همین مسئله آغاز عملیات را در شمال سوریه تسهیل کرده است.

عصبانیت مردم از گروه های تروریستی در مناطق اشغالی شمال سوریه به حدی افزایش یافته که یک ماه قبل به درخواست آنان برای تخلیه مناطق مسکونی جنوب استان ادلب و شمال استان حماه پاسخ منفی دادند.

گروه های تروریستی نیز که متوجه تحرکات ارتش سوریه و جبهه مقاومت در شمال سوریه شده اند  از تشکیل یک اتاق عملیات مشترک به نام «جیش الفتح» برای دفاع از مناطق اشغالی خبر داده اند.

این اتاق عملیات از گروه های تروریستی «هیات تحریر الشام، احرارالشام، جبهه انصارالدین، حراس الدین، حزب اسلامی الترکستانی، جبهه وطنی التحریر، انصار احرارالشام» و تعدادی از گروه های تروریستی خارجی تشکیل شده و تعداد آنان به حدود ۷۹ هزار نفر می رسد.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، گروه های تروریستی شمال استان حماه، بخش های محدودی از شمال شرق لاذقیه، غرب استان حلب و استان ادلب را در اشغال دارند و به نظر می رسد با پاکسازی های صورت گرفته در مناطق جنوبی و مرکزی، هزاران تن دیگر از نیروهای ارتش سوریه به سمت شمال سوریه اعزام شوند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.